Wczoraj pęknięte szyny. Dzisiaj ogólna awaria biletomatów?

2018-11-29 09:02:55(ost. akt: 2018-11-29 09:34:40)
Awaria biletomatu. Przede mną użytkownik nie wytrzymał starcia z technologią. Napięcie rozładował pięścią.

Awaria biletomatu. Przede mną użytkownik nie wytrzymał starcia z technologią. Napięcie rozładował pięścią.

Autor zdjęcia: nk

Do naszej redakcji złosiło się kilku zirytowanych czytelników, którzy alarmują: nie działają biletomaty!

O wczorajszej awarii linii tramwajowej, spowodowanej pęknięciem szyny wiedzą niemal wszyscy. Pasażerowie korzystali z komunikacji zastępczej. Kierowcy żalili się, że choć tramwaje nie jeździły nie została zmieniona sygnalizacja świetlna.


Dzisiaj tramwaje kursują bez zarzutu. Jednak trafiają do nas liczne wiadomości oburzonych Olsztynian, którzy alarmują: wczoraj nie jeździły tramwaje, a dzisiaj nie działają biletomaty! Nie tylko przy przystankach, ale także w tramwajach. Czy to kolejna awaria i czarna seria olsztyńskiej komunikacji? - zastanawiają się mieszkańcy Olsztyna.

Próbowaliśmy skontaktować się w tej sprawie z rzecznikiem ZDZiTu, by zapytać o to, czy możemy mówić o awarii i jeśli tak, to o jej przyczynę. Niestety, jak dotychczas nam się to nie udało.

Natomiast rzecznik MPK, Cezary Stankiewicz, na pytanie o przyczynę awarii biletomatów odpowiedział:


Przypominamy, że do podobnych sytuacji dochodziło już w ubiegłym roku.

— Bardzo często zdarza się, że wloty do kart są zapychane monetami lub innymi przedmiotami. Od chwili uruchomienia biletomatów jesienią 2015 roku mieliśmy ponad 20 przypadków zniszczenia szyby i/lub panelu dotykowego — tłumaczył ówczesny rzeznik ZDZiTu, Paweł Pliszka. Urządzenia są na gwarancji i wszelkie naprawy zlecamy dostawcy. Części zamienne są sprowadzane z zagranicy, stąd bywa, że usunięcie awarii zajmuje dłuższy czas.
Jak przebiega usuwanie usterek? — Staramy się reagować niezwłocznie na każdy sygnał o awarii bądź usterce. Z reguły, jeśli jest to tylko np. zablokowanie papieru czy zawieszenie się systemu operacyjnego, udaje się uruchomić biletomat w ciągu kilkudziesięciu minut — mówił Pliszka. — Poważniejsze awarie, wymagające wymiany jakiegoś elementu, skutkują nawet kilkutygodniowym wyłączeniem z użytkowania całego automatu lub części jego funkcjonalności.


Ubiegłoroczne tłumaczenia przedstawiciela ZDZiT wydają się racjonalne, ale trudno wyrozumiałości oczekiwać od zirytowanych pasażerów. Zwłaszcza wtedy, gdy współpracy odmawia nie jeden, ale trzy kolejne automaty.



Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. hehe #2633993 | 83.31.*.* 29 lis 2018 16:05

    Było iść na drugą turę wyborów to nie mielibyście pana G. znowu na 5 lat . Teraz został wam tylko hejt w internecie. Żałosne

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  2. Xenia #2633918 | 5.173.*.* 29 lis 2018 14:47

    "Do naszej redakcji ZŁOSIŁO się.." że co? Że łosie? :D

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. Jakub #2633775 | 176.221.*.* 29 lis 2018 12:26

    Dlaczego nic mnie już nie dziwi? Jak przeczytam, że z Ratusza odpadł kawał tynku i zranił przechodnia też nie będę zdziwiony. Tym bardziej, że już raz tynk spadł na chodnik szczęściem nikogo nie raniąc.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  4. nie dalej jak dzisiaj #2633770 | 79.184.*.* 29 lis 2018 12:20

    pisali też w internecie, że naukowcy znaleźli na wyświetlaczach dotykowych od fastfudów pełno bakterii kałowych ...

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  5. Olo smolo #2633768 | 188.146.*.* 29 lis 2018 12:16

    Jeden wielki kał

    odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (13)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5