Pracownicy MPK w Olsztynie chcą podwyżek. Jest spór. Czy będzie strajk?

2019-04-09 17:01:59(ost. akt: 2019-04-09 17:27:44)

Autor zdjęcia: Kamil Foryś

Trwają negocjacje między zarządem MPK i związkami zawodowymi. Pracownicy spółki domagają się podwyżek w wysokości 4 zł za przepracowaną godzinę. Prezes proponuje im maksymalnie złotówkę.
Cezary Stankiewicz, rzecznik MPK w Olsztynie, przyznał, że w tej chwili spółka może zaproponować pracownikom wyłącznie 1/4 kwoty żądanej przez nich podwyżki.

- Nie doszło jeszcze do podpisania protokołu rozbieżności, negocjacje trwają - mówił nam rzecznik MPK. - Wszystko jest bardzo dynamiczne.

Czy grozi nam kolejny strajk w Olsztynie? Cezary Stankiewicz zapewnia, że do tego daleka droga.

- Najpierw musiałby zostać podpisany protokół rozbieżności, a później powołany zostałby mediator wyznaczony przez ministerstwo. To on negocjowałby ustalenia między związkami a pracodawcą. Jeśli i to nie przyniosłoby efektów, pracownicy MPK mogliby przeprowadzić strajk ostrzegawczy, który potrwać może maksymalnie dwie godziny - tłumaczy rzecznik MPK. I przypomina, że regularny strajk mógłby się odbyć dopiero po przeprowadzeniu referendum.


Komentarze (77) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. docho #2719742 | 83.9.*.* 19 kwi 2019 20:17

    w Olsztynie jest tak ze jeden mieszkaniec ma do wyboru 2 linie tramwajowe i 5 autobusowych a inny musi iśc do autobusu pół godziny i ma do wyboru czekać następne pół godziny czy wracać z powrotem po samochód.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz

  2. docho #2719739 | 83.9.*.* 19 kwi 2019 20:11

    kierowcy samych dodatków do pensji maja 2000 a potem dopiero jest stawka godzinowa.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz

  3. spy #2717466 | 83.9.*.* 15 kwi 2019 22:24

    Najbardziej pożądanym artykułem w firmie jest papier toaletowy i stoperan! Rodacy pomożecie?!

    odpowiedz na ten komentarz

  4. taki tam #2714582 | 88.156.*.* 11 kwi 2019 11:24

    Kierowcy osobówek przed otrzymaniem prawa jazdy powinni z instruktorem zrobić kilka kółek po miescie takim autobusem , albo i nawet traktorem Wtedy by może zobaczyli jak to wygląda z perspektywy innego uczestnika ruchu. Być może był szacunek i zrozumienie. Koniec z trąbieniem, zajeżdżaniem drogi i wymuszaniem innych ustępstw. Taki młody a potem się z młodego robi taki stary snob, który nie widzi że są inne pojazdy które potrzebuja innego zachowania na drodze i należy im to ułatwiać. ten w osobowym bmw nie wie jak jsię jeżdzi w pojeździe o większych gabarytach. myśli ,że jest królem . A zcęsto jest małym zwykkłym kmiotkiem o wąskim choryzoncie. Milion km przejechanych w takiej osobówce nie zawsze uczy szacunku i pokory na drodze

    Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. były drajwer #2714518 | 88.156.*.* 11 kwi 2019 10:15

      MPK byłot zorganizowaną firmą pracowałem w wielu. Tam panowały zasady. Niesprawnego autobusu nikt nie wypuści w trasę Jestem pełen podziwu dla dobrze zorganizowanego zaplecza. Kierowcy natomiast maja niezwykle tresująca pracę. Za wszystko sa karani przez zarząd dróg. minuta po czasie kara. pół minuty przed czasem kara . Ludzie osobówek jeżdża niestety jak debile, Najmniejsze przyhamowanie kończy się znowu obrażaniem przez pasażerów, . itp Pracowałem w MPK i w innych firmach transportowych . Tam panuje dyscyplina, Chociaż to się dla wielu nie podobało. A za transport publiczny odpowiada prezio budowniczy . Pamiętacie takie coś jak KDD to był wynalazek naszego prezydenta robić konkurencję dla spółki miejskiej. Az nie mogę tego zrozumieć. bu połowa autobusów co dziennie nie wyjeżdżała w trasę ,a ich linie alarmowo musiało obsługiwać własnie MPK .Te ,które wyjechały były zagrożeniem, Skończyło się plajtą. W biedniejzych miastach pracownicy w takich firmach mają wyższe zarobki . Mam wrażenie ,że to włodarz miasta walczy z miejską firma . Na siłę próbuje się ją nie rozwijać a marginalizować i dławić. Pomocy miasto swojej firmie nie udziela.. Powody są nie jasne. Tramwaje okazały się źródłem korków i strat a on dalej z uporem maniaka to miasto niszczy . Gdyby były godne pieniądze to bym dalej tam pracował. niestety sam sentyment nie wystarczy. niech nie zabierają głosu osoby co nie maja pojęcia o transporcie publicznym i nie obrażają zwykłych pracowników. Problem tkwi niestety w ratuszu,

      Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (77)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5