Kolejny problem z tramwajami w Olsztynie. 4 składy trafiły do warsztatu [AKTUALIZACJA]

2018-12-14 18:02:33(ost. akt: 2018-12-15 20:09:48)

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

We wrześniu wielu mieszkańców Olsztyna skarżyło się na to, że większość kursów tramwajowych linii numer 3 obsługiwanych było przez autobusy zastępcze. Jak się okazało, było to spowodowane usterkami pojazdów, a także przeglądami.
Duża liczba kursów realizowana przez autobusy zastępcze wynikała z tego, że siedem tramwajów było w warsztacie. — Jeden tramwaj jest na przeglądzie, a sześć czeka na zmianę łożysk w osiach jezdnych bądź wymianę samych łożysk — tłumaczył wówczas w rozmowie z nami Cezary Stankiewicz, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Olsztynie.

Naprawione tramwaje miały wrócić na ulice na początku października. Niestety, po zaledwie dwóch miesiącach problem znów wrócił. W szczególności dotyczy to linii numer 3, w przypadku której na ulicach częściej można zauważyć autobus zastępczy z-3 niż tramwaj.

Z czego to wynika? Z tym pytaniem ponownie zwróciliśmy się do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. — Brak składów — mówi wprost Cezary Stankiewicz, rzecznik prasowy MPK Olsztyn. I dodaje: — Cztery tramwaje czekają na wymianę łożysk w osiach, a jeden został oczujnikowany przez firmę Solaris i ten tramwaj w tej chwili robi pomiary torowiska. Brakuje pięciu sztuk sprzętu, więc linia numer 3, która jest najmniej obciążona, jest w tej chwili z komunikacją zastępczą.

Rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego powiedział w rozmowie z nami, że tramwaje, w których obecnie naprawiane są łożyska, to nie te same pojazdy, które były naprawiane na przełomie września i października. — Częściowo te łożyska zostały już wymienione. Ich producent bada, jaka jest przyczyna tych uszkodzeń, ale jednocześnie wymienia to wszystko w ramach gwarancji, jaka została udzielona na składy kupione trzy lata temu — mówi Cezary Stankiewicz.

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij

Komentarze (52) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Jakub #2644948 | 176.221.*.* 16 gru 2018 16:46

    Do kompletu nieszczęść brakuje tyko przegranej w sądzie z hiszpańską firmą co jest bardzo prawdopodobne. Olsztyn już od lat ma wyjątkowego pecha co do włodarza.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Jakub #2644786 | 176.221.*.* 16 gru 2018 12:35

    Mam poważne obawy, że łożyska nie wytrzymują konfrontacji z torowiskiem, które po tylu naprawach pewnie przypomina tor przeszkód. Zamontowane czujniki dokładnie to stwierdzą.Stąd brak krajowych chętnych na udział w przetargu. Musieli sporo o tej fuszerce się dowiedzieć i nie chcą brać w tej masakrze udziału. Jedyna nadzieja w tym, że Turcy bardzo pragną wejść na europejski rynek i gotowi są do dużych poświęceń by to osiągnąć.

    odpowiedz na ten komentarz

  3. to ja NO #2644688 | 31.0.*.* 16 gru 2018 10:16

    Ludzie czytajcie mnie zalozono urzadzenia pomiarowe bo tory sa zle polozone alba za wasko alboszeroko

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  4. bubu #2644651 | 83.28.*.* 16 gru 2018 09:13

    " czeka na zmianę łożysk w osiach jezdnych bądź wymianę samych łożysk" - co poeta miał na myśli?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  5. oj #2644638 | 95.40.*.* 16 gru 2018 08:54

    GDYBY BYŁO TO PRZED WYBORAMI, A TURECKIE TO BĘDZIE PORAŻKA I TO ZA NASZE

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (52)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5