Olsztyn: Trójka kursuje na dwóję i nie wiadomo, kiedy się poprawi

2019-06-16 15:20:00(ost. akt: 2019-06-16 13:43:29)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Pojawia się i znika. Tak można powiedzieć o tramwajach, które kursują na linii nr 3. Bo raz jadą, innym razem trzeba wsiąść do autobusu.
Olsztyn ma najmłodszą sieć tramwajową w Polsce. Niestety ta cały czas boryka się z problemami. Np. „trójka” kursująca z dworca kolejowego do Kortowem częściej nie jeździ niż jeździ. Tak jest od ponad 8 miesięcy.

— Rozumiem, że zimą pękały tory, ale od dawna mamy dodatnią temperaturę, a trójka prawie cały czas nie jeździ. Kursy realizowane są przez komunikację zastępczą — denerwuje się pani Magda z Olsztyna. — Gdy idę na przystanek, nigdy nie wiem, czy pojadę tramwajem, czy wsiądę do autobusu. A ten omija niektóre przystanki. Czas przejazdu też ma znaczenie, zwłaszcza gdy człowiek chce zdążyć do pracy. Pasażerowie muszą dodatkowo dokładnie sprawdzić rozkład jazdy, bo kursy autobusu zastępczego różnią się o 10 minut. Dlaczego tak się dzieje?

— Linia nr 3 jest dostępna każdego dnia przez 365-6 dni w roku — mówi Cezary Stankiewicz, rzecznik MPK. — Ale zdarzają się sytuacje, że zamiast tramwajów kursuje na niej autobusowa komunikacja zastępcza. To efekt braku wystarczającej liczby tramwajów. Urządzenia, w tym przypadku skomplikowane, mają prawo mieć awarię, może dojść do wypadku, kolizji, co skutecznie eliminuje pojazd na czas naprawy. Zgodnie z zaleceniem ZDZiT w Olsztynie, jeśli brakuje tramwajów, to linia nr 3 — jako najmniej obłożona ruchem pasażerskim — ma być obsługiwana przez autobusy. I tak jest od pewnego czasu. W tej chwili brakuje nam trzech tramwajów. Dwa z nich czekają na wymianę osi jezdnych, bo mają uszkodzone łożyska, a jeden jest po wypadku na Sikorskiego. Jeden z nich ma zostać naprawiony na początku przyszłego tygodnia. Dwa pozostałe wrócą do kursowania najdalej za 2-3 miesiące. Sprawę z linią nr 3 dodatkowo komplikuje fakt szkolenia motorniczych. Jeden tramwaj jest okresowo wyłączany, bo szkolenie musi być prowadzone również w warunkach normalnego ruchu miejskiego. A szkolenia motorniczych mają związek z planowaną przez miasto rozbudową sieci tramwajowej w Olsztynie i zwiększeniem liczby tramwajów. 

Ada Romanowska

Komentarze (31) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Fic #2748728 | 88.156.*.* 17 cze 2019 20:31

    Stwierdzenie że linia tramwajowa nr 3 jest dostępna 365-6 dni w roku to typowe urzędnicze kłamstwo. Pewnie w wakacje znowu będzie jeździć pn-pt rano i po południu. To jest skandal. Przydałaby się kontrola wydatkowania unijnych pieniędzy.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Osła mamy #2748608 | 37.8.*.* 17 cze 2019 16:17

    Potrzebna jeszcze tylko dorożka i niech obsługują sławetna "3"

    odpowiedz na ten komentarz

  3. Nowa #2748517 | 157.25.*.* 17 cze 2019 13:19

    Szkoda tylko, że linia zastępcza nie na wszystkich przystankach się pokrywa. Nie ma informacji, że tramwaj nie jedzie a przejście na właściwy przystanek autobusowy powoduje, że nie ma szansy na autobus zastępczy zdążyć. Żenada

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  4. mm #2748486 | 79.184.*.* 17 cze 2019 11:55

    kupili durne solarisy i tylko z nimi problem jest. ja rozumiem że te łożyska mają prawo się zużyć ale z tego co słychać to jest nagminny problem. oby te tureckie były lepsze

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  5. supel #2748478 | 83.16.*.* 17 cze 2019 11:41

    ŻENADA,ŻENADA I JESZCZE RAZ ŻENADA . Do Solarisów łożyska z marsa lub jowisza.To trwa.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (31)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5