Olsztyn: Trójka kursuje na dwóję i nie wiadomo, kiedy się poprawi
2019-06-16 15:20:00(ost. akt: 2019-06-16 13:43:29)
Pojawia się i znika. Tak można powiedzieć o tramwajach, które kursują na linii nr 3. Bo raz jadą, innym razem trzeba wsiąść do autobusu.
Olsztyn ma najmłodszą sieć tramwajową w Polsce. Niestety ta cały czas boryka się z problemami. Np. „trójka” kursująca z dworca kolejowego do Kortowem częściej nie jeździ niż jeździ. Tak jest od ponad 8 miesięcy.
— Rozumiem, że zimą pękały tory, ale od dawna mamy dodatnią temperaturę, a trójka prawie cały czas nie jeździ. Kursy realizowane są przez komunikację zastępczą — denerwuje się pani Magda z Olsztyna. — Gdy idę na przystanek, nigdy nie wiem, czy pojadę tramwajem, czy wsiądę do autobusu. A ten omija niektóre przystanki. Czas przejazdu też ma znaczenie, zwłaszcza gdy człowiek chce zdążyć do pracy. Pasażerowie muszą dodatkowo dokładnie sprawdzić rozkład jazdy, bo kursy autobusu zastępczego różnią się o 10 minut. Dlaczego tak się dzieje?
— Linia nr 3 jest dostępna każdego dnia przez 365-6 dni w roku — mówi Cezary Stankiewicz, rzecznik MPK. — Ale zdarzają się sytuacje, że zamiast tramwajów kursuje na niej autobusowa komunikacja zastępcza. To efekt braku wystarczającej liczby tramwajów. Urządzenia, w tym przypadku skomplikowane, mają prawo mieć awarię, może dojść do wypadku, kolizji, co skutecznie eliminuje pojazd na czas naprawy. Zgodnie z zaleceniem ZDZiT w Olsztynie, jeśli brakuje tramwajów, to linia nr 3 — jako najmniej obłożona ruchem pasażerskim — ma być obsługiwana przez autobusy. I tak jest od pewnego czasu. W tej chwili brakuje nam trzech tramwajów. Dwa z nich czekają na wymianę osi jezdnych, bo mają uszkodzone łożyska, a jeden jest po wypadku na Sikorskiego. Jeden z nich ma zostać naprawiony na początku przyszłego tygodnia. Dwa pozostałe wrócą do kursowania najdalej za 2-3 miesiące. Sprawę z linią nr 3 dodatkowo komplikuje fakt szkolenia motorniczych. Jeden tramwaj jest okresowo wyłączany, bo szkolenie musi być prowadzone również w warunkach normalnego ruchu miejskiego. A szkolenia motorniczych mają związek z planowaną przez miasto rozbudową sieci tramwajowej w Olsztynie i zwiększeniem liczby tramwajów.
Ada Romanowska
Komentarze (31) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
jacek #2748133 | 83.9.*.* 16 cze 2019 15:34
KOLEJNY PRZYKŁAD NIEUDOLNYCH RZĄDÓW W OLSZTYNIE POKO .
Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
maras #2748251 | 188.146.*.* 16 cze 2019 20:23
chcieliśta arbuza no to mata. No ale teraz bendzieta mnieli dwa wieżowce, marzenie wielkomiejskie buraka się ziści.
Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
VW #2748140 | 81.190.*.* 16 cze 2019 15:49
Ta linia powinna być poprowadzona aż do Humana UWM albo i dalej, a tak jest zbędna.
Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Nala #2748250 | 5.173.*.* 16 cze 2019 20:22
Ta linia to w ogóle pomyłka. Wszystkie drogi z Brzezin i Korotwa prowadzą na dworzec. Gdzie najczęściej studenci jeśli nie mieszkają na sportowe to drugą ich największą sypialnią są jaroty. Wszystkie autobusy z jarot na Kortowo są przepełnione i tu byłby pomocny tramwaj, ale nie ten jedzie pusty na dworzec... porażka
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz
At #2748235 | 95.160.*.* 16 cze 2019 19:45
Od samego początku zadawałem pytanie dla czego budując zajezdnię nie zadbano o to by tramwaje były serwisowane a po gwarancji naprawiane w Olsztynie. Dzisiaj jadą do producenta. Stąd braki taboru i długi czas naprawy. Zaraz dostaniemy Tureckie i rozumiem że na wymianę łożysk też będą wywożone do producenta?
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)