+/-Olsztyn. Wyasfaltowanie bruku nie napędzi ludzi

2018-12-09 11:45:40(ost. akt: 2018-12-09 11:48:48)

Autor zdjęcia: Igor Hrywna

"Parkuj i jedź” coraz mocniej sadowi się nam w Olsztynie i okolicach. Generalnie idea jest taka, że mieszkańcy okolic dużych miast zostawiają na ich obrzeżach swoje auta i dalej podróżują komunikacją miejską. Wszyscy je budują, bo Unia Europejska ochoczo je dofinansowuje. Jednak parkingi owe różnie się sprawdzają.
W naszym przypadku parkingi wkroczyły w etap społecznych konsultacji. Jeżeli potrzebę budowy tychże parkingów mierzyć skalą zainteresowania nimi, to kiepsko to widzę. Bo na 540 ankiet, które otrzymał ratusz, 53% pochodzi z... Olsztyna, a 47% z sześciu opasujących Olsztyn gmin. W każdej z nich zorganizowano też spotkania. Najwyższa frekwencja była na konsultacjach w Dywitach: 18 osób, najniższa w Jonkowie i Stawigudzie (po dwie osoby).

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Ludzie nie chcą tracić czasu

Ludzie nie chcą tracić czasu

Fachowcy powiadają, że takie parkingi mają sens, jeżeli zapewniają szybkie skomunikowanie z centrum miasta. A to raczej w przypadku Olsztyna możliwe nie jest. Bardziej racjonalnym pomysłem dla niektórych gmin jest budowa kolei miejskiej, choć nie wiem, czy nas na to stać. Alternatywą może być też komunikacja autobusowa wykorzystująca obwodnicę.

Efektem konsultacji było powstanie listy priorytetowych 14 lokalizacji. Jedną z nich jest parking przy dworcu PKP w Barczewie (na zdjęciu). Porządny parking na pewno się tam przyda. Nie wierzę jednak, że wyasfaltowanie bruku napędzi mieszkańców tego pięknego miasteczka do pociągów.

IH


Komentarze (25) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Asd #2639920 | 109.241.*.* 9 gru 2018 11:54

    To dywity teraz chcą parkingu ? A żeby obwodnica jeździć to nie chcieli

    Ocena komentarza: warty uwagi (28) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. ruszcie te durne łby i... #2639978 | 83.9.*.* 9 gru 2018 13:23

      najpierw zróbcie parkingi koło Dworca Głównegi i Zachodniego. Koło zachodniego dobrym rozwiązaniem jest ten dwupoziomowy za Starówką. I zróbcie tam porządny dla autobusów turystycznych,,, jełopy ratuszowe!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. Abcd #2640022 | 37.248.*.* 9 gru 2018 15:14

        O co chodzi w tytule artykułu ? Odnosząc się z kolei do jego treści, to ktoś kto proponuje lokalizację parkingów "park&drive" nie ma pojęcia na czym polega to rozwiązanie. W Olsztynie absolutnie nie ma miejsc które spelnialyby te funkcje.Po prostu transport zbiorowy w tym mieście jest do.........Nie chcę nazywać tego po imieniu.

        Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz

      2. Hrywna-ekspert od wszystkiego #2640066 | 176.221.*.* 9 gru 2018 16:32

        BUHAHAHA. Ekspert od transportu! BUHAHA! Autobusy jeżdżące obwodnicą. Przestaję się dziwić, że ten człowiek w sprawie dworca bezpardonowo zaatakował FRO (zostawiając w spokoju pozostałe organizacje zajmujące jednolite stanowisko w tej sprawie). Z taką wiedzą i takimi pomysłami, to inaczej być nie mogło. A żeby nie było: większość proponowanych lokalizacji P&R jest idiotyczna - co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości.

        Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        1. mm #2640031 | 91.231.*.* 9 gru 2018 15:36

          A ja Jako Mieszkaniec okolic Olsztyn serdecznie wypinam się na tę wiecznie zapchaną "Aglomeracje" gdzie na 100m przypadają 3 światła gdzie kompletnie nie ma gdzie zaparkować (no chyba że w korku) i po sprawunki jadę do trójmiasta 1,5 godz. a to i tak szybciej niż do kina,teatru czy "galerii" w Olsztynie.

          Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

          Pokaż wszystkie komentarze (25)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5