Wracamy do tematu: Co dalej z przedłużeniem ulicy Wilczyńskiego w Olsztynie?

2019-05-26 09:57:16(ost. akt: 2019-05-25 14:05:14)
wizualizacja Wilczyńskiego-Warszawska

wizualizacja Wilczyńskiego-Warszawska

Autor zdjęcia: Wizualizacja UM Olsztyn

Mieszkańcy od lat upominają się o przedłużenie ulicy Wilczyńskiego do alei Warszawskiej. Sprawdziliśmy, co w tej sprawie słychać.
O planowanej inwestycji pisaliśmy pod koniec 2018 roku. Gdyby ta trasa powstała, mieszkańcy południowych osiedli mieliby znacznie skróconą drogę między innymi do Kortowa. To też znaczne odciążyłoby al. Sikorskiego. Ale miasto nie jest jeszcze właścicielem potrzebnych gruntów. Musi się dogadać z UWM. Dlatego...

— Do wykonawcy inwestycji jeszcze daleka droga. Na razie mamy w planach przygotowanie dokumentacji projektowej, która umożliwi nam uzyskanie decyzji ZRID, czyli zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej — mówi Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta w Olsztynie. — Ale zanim to nastąpi zabezpieczamy grunty, ponieważ nie jesteśmy właścicielami wszystkich terenów, przez które miałaby przebiegać droga. Część należy do UWM. Przewidujemy, że jest to teren o powierzchni 4,1 ha. Jest to jednak wielkość orientacyjna, a ostateczna powierzchnia gruntów planowanych do przejęcia od uniwersytetu pod tę inwestycję drogową będzie znana po sporządzeniu dokumentacji projektowej.

Przypomnijmy, że Urząd Miasta już od 2015 roku dysponuje raportem geologicznym dotyczącym gruntów. Przyszły teren budowy składa się w dużej mierze z ogromnych złóż torfu oraz gytii (płynny osad organiczny), co sprawia, że tak naprawdę jest to bagno.

Oznacza to, że w wielu miejscach nie obejdzie się bez palowania betonowych słupów na głębokość kilkunastu metrów — będzie tak m.in. w przypadku estakad. W miejscach, na których powstaną nasypy drogowe, niezbędne może okazać się wykonanie odwiertów pod specjalne kolumny. W grę wchodzi nawet wymiana gruntu.

pj

Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ja #2737929 | 89.228.*.* 26 maj 2019 21:12

    droga będzie, w 2050 roku...

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

  2. papcio #2737931 | 86.29.*.* 26 maj 2019 21:24

    bicie piany

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  3. jak jest słaby grunt #2737932 | 88.156.*.* 26 maj 2019 21:27

    jak jest słaby grunt to zrobić wersję z nawierzchnią mineralną. na łynostradzie przeszło więc może teraz też się uda...

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. troll internetowy #2737955 | 176.221.*.* 26 maj 2019 21:56

      Podpucha. Na wizualizacji nie widać czerwonej fali oraz brak jest jakże niezbędnego ''taxi-tram-bus-grzymopasa'' , Jakiekolwiek rozwiązanie drogowe usprawniające ruch drogowy w tym czerwonym mieście to rzecz nieprawdopodobna.

      Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. ciocia Helena #2737998 | 95.160.*.* 26 maj 2019 23:04

        Odpowiadam na pytanie z nagłówka - NIC i jeszcze długo długo nic.

        Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (11)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5