Lepiej kupić bilety wcześniej ...

2019-08-09 12:08:58(ost. akt: 2019-08-09 12:24:17)
Nieczynny biletomat przy ul. Partyzantów (Plac Bema)

Nieczynny biletomat przy ul. Partyzantów (Plac Bema)

Autor zdjęcia: Milena Siemiątkowska

Nie wiem, gdzie się zgłosić, więc piszę do was. Na ul. Witosa od 3 miesięcy nie działa biletomat, to samo w tramwaju. Nie mogę kupić biletu. Czy ZDZiT żartuje sobie z pasażerów? — napisał do nas zdenerwowany czytelnik.
Problem nieczynnych biletomatów w Olsztynie jest cały czas aktualny. Zdarzają się sytuacje, w których podróżny, nie dość, że nie może kupić biletu na przystanku, to również w autobusie i tramwaju nie ma takiej możliwości. Często także kierowca lub motorniczy nie ma w sprzedaży biletów, bądź nie ma jak wydać reszty. A czasami po prostu nie mamy przy sobie gotówki.

Napisał do nas zdenerwowany czytelnik, pan Artur, którzy twierdzi, że od 3 miesięcy nie działa biletomat przy ul. Witosa.

— Zaczął się własnie czwarty miesiąc i biletomat dalej nie działa. W tramwaju to samo. Zwróciłem się z pytaniem do motorniczego, jak mam kupić bilet, jeśli na przystanku i w tramwaju nie działają biletomaty? W odpowiedzi usłyszałem "pan za to odpowiada". Zdenerwowałem się, ale chcąc uniknąć mandatu wysiadłem na Sikorskiego-Wilczyńskiego i – bez zaskoczenia – biletomat także tu nie działał. Brak możliwości zapłacenia kartą, a monety były "wypluwane" z powrotem. Nic prócz przekleństw nie przychodzi mi na język. Czy ZDZiT żartuje sobie z pasażerów? — pyta pan Artur.

Nieczynny biletomat w tramwaju
Fot. czytelnik
Nieczynny biletomat w tramwaju
— Notorycznie ta sama historia. Na ul. Partyzantów jest biletomat, ale nie działa. Od dłuższego czasu widnieje na nim napis "prace serwisowe". Wsiadam do autobusu linii 109, a tam albo biletomat nie działa, albo ekran jest tak ciemny, że kompletnie nic nie widać. Raz kierowca nie miał biletów na sprzedaż, raz nie miał mi jak wydać reszty, więc musiałam chodzić po autobusie i prosić ludzi, aby mi rozmienili 5 zł. Innym razem zwyczajnie nie miałam przy sobie gotówki i musiałam wysiąść na następnym przystanku, żeby nie dostać przypadkiem mandatu i poszłam pod centrum handlowe, żeby kupić bilet. Żeby w wojewódzkim mieście był taki problem? Śmiech na sali — pisze pani Zuzanna.

Skontaktowaliśmy się w tej sprawie z Zarządem Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.

— Biletomaty, m.in. dwa na ul. Partyzantów oraz jeszcze 10 innych, na których widnieje napis "Prace serwisowe" są to nowe i dopiero instalowane urządzenia. Jeśli chodzi o biletomat na ul. Witosa, nie jest prawdą, że nie działa już 3 miesiące. Według naszych informacji, nie działa od miesiąca, a powodem jest zepsuty dysk. Naprawa zostanie przeprowadzona jeszcze w tym tygodniu. Wcześniej nie działał jedynie czytnik kart płatniczych — mówi Paweł Palczewski z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.

I dodaje: — Usterki "proste" są usuwane na bieżąco. Elementy zniszczone przez użytkowników, naprawiamy zaraz po zakończeniu dochodzenia prowadzonego przez policję. Niestety, niektóre uszkodzone elementy jak czytniki chipowe, wymagają wysyłki do producenta w Wielkiej Brytanii. Stąd ta zwłoka, której w żaden sposób nie możemy przyspieszyć. Takich biletomatów, które oczekują na naprawę, mamy w tej chwili siedem.

Wszystko wskazuje na to, że podróżni muszą uzbroić się w cierpliwość, czas i gotówkę. Osoby, które podróżują często, powinny wziąć pod uwagę wyrobienie i doładowanie Olsztyńskiej Karty Miejskiej. Ale co z osobami korzystającymi z komunikacji miejskiej sporadycznie lub turystami? Chcąc uniknąć niemiłej niespodzianki, lepiej zaopatrzyć się w bilet wcześniej, przed wejściem do autobusu czy tramwaju.

Wszelkie awarie należy zgłaszać do Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie telefonicznie lub drogą elektroniczną.

ms

Komentarze (26) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. der #2775251 | 88.156.*.* 10 sie 2019 21:43

    "Według naszych informacji, nie działa od miesiąca, a powodem jest zepsuty dysk. Naprawa zostanie przeprowadzona jeszcze w tym tygodniu. Wcześniej nie działał jedynie czytnik kart płatniczych" - to jest kpina. Rozumiem że mogą być chwilowe problemy z urządzeniem uszkodzonym przez wandali (na ulicy Limanowskiego - biletomat prawie działa, ale nie można doładować OKMki, bo rozbity ekran nie pozwala przejść do końca procesu zakupu), ale awarie są notoryczne - np. często zepsuty czytnik kart w biletomacie na Dworcu PKP (na przystanku 126 w kierunku Generałów). To jest skandal! Dlaczego nie ma publicznie dostępnej strony internetowej ze statusem wszystkich urządzeń?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Hmmm... #2774904 | 88.156.*.* 10 sie 2019 09:34

    Do Wielkiej Brytanii? To w Polsce nie produkuje się biletomatów? Czyżby było taniej? Ciekawe kto na taki pomysł wpadł....

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. zapobigliwy #2774847 | 88.156.*.* 10 sie 2019 07:59

      W portfelu mam zawsze zapas biletów. Chyba że ktoś nie ma portfela.....Bilety nabywam w spożywczym.

      odpowiedz na ten komentarz

    2. Jajeczko #2774818 | 85.16.*.* 10 sie 2019 06:08

      Dlatego warto kupować bilet przez telefon, np. w aplikacji skycash lub mobilet

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    3. Kasownik #2774797 | 37.47.*.* 10 sie 2019 00:02

      Dlaczego w autobusach które jeżdżą na liniach dojazdowych nie ma biletomatów? Dlaczego nie można biletu za 3zł wykorzystać jako 30minutowego, skoro można kupić bilet 30 minutowy za 3zł, dlaczego kierowcy nie mają biletów czasowych? Dlaczego część biletomatow przyjmuje bilon i płatność kartą a inne tylko kartę? P

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (26)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5