Z Olsztyna do Dobrego Miasto pojedziemy dużo szybciej
2019-06-04 07:10:00(ost. akt: 2019-06-03 14:47:03)
Kolejarze ogłosili przetarg na przebudowę linii Gutkowo-Dobre Miasto. Po modernizacji skróci się czas przejazdu, bo pociągi pojadą tam 100 km/h.
Wygodne perony i krótszy czas przejazdu pociągiem zakłada projekt przebudowy linii Gutkowo-Dobre Miasto. PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i realizację projektu, który jest częścią Regionalnego Programu Województwa Warmińsko-Mazurskiego „Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 Gutkowo-Braniewo” na odcinku Gutkowo-Dobre Miasto.
Koszt całej inwestycji to ponad 120 mln zł. Realizacja projektu przewidziana jest w formule „Projektuj i buduj”. Podpisanie umów planowane jest w czwartym kwartale 2019 roku, a zakończenie od koniec 2021 roku.
Na linii planowana jest wymiana torów na ponad 20 km i rozjazdów. Pociągi pasażerskie znacznie przyspieszą i pojadą z prędkością do 100 km/h, dziś na linii są ograniczenia nawet do 30 km/h. W efekcie skróci to czas podróży pomiędzy Olsztynem a Braniewem. Poprawią się również warunki do przewozu ładunków — składy towarowe pojadą z prędkością do 70 km/h.
Poprawi się standard obsługi podróżnych na stacji w Gutkowie i Dobrym Mieście oraz przystankach Bukwałd, Cerkiewnik i Swobodna. Zmodernizowane perony będą wygodniejsze i wyższe. Każdy zostanie wyposażony w wiaty, ławki i funkcjonalne oświetlenie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. — Będzie to kolejny element budowy kolei aglomeracyjnej — mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Kolejny, bo budowa kolei aglomeracyjnej wokół stolicy regionu trwa. W trzecim kwartale mają ruszyć już prace budowlane przy modernizacji linii z Olsztyna Głównego do Gutkowa. Przebudowany zostanie 6,5-kilometrowy odcinek linii, a wartość inwestycji to 66,1 mln zł netto.
Projekt rewitalizacji linii zakłada też budowę dwóch nowych przystanków kolejowych o roboczych nazwach Olsztyn Likusy, który ma się znajdować w pobliżu „elektronika” i „ekonomika”, a także Olsztyn Redykajny, który powstanie koło przejazdu kolejowego. Powstanie też przejście pod torami na ulicy Jeziornej.
Andrzej Mielnicki
Czytaj e-wydanie ">kliknij
Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
PZ #2742040 | 188.147.*.* 4 cze 2019 07:41
Poprzedni artykuł, ale perwa, co ona startuje do tańca z gwiazdami?XD
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz
pytacz #2742086 | 81.15.*.* 4 cze 2019 09:18
Czy samorządy są zainteresowane uruchomieniem kolei aglomeracyjnej, czy też nadal będą jeździły te 3 pary pociągów w godzinach odpowiadających kolejarzom?
Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
las wyciąć #2742104 | 121.140.*.* 4 cze 2019 10:00
będzie krócej
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz
Janusz #2742109 | 188.147.*.* 4 cze 2019 10:21
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Przeciez ten pociag jezdzi tam tylko 3x w ciagu dnia. To oplaca sie wyrzucac pieniadze w bloto i budowac trase z ktorej sie nie korzysta?
wow #2742124 | 89.230.*.* 4 cze 2019 10:52
Wow! Pociągi pojadą 100 km/h! Brawo, w końcu XXI wiek. Pewnie w XXII w.Pojadą 120 km/h (jeśli jeszcze w ogóle będzie istniała kolej). Brawo PKP, brawo Polska.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)