Czytelnik o lewoskrętach w Olsztynie: "Nasze drogi traktuje się jak poligon doświadczalny"
2018-11-10 09:46:09(ost. akt: 2018-11-10 09:52:08)
Na skrzyżowaniach sygnalizatory kierunkowe dla wydzielonych lewoskrętów zastąpiono ogólnymi. W ten sposób w Olsztynie powstały tzw. skrzyżowania kolizyjne. Niektórzy kierowcy uważają, że to błąd.
Piszę do Państwa ze skargą na wprowadzenie bez wiedzy mieszkańców Olsztyna lewoskrętów bez strzałki, co jest niezgodne z przepisami ruchu drogowego — napisał do na pan Sebastian, czytelnik. — Jest wiele takich miejsc. Przykład: skręt z ulicy Bałtyckiej do Lidla czy skręt z Bałtyckiej do Bławatka przy Jeziornej. To decyzja, którą podjęto bez konsultacji z mieszkańcami.
To, co miało upłynnić ruch, zdaniem pana Sebastiana przyniosło skutek odwrotny do zamierzonego.
— Kilkanaście lat była normalna sygnalizacja, działało to dosyć sprawnie, a teraz wszystko zaprzepaszczono — uważa pan Sebastian. — Nie dość, że zwiększyło się ryzyko kolizji, to trzykrotnie przedłużył się czas przejazdu. Kiedyś, kiedy skręcałem w lewo, kierowcy z przeciwka mieli czerwone i musieli czekać. Ruch odbywał się płynnie. Teraz jest przeciwnie. Sam sprawdzałem czas przejazdu na wspomnianych skrzyżowaniach. Jest dużo gorzej. Nasze drogi traktuje się jak poligon doświadczalny.
Przypomnijmy, że w tej chwili taki sposób sterowania ruchem obowiązuje na około 40 skrzyżowaniach, z czego na 30 zmiany nastąpiły w latach 2017-2018. Jak podkreślają drogowcy, na 10 skrzyżowaniach taka organizacja obowiązuje od wielu lat, nie jest więc nowością.
— W zdecydowanej większości przypadków w najbardziej obciążonych ruchem godzinach, przez skrzyżowania objęte zmianami przejeżdża więcej pojazdów. W zależności od skrzyżowania od kilkudziesięciu do kilkuset pojazdów — podkreśla Paweł Palczewski z ZDZiT w Olsztynie. — Ponadto przepustowość skrzyżowań z sygnalizacją świetlną ocenia się poprzez miary oceny warunków ruchu/, tj. m.in. średnie straty czasu czy kolejki pojazdów. Te również w większości przypadków uległy poprawom. Na skrzyżowaniach objętych zmianami skrócił się również czas oczekiwania na sygnał zielony.
Przedstawiciel drogowców dodaje również, że programy sygnalizacji świetlnych na wszystkich skrzyżowaniach wprowadzane są w oparciu o projekty sporządzane przez projektantów, zgodnie ze szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunkami umieszczania ich na drogach oraz w oparciu o zasady prawa o ruchu drogowym.
Zmiany opiniowane są za równo przez zarządcę drogi, jak i przedstawicieli Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie.
Kajot
Komentarze (95) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Ania22 #2742969 | 37.120.*.* 5 cze 2019 19:36
Witam, spotkam się z Mężczyzną na dyskretne i potajemne randki. Mam 22 lat, zapraszam do kontaktu przez ten portal: ***hotprofil.pl***
odpowiedz na ten komentarz
REK #2640257 | 176.221.*.* 10 gru 2018 00:21
Z ul. Szrajbera skręcając w Niepodległości bardzo się ryzykuje bo jadą z naprzeciwka i dopiero można to zrobić na czerwonym. Tu trzeba przywrócić światła bezkolizyjne
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
Karol #2639405 | 188.146.*.* 8 gru 2018 12:32
Przd zmianami jeden kierunek jechał,trzy stały,teraz dwa stoją ale dwa jadą.Niby szybciej,ale tylko pozornie,bo trzeba skręcającym w lewo przepuszczać pieszych.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
Grzymolandia #2636803 | 5.172.*.* 4 gru 2018 11:24
Co jest ważniejsze bezpieczeństwo kierowców i pieszych czy to, że ktoś przyjedzie do domu albo do pracy 15 minut szybciej?
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
do Karomar #2634058 | 81.190.*.* 29 lis 2018 18:04
kodeks drogowy na "tak' ale słownik jęz .polskiego by się przydał "NIEWIEDZA" tak się to pisze Pozdrowienia,bez urazy!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz