Olsztyn: Trójka kursuje na dwóję i nie wiadomo, kiedy się poprawi

2019-06-16 15:20:00(ost. akt: 2019-06-16 13:43:29)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Pojawia się i znika. Tak można powiedzieć o tramwajach, które kursują na linii nr 3. Bo raz jadą, innym razem trzeba wsiąść do autobusu.
Olsztyn ma najmłodszą sieć tramwajową w Polsce. Niestety ta cały czas boryka się z problemami. Np. „trójka” kursująca z dworca kolejowego do Kortowem częściej nie jeździ niż jeździ. Tak jest od ponad 8 miesięcy.

— Rozumiem, że zimą pękały tory, ale od dawna mamy dodatnią temperaturę, a trójka prawie cały czas nie jeździ. Kursy realizowane są przez komunikację zastępczą — denerwuje się pani Magda z Olsztyna. — Gdy idę na przystanek, nigdy nie wiem, czy pojadę tramwajem, czy wsiądę do autobusu. A ten omija niektóre przystanki. Czas przejazdu też ma znaczenie, zwłaszcza gdy człowiek chce zdążyć do pracy. Pasażerowie muszą dodatkowo dokładnie sprawdzić rozkład jazdy, bo kursy autobusu zastępczego różnią się o 10 minut. Dlaczego tak się dzieje?

— Linia nr 3 jest dostępna każdego dnia przez 365-6 dni w roku — mówi Cezary Stankiewicz, rzecznik MPK. — Ale zdarzają się sytuacje, że zamiast tramwajów kursuje na niej autobusowa komunikacja zastępcza. To efekt braku wystarczającej liczby tramwajów. Urządzenia, w tym przypadku skomplikowane, mają prawo mieć awarię, może dojść do wypadku, kolizji, co skutecznie eliminuje pojazd na czas naprawy. Zgodnie z zaleceniem ZDZiT w Olsztynie, jeśli brakuje tramwajów, to linia nr 3 — jako najmniej obłożona ruchem pasażerskim — ma być obsługiwana przez autobusy. I tak jest od pewnego czasu. W tej chwili brakuje nam trzech tramwajów. Dwa z nich czekają na wymianę osi jezdnych, bo mają uszkodzone łożyska, a jeden jest po wypadku na Sikorskiego. Jeden z nich ma zostać naprawiony na początku przyszłego tygodnia. Dwa pozostałe wrócą do kursowania najdalej za 2-3 miesiące. Sprawę z linią nr 3 dodatkowo komplikuje fakt szkolenia motorniczych. Jeden tramwaj jest okresowo wyłączany, bo szkolenie musi być prowadzone również w warunkach normalnego ruchu miejskiego. A szkolenia motorniczych mają związek z planowaną przez miasto rozbudową sieci tramwajowej w Olsztynie i zwiększeniem liczby tramwajów. 

Ada Romanowska

Komentarze (31) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. trol warmiński #2748129 | 83.28.*.* 16 cze 2019 15:29

    Dno i metr mułu.

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

  2. jacek #2748133 | 83.9.*.* 16 cze 2019 15:34

    KOLEJNY PRZYKŁAD NIEUDOLNYCH RZĄDÓW W OLSZTYNIE POKO .

    Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. VW #2748140 | 81.190.*.* 16 cze 2019 15:49

      Ta linia powinna być poprowadzona aż do Humana UWM albo i dalej, a tak jest zbędna.

      Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. MAK47 #2748143 | 81.190.*.* 16 cze 2019 16:00

        Co do okresowego wyłączania 1 zespołu trakcyjnego... Na cele szkoleniowo-egzaminacyjne MPK mogłoby dokonać odkupu jednoczłonowego 105N- ot, byle przewoził dupsko tych trzech-czterech osób podczas tych jazd i tyle. No, ale unia nie dołoży europapieru, więc na trasę dalej będą puszczane przeguby.

        Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

        1. Benton #2748144 | 88.156.*.* 16 cze 2019 16:01

          Bedzie kosmos jak jeszcze 1-2 tramwaje ulegna awarii.

          Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (31)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5