Piątek, 19 kwietnia 2019. Imieniny Alfa, Leonii, Tytusa

Jak zwiększyć liczbę osób korzystających z transportu publicznego?

2019-04-03 13:59:35 (ost. akt: 2019-04-03 14:08:15)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Ponad dwadzieścia osób z sześciu krajów Morza Bałtyckiego bierze udział w spotkaniu uczestników projektu Sumba. Dwudniowe spotkanie odbywa się w Olsztynie. Jaki jest jego cel?

Spotkanie ma charakter roboczy. Uczestnicy z Niemiec, Szwecji, Litwy, Łotwy i Estonii zastanawiają się jak zwiększyć liczbę osób korzystających z transportu publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem podróży z miejskiego obszaru funkcjonalnego do miasta. Przedstawiane są dobre praktyki miast, którym udało się to zrobić, ale również takich, które – mimo różnych działań – nie odnotowały zmiany przyzwyczajeń mieszkańców i liczba samochodów nie spadła.

— Mówimy o masterplanach, sposobach pozyskiwania danych, modelowaniu ruchu i dokumentach strategicznych —  opisuje Agnieszka Horyd, z Urzędu Miasta w Olsztynie — robimy burzę mózgów, wspólnie zastanawiamy się nad tym, jakie usprawnienia wprowadzić, by zachęcić do zmiany przyzwyczajeń komunikacyjnych i sprawić, że komunikacja publiczna oraz inne ekologiczne środki transportu będą dla mieszkańców przyjazne i atrakcyjne.

Jednym z elementów dwudniowego spotkania (2-3.04) jest wizyta studyjna obejmująca przejazd komunikacją publiczną i zwiedzanie ważnych punktów infrastruktury transportu publicznego w Olsztynie.

Sumba to projekt, który ma pomóc miastom w ocenie, przygotowaniu i wdrożeniu alternatywnych sposobów poruszania się do środków transportu, dokumentów strategicznych i planistycznych, aby zapewnić bardziej zrównoważone i przyjazne środowisku możliwości dojazdu z przedmieść do miast. Narzędzia opracowane w ramach projektu będą najpierw testowane w miastach regionu Morza Bałtyckiego, m.in w Hamburgu (Niemcy); Tallinnie i Tartu oraz okręgu Harju (Estonia), Rydze (Łotwa), Växjö (Szwecja), Siauliai (Litwa) i Olsztynie. Jednak rezultaty projektu skierowane są do całego regionu Morza Bałtyckiego.


UM Olsztyn
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (151) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. łowca pimpli #2717253 | 185.86.*.* 15 kwi 2019 14:53

    Przeciętny Kowalski za nic nie zrozumie, że ograniczanie ruchu samochodowego w miastach jest koniecznością. Będzie to odbierał jako zamach na swoją wolność i własność i w ogóle wszystkie świętości. Będzie się domagał czteropasmowych ulic, które pewnie zlikwidowałyby problem, ale zupełnie nie bierze pod uwagę, że nie ma na nie miejsca. I to nie tylko w Olsztynie - w całej Europie. Miejska zabudowa, którą znamy nie była projektowana i nie jest przystosowana do tego, żeby każdy jej mieszkaniec poruszał się samochodem. Bezpośrednio znam tylko jedno miasto, gdzie ten problem nie występuje (a tuż obok wszystko jest szczelnie zakorkowane każdego dnia) - to holenderskie Almere. Miasto wybudowane kilkadziesiąt lat temu na terenach odzyskanych z osuszenia fragmentu morza (czy też zalewu) - oczywiście projektanci wzięli pod uwagę, że każdy mieszkaniec będzie miał conajmniej jedno auto. Korków tam nie widziałem

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. docho #2714454 | 83.9.*.* 11 kwi 2019 08:47

    Zeby wiecej ludzi jeździło autobusami trzeba zabrac 500+ obnizyc pensje do poziomu 600 złotych , podnieśc cene paliwa do 10 złotych , albo zagłosować na ziejące nienawiścią POKO w wyborach , które to ma w swoim programie. Oczywiście częsci rowerowe wtedy dostana darmowe przejazdy.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. D. Stelios #2710534 6 kwi 2019 15:44

    Turystyczno - krajobrazowa Linia 107 Jakubowo - Dworzec - Dajtki czas dojazdu taki, że za Ostródę można by dojechać, niemal na Iławę. Zahacza niemal wszystkie szpitale, więc wieczne zapchana emerytami, dodać ryneczek przy Grunwaldzkiej, oraz jadłodajnia Caritas, gdzie jeżdżą menele z Dworca na obiadki. Strach siadać. Brawo głąby ze ZDZiT. Jak tu nie wybierać samochodu.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. studentos #2709453 | 213.184.*.* 4 kwi 2019 18:06

      Szkoda, że władze miasta zapominają o lokalnym uniwerku, który mógłby rozwiązać wiele problemów lokalnych lub pomóc w ich rozwiązaniu. Lepiej angażować pracowników i studentów z Gdańska, Krakowa a w przyszłości może z Hamburga. Słabe to jest, zwłaszcza, że na UWM prowadzone są zajęcia z tej tematyki.

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    2. Wpuścić nowego operatora autobusowego #2709419 | 88.156.*.* 4 kwi 2019 16:03

      Pytam się kiedy nowy operator autobusowy zawita do Olsztyna aby mpk pochowało swoje stare śmierdzące trupowozy, mam nadzieję że jakiś redaktor z olsztyn.wm.pl xapyta tych z ZDZIT czy zamierzają oddać ileś procent linii autobusowych nowemu operatorowi który wprowadzi nowe autobusy i nie będziemy musieli tłuc się np niebieska szklarnią z mpk gdzie brak w nim klimy i żadnego okna nie można otworzyć ludzie w upały mdleją. PYTAM SIĘ KIEDY NOWY OPERATOR I NOWE AUTOBUSY!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (151)

    Zagraj w GRY.wm.pl

    • Goodgame Empire
    • Goodgame Big Farm
    • Goodgame Poker
    • Shadow Kings - The Dark Ages