Lepiej kupić bilety wcześniej ...

2019-08-09 12:08:58(ost. akt: 2019-08-09 12:24:17)
Nieczynny biletomat przy ul. Partyzantów (Plac Bema)

Nieczynny biletomat przy ul. Partyzantów (Plac Bema)

Autor zdjęcia: Milena Siemiątkowska

Nie wiem, gdzie się zgłosić, więc piszę do was. Na ul. Witosa od 3 miesięcy nie działa biletomat, to samo w tramwaju. Nie mogę kupić biletu. Czy ZDZiT żartuje sobie z pasażerów? — napisał do nas zdenerwowany czytelnik.
Problem nieczynnych biletomatów w Olsztynie jest cały czas aktualny. Zdarzają się sytuacje, w których podróżny, nie dość, że nie może kupić biletu na przystanku, to również w autobusie i tramwaju nie ma takiej możliwości. Często także kierowca lub motorniczy nie ma w sprzedaży biletów, bądź nie ma jak wydać reszty. A czasami po prostu nie mamy przy sobie gotówki.

Napisał do nas zdenerwowany czytelnik, pan Artur, którzy twierdzi, że od 3 miesięcy nie działa biletomat przy ul. Witosa.

— Zaczął się własnie czwarty miesiąc i biletomat dalej nie działa. W tramwaju to samo. Zwróciłem się z pytaniem do motorniczego, jak mam kupić bilet, jeśli na przystanku i w tramwaju nie działają biletomaty? W odpowiedzi usłyszałem "pan za to odpowiada". Zdenerwowałem się, ale chcąc uniknąć mandatu wysiadłem na Sikorskiego-Wilczyńskiego i – bez zaskoczenia – biletomat także tu nie działał. Brak możliwości zapłacenia kartą, a monety były "wypluwane" z powrotem. Nic prócz przekleństw nie przychodzi mi na język. Czy ZDZiT żartuje sobie z pasażerów? — pyta pan Artur.

Nieczynny biletomat w tramwaju
Fot. czytelnik
Nieczynny biletomat w tramwaju
— Notorycznie ta sama historia. Na ul. Partyzantów jest biletomat, ale nie działa. Od dłuższego czasu widnieje na nim napis "prace serwisowe". Wsiadam do autobusu linii 109, a tam albo biletomat nie działa, albo ekran jest tak ciemny, że kompletnie nic nie widać. Raz kierowca nie miał biletów na sprzedaż, raz nie miał mi jak wydać reszty, więc musiałam chodzić po autobusie i prosić ludzi, aby mi rozmienili 5 zł. Innym razem zwyczajnie nie miałam przy sobie gotówki i musiałam wysiąść na następnym przystanku, żeby nie dostać przypadkiem mandatu i poszłam pod centrum handlowe, żeby kupić bilet. Żeby w wojewódzkim mieście był taki problem? Śmiech na sali — pisze pani Zuzanna.

Skontaktowaliśmy się w tej sprawie z Zarządem Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.

— Biletomaty, m.in. dwa na ul. Partyzantów oraz jeszcze 10 innych, na których widnieje napis "Prace serwisowe" są to nowe i dopiero instalowane urządzenia. Jeśli chodzi o biletomat na ul. Witosa, nie jest prawdą, że nie działa już 3 miesiące. Według naszych informacji, nie działa od miesiąca, a powodem jest zepsuty dysk. Naprawa zostanie przeprowadzona jeszcze w tym tygodniu. Wcześniej nie działał jedynie czytnik kart płatniczych — mówi Paweł Palczewski z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.

I dodaje: — Usterki "proste" są usuwane na bieżąco. Elementy zniszczone przez użytkowników, naprawiamy zaraz po zakończeniu dochodzenia prowadzonego przez policję. Niestety, niektóre uszkodzone elementy jak czytniki chipowe, wymagają wysyłki do producenta w Wielkiej Brytanii. Stąd ta zwłoka, której w żaden sposób nie możemy przyspieszyć. Takich biletomatów, które oczekują na naprawę, mamy w tej chwili siedem.

Wszystko wskazuje na to, że podróżni muszą uzbroić się w cierpliwość, czas i gotówkę. Osoby, które podróżują często, powinny wziąć pod uwagę wyrobienie i doładowanie Olsztyńskiej Karty Miejskiej. Ale co z osobami korzystającymi z komunikacji miejskiej sporadycznie lub turystami? Chcąc uniknąć niemiłej niespodzianki, lepiej zaopatrzyć się w bilet wcześniej, przed wejściem do autobusu czy tramwaju.

Wszelkie awarie należy zgłaszać do Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie telefonicznie lub drogą elektroniczną.

ms

Komentarze (26) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kjs #2774423 | 77.112.*.* 9 sie 2019 12:41

    Wczoraj idę na autobus lini 101, nie działa na przystanku biletomat, wsiadam do autobusu nie działa biletomat, pytam kierowcy o bilet, kierowca mówi, że nie ma biletów. Poszedłem wcześniej do spożywczaka mówią, że nie mają biletów od kiedy są biletomaty. To gdzie do cholery można kupić ten bilet? Kiosków koło przystanków też już nie ma. I jak w tym mieście żyć normalnie? Pojechalem tym autobusem bez biletu a co jak by była kontrola biletów? Mandat to pewnie pierwsi byście byli a żeby normalnie móc kupić bilet to się nie da.

    Ocena komentarza: warty uwagi (29) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. ZDZZDiT #2774413 | 79.187.*.* 9 sie 2019 12:31

      "Czy ZDZiT żartuje sobie z pasażerów? — napisał do nas zdenerwowany czytelnik." ZDZiT nie zartuje sobie z pasażerów bo to "porządna" firma jest! :-) ZDZiT ma pasażerów w czterech literach!

      Ocena komentarza: warty uwagi (29) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)

      1. Magda #2774592 | 83.29.*.* 9 sie 2019 15:51

        To może zdit zdecyduje się na takie rozwiązanie jak np. w Łodzi, jak nie działa biletomat w autobusie czy tramwaju to pasażer ma przejazd za free... Wtedy to wspaniałe przedsiębiorstwo dałoby o to, żeby wszystko działało

        Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz

      2. Korzystam z komunikacji miejskiej #2774484 | 83.9.*.* 9 sie 2019 13:48

        kilka razy w roku. KILKA. Nie chcę mięć karty miejskiej,ponieważ nie jest mi potrzebna do czegokolwiek, nie chcę mieć debilnych aplikacji itp. Jeśli potrzebuję to chcę zawrzeć zwykłą umowę przewozu i zapłacić. Nie są mi potrzebne idiotyzmy w postaci karty ponieważ nie korzystam, aplikacji itp. Chcę kupić bilet. BILET. Tyle i tylko tyle. Wsiadam i nic z tego. Mieszkam tu od urodzenia (50 lat) i wqrwia mnie to coraz bardziej. Jestem autochtonem, i chyba czas skończyć z okupacją tych ziem, bo okupant nie daje sobie rady z niczym.

        Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

        1. Arturo #2774563 | 5.173.*.* 9 sie 2019 15:16

          Tłumaczenie „nie działa od miesiąca „ no ja pier....e to on został zbudowany przy użyciu kosmicznej technologi ze ponad miesiąc nie można w nim dysku wymienić ? Jaka firma wzięła kasę za te urządzenia co się ciagle psują a na części zamiennie czeka się miesiącami ?

          Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (26)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5