Łynostrada coraz bliżej
2018-11-24 10:15:48(ost. akt: 2018-11-25 11:58:20)
Wciąż trwają prace przy budowie Łynostrady. Zakończyła się natomiast budowa tej części trasy, która ma służyć wypoczynkowi i rekreacji mieszkańców Olsztyna.
Rozwój dziedzictwa naturalnego poprzez budowę tras rowerowych wzdłuż rzeki Łyny w Olsztynie — Łynostrada”. Taką nazwę nosi jeden z najtrudniejszych realizowanych w stolicy Warmii i Mazur projekt z pieniędzy Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego z 2015 roku.
Jak można przeczytać w opisie inwestycji: Przedsięwzięcie dotyczy budowy układu ścieżek rekreacyjnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą usytuowanych nad brzegami rzeki Łyny, w granicach i w bezpośrednim sąsiedztwie Obszaru Chronionego Krajobrazu Doliny Środkowej Łyny. (…) Nie bez powodu wybrano lokalizację projektowanych ścieżek, skoncentrowanych wokół Łyny, największego dopływu Pregoły z Warmii i Mazur oraz na terenie Lasu Miejskiego — największego miejskiego kompleksu leśnego w Europie.
Nie dziwi zatem, że mieszkańcy miasta i okolic, zwłaszcza ci stawiający na aktywny wypoczynek, niecierpliwe czekają na zakończenie budowy tras wokół Łyny. Tymczasem do końca lipca można było składać oferty na budowę najtrudniejszego z etapów Łynostrady — odcinka biegnącego od ul. Kalinowskiego do ul. Tuwima.
— Podjęliśmy decyzję o zmianie nawierzchni na mineralną — mówiła latem Marta Bartoszewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Olsztynie. — Jedenastego lipca ogłosiliśmy postępowanie na roboty budowlane. Prace mają zakończyć się 31 marca 2019 roku. Natomiast w trakcie realizacji jest druga cześć drugiego odcinka — od Obrońców Tobruku do parku Centralnego. To trasa długości ok. 660 m. Zaawansowanie robót jest bliskie 70 procent — dodała.
Jak wynika z informacji z olsztyńskiego ratusza, na budowę Łynostrady na odcinku od ul. Kalinowskiego do ul. Tuwima (długość ok. 1400 m) na początku listopada podpisano umowę z wykonawcą. Teraz trwają tam prace przygotowawcze, a planowany termin zakończenia, tak jak wcześniej napisaliśmy, to koniec marca 2019 roku.
— Podjęliśmy decyzję o zmianie nawierzchni na mineralną — mówiła latem Marta Bartoszewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Olsztynie. — Jedenastego lipca ogłosiliśmy postępowanie na roboty budowlane. Prace mają zakończyć się 31 marca 2019 roku. Natomiast w trakcie realizacji jest druga cześć drugiego odcinka — od Obrońców Tobruku do parku Centralnego. To trasa długości ok. 660 m. Zaawansowanie robót jest bliskie 70 procent — dodała.
Jak wynika z informacji z olsztyńskiego ratusza, na budowę Łynostrady na odcinku od ul. Kalinowskiego do ul. Tuwima (długość ok. 1400 m) na początku listopada podpisano umowę z wykonawcą. Teraz trwają tam prace przygotowawcze, a planowany termin zakończenia, tak jak wcześniej napisaliśmy, to koniec marca 2019 roku.
— Jeśli chodzi o część inwestycji od ulicy Tuwima do Obrońców Tobruku o długości około 1200 metrów to wykonawca jest na etapie robót ziemnych — informuje Bartoszewicz. — Tu również planowany termin wykonania upływa 31 marca 2019 roku.
Zakończone zostały natomiast odcinki od Obrońców Tobruku do parku Centralnego o długości około 660 metrów oraz część obejmująca Las Miejski o długości około 5500 metrów. Podobnie jak ścieżka rowerowa biegnąca tunelem pod ul. 15 Dywizji z dołączeniem do realizowanego projektu trasy rowerowej.
Przypomnijmy, że autorami pomysłu budowy szlaku pieszo-rowerowego wzdłuż Łyny byli społecznicy, m.in. stowarzyszenie Wizja Lokalna. Projekt wygrał w 2015 roku głosowanie w olsztyńskim budżecie obywatelskim.
Zakończone zostały natomiast odcinki od Obrońców Tobruku do parku Centralnego o długości około 660 metrów oraz część obejmująca Las Miejski o długości około 5500 metrów. Podobnie jak ścieżka rowerowa biegnąca tunelem pod ul. 15 Dywizji z dołączeniem do realizowanego projektu trasy rowerowej.
Przypomnijmy, że autorami pomysłu budowy szlaku pieszo-rowerowego wzdłuż Łyny byli społecznicy, m.in. stowarzyszenie Wizja Lokalna. Projekt wygrał w 2015 roku głosowanie w olsztyńskim budżecie obywatelskim.
ŁR
Komentarze (6) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
MIP #2631117 | 5.173.*.* 25 lis 2018 17:27
Może ktoś odpowiedzialny skontrolowałby jakość odcinka od elektrowni do strzelnicy - miejscami " utwardzona" nawierzchnia to praktycznie piasek ( widocznie za mało dodano materiałów wiążących). .Można tam policzyć ślady osób biegających, kół rowerowych itp.Ciekawe, jak ten odcinek n\będzie wyglądał wiosną,kiedy po zimie nastąpią roztopy?
Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz
podatnik. #2631234 | 88.156.*.* 26 lis 2018 03:58
Trzeba ukarać Prezydenta Grzymowicza za Park Jakubowo. To jest wydawanie Dotacji z U.E. pieniędzy w błoto. To tragedia nie Park.
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Pczzekata #2630982 | 37.47.*.* 25 lis 2018 12:15
ROK 2080 z poślizgiem do 20 lat :)
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz
I to te stowarzyszenie #2631001 | 37.8.*.* 25 lis 2018 12:41
wpadło na pomysł przekuwania mostu donikąd i robienia traktu od dupy strony, czyli po lewej stronie Łyny, a nie kierując go po prawej stronie wprost na ładny i odnowiony most, tuż obok przepompowni ścieków? Ten kawałeczek z kuciem mostu kosztował milion złotych. Gdzie tu rozum?
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)
z_Maczka #2631386 | 178.36.*.* 26 lis 2018 10:58
Super! Będę mógł przejechać z Hamburga do centrum, w zasadzie bez pokonywania górek (oprócz tej, czy przedszkolu). Bardzo to ułatwi i usprawni dojazd rowerem do miasta.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz