Taksówkarze z Olsztyna mogą mieć problem. Popularna aplikacja również w naszym mieście [SONDA]

2019-05-07 17:05:52(ost. akt: 2019-05-07 16:19:17)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

Bolt, to aplikacja parująca kierowców z pasażerami. Od czwartku (9.05) Olsztyn dołączy do sieci miast, w których będzie można zamówić kurs właśnie dzięki tej platformie. Jak do tego rozwiązania podchodzą taksówkarze?
Bolt, to jedna z platform do komunikacji. Jej schemat jest bardzo prosty i działa podobnie do popularnego Ubera. Jeśli pasażer chce zabukować przejazd, to musi zainstalować na swoim smartfonie aplikację, a następnie zamawia w niej przejazd.

Dużym udogodnieniem jest to, że pasażerowie jeszcze przed potwierdzeniem przejazdu zostaną poinformowani o całkowitych kosztach podróży. W tym przypadku schemat jest prosty.

Opłata początkowa wynosi 4 zł, a cena za każdy przejechany kilometr wynosi 1,30 zł. Kolejne 25 groszy należy doliczyć za każdą minutę jazdy. I tak jeśli np. przejedziemy 6 kilometrów w 6 minut, to zapłacimy 13,30 zł.

Warto dodać, że jeszcze przed zamówieniem przejazdu pasażer może zobaczyć imię kierowcy, a także markę i numer rejestracyjny samochodu. Wszystkie te dane, wraz z dokładną trasą przejazdu, zostają zapisane w aplikacji, co wpływa na bezpieczeństwo. Istotnym elementem aplikacji jest również możliwość wystawienia oceny kierowcy, żeby poinformować innych użytkowników o tym, czy byliśmy zadowoleni z usługi.

A co o aplikacji sądzą zawodowi taksówkarze? Czy są za wprowadzeniem takiego rozwiązania? — Jeżeli będą mieli takie same wymogi jak my, tzn. będą musieli przejść badania lekarskie, psychologiczne, specjalistyczne, będą mieli licencję, będą płacić podatki i składki zdrowotne to jak najbardziej — mówi nam jeden z olsztyńskich taksówkarzy.

— Niech tylko płacą ZUS, to wtedy będą wiedzieli ile to kosztuje — mówi z kolei inny z kierowców.

Jak się okazuje, kierowcy Bolta są zazwyczaj zatrudnieni na umowę-zlecenie przez tzw. floty i firmy te opłacają składki za swoich pracowników. Jeśli chodzi o badania lekarskie, to na razie nie reguluje tego prawo, choć niedługo ma się to zmienić. Podobnie jak sprawa licencji na przewóz osób. Zniesiony ma zostać również egzamin z topografii miejscowości.

Zmiany prawa wynikają z konfliktu do jakiego doszło pomiędzy zawodowymi taksówkarzami, a firmami pośredniczącymi przy przewozie osób. Nowe prawo ma wejść w życie od początku 2020 roku.

Przypomnijmy, że Olsztyn dołącza do grona 15 miast w Polsce, w których aplikacja jest dostępna. Platforma oferuje na start zniżki dla klientów, którzy na przejazdach mogą zaoszczędzić nawet do 50%. Kierowcy, którzy rozpoczną współpracę z marką, mogą liczyć na atrakcyjne warunki współpracy, a także bonusy, dzięki którym, wykonując 40 przejazdów, zarobią dodatkowo 600 zł.

— Naszym celem, od początku działania firmy, jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań transportowych, które sprawiają, że poruszanie się po mieście jest komfortowe, tanie i szybkie dla pasażerów, a dla kierowców stanowi atrakcyjną formę współpracy i możliwość zarobkowania dostosowaną do własnych potrzeb — mówi Alex Kartsel, Country Manager Bolt w Polsce. I dodaje: — Cieszy nas, że pasażerowie doceniają nas m.in. za przejrzystość cen, znajomość kwoty przejazdu przed jego rozpoczęciem oraz szybkość realizacji usługi. Cały czas pracujemy nad tym, aby nasza oferta była jak najbardziej dostosowana do potrzeb naszych klientów.

Początkowe bonusy dla kierowców zaczynają się już od 200 zł dodatkowego zarobku za 10 przejazdów. Czas pracy jest elastyczny, bez wymogu minimalnej liczby przejazdów.

Obecnie w Olsztynie trwa rekrutacja kierowców. Żeby zarejestrować się w aplikacji, należy przedstawić komplet dokumentów, zawierających m.in. zaświadczenie o niekaralności i ważną polisę OC. Auto do przewożenia pasażerów musi być 5 drzwiowe, zadbane, w dobrym stanie wizualnym i technicznym. W celu cotygodniowego rozliczenia, kierowcy muszą prowadzić również działalność gospodarczą, bądź współpracować z licencjonowanym partnerem flotowym. W tej chwili, na terenie całej Polski, z aplikacją Bolt i licencjonowanymi partnerami współpracuje prawie 100 tysięcy kierowców, na całym świecie liczba ta przekroczyła już pół miliona.

Kuch

Czy cieszysz się z wprowadzenia Bolta w Olsztynie?
Tak, to znakomite rozwiązanie
79.06%
Nie, wolę standardowe taksówki
20.94%

Komentarze (48) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Janusz z wąsami mąż Grażynki #2728119 | 82.145.*.* 7 maj 2019 21:06

    Nie cieszcie się a dlaczego bo na tej wsi nic nie wychodzi ani koncerty ani handel ani knajpki na starym mieście poprostu nic nawet ten przekręt w postaci Bolta też nie wyjdzie poprostu tutaj psy fiutami wodę piją

    Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. dfrtg #2728253 | 188.146.*.* 8 maj 2019 08:08

      No i gitara! Konkurencja musi być! Przecież o Nią walczyliśmy.

      Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz

    2. ola #2728272 | 46.170.*.* 8 maj 2019 08:19

      Zaczyna się skamlanie złotów

      Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

    3. Drogi ekperyment #2728173 | 46.101.*.* 7 maj 2019 22:43

      Zamówcie Greena na dworzec i udawajcie turystów, że jesteście tu pierwszy raz. Trasa na Jaroty, a starówkę, plaże miejską, Ostrzeszewo, Gutkowo i Kortowo. Olsztyńskie złotówy to złodzieje, nie ma znaczenia czy to green czy elf czy inne gówno.

      Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. łaaaauuuł #2727983 | 88.156.*.* 7 maj 2019 17:20

        To elfy green i naj oraz mpt idą w odstawke huraaaaaaaa nareszcie cfaniakom sie dostanie

        Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (48)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5