środa, 21 sierpnia 2019. Imieniny Franciszka, Kazimiery, Ruty

Na przejście podziemne z Zatorza do centrum Olsztyna jeszcze poczekamy

2019-08-12 13:09:18 (ost. akt: 2019-08-13 13:38:42)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Przejście pod torami kolejowymi, łączące ul. 1 Maja z al. Wojska Polskiego w Olsztynie zostało zamknięte w marcu. Powodem nie było kolejne zalanie wodą, a gruntowny remont mający na celu poprawę komfortu użytkowników. Minęło już pół roku, a przejście wciąż jest zamknięte.

Tunel straszył swoim wnętrzem. Jednak to nie obdrapane i pomazane ściany czy przestarzałe oświetlenie było największym problemem tunelu. Chodzi o zalewanie go w momencie opadów deszczu. To zmuszało pieszych do omijania tunelu i drogę przez wiadukt. Po remoncie — jak słyszeliśmy — nie powinno już być z tym problemu, ponieważ modernizacja zakłada również doszczelnienie tunelu i montaż urządzeń do odprowadzania wody.

A modernizacja trwa od marca. Kiedy w końcu przejście będzie dostępne? Okazuje się, że ... — Dzisiejsze (czwartkowe, 8 sierpnia - red.) odbiory techniczne wyremontowanego przejścia podziemnego dla pieszych pod torami linii nr 216 Olsztyn - Działdowo wykazały brak sprawnego odwodnienia i oświetlenia, a także brak poręczy. Obiekt zostanie dopuszczony do użytku po uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń — informuje Karol Jakubowski z zespół prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zobacz także: Tunel z Zatorza do centrum Olsztyna znów jest zalewany [ZDJĘCIA] Tunel z Zatorza do centrum Olsztyna znów jest zalewany [ZDJĘCIA] Tunel pod torami łączący Zatorze z centrum Olsztyna w końcu doczekał się remontu. Niestety stary problem nadal jest nierozwiązany — tonie w wodzie.
Przypomnijmy, prace wykonywane w tunelu to element modernizacji linii kolejowej 216 Olsztyn – Działdowo, w ramach której PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. remontują perony, tory i sieć trakcyjną. Inwestycja zwiększy komfort podróżowania do pracy czy szkoły mieszkańców regionu. Wyremontowane stacje i przystanki na trasie będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu z Olsztyna do Działdowa i Warszawy. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość wszystkich prac na linii kolejowej 216 to prawie 260 mln zł.

an/kuch

Tak przejście wygląda dziś (12 sierpnia):

Fot. Zbigniew Woźniak

Fot. Zbigniew Woźniak



Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Olsztyniak #2776107 | 88.156.*.* 12 sie 2019 22:17

    jak masakra. remont przez tyle czasu a tu: ani poręczy ani zjazdu dla wózków woda jak stała tak stoi chyba to robił jakiś znajomy Janusz

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Jacek Sobotko #2775877 | 5.173.*.* 12 sie 2019 15:12

    Zasypać piaskiem jak rondele i chodzić krótszą drogą przez wiadukt.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. wróżka #2775872 | 88.156.*.* 12 sie 2019 15:05

    Nic,nigdy się tam nie zmieni,wciąż będzie tam syf!

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. wogo #2775841 | 188.146.*.* 12 sie 2019 14:11

    Polska paranoja: zamiast nie dopuścić do wlewania się wody do tunelu - montuje się urządzenia do jej usuwania.

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. Pytak #2775836 | 86.29.*.* 12 sie 2019 14:08

    Monty Python ?

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (11)

Zagraj w GRY.wm.pl

  • Goodgame Empire
  • Goodgame Big Farm
  • Goodgame Poker
  • Shadow Kings - The Dark Ages