środa, 14 listopada 2018. Imieniny Emila, Laury, Rogera

Kto zbuduje nowy olsztyński dworzec?

2018-11-09 20:05:55 (ost. akt: 2018-11-09 21:50:00)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Olsztyńskim dworcem kolejowym wciąż zajmuje się wojewódzki konserwator zabytków. Tymczasem PKP SA otworzyła oferty w ponowionym przetargu na jego przebudowę. Poprzednim przetargiem zajmuje się CBA.

To kolejne podejście do przebudowy dworca w Olsztynie. PKP SA piątego czerwca już co prawda ogłosiła, że wybrała firmę, która ma zaprojektować nowy dworzec kolejowy dla Olsztyna, ale do przetargu ostatecznie nie doszło, bo — przypomnijmy — sprawą zajęło się Centralne Biuro Antykorupcyjne. Okazało się, że przetarg był ustawiony.

Jak jednak podaje transport-publiczny.pl o zamówienie ubiega się też firma Multiconsult, która niemal wygrała w poprzednim przetargu.

Na pytanie o przetarg Tomasz Leś z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i
Promocji PKP SA odpowiedział nam jedynie, że:
— Dokonaliśmy otwarcia ofert złożonych w przetargu, w tym momencie trwa ich analiza.

Przedmiotem postępowania ma być przygotowanie dokumentacji projektowej dla budowy dworca Olsztyn Główny wraz z modernizacją układu torowo-peronowego i infrastruktury kolejowej. Zakres prac PKP PLK obejmuje przebudowę infrastruktury torowo-peronowej, a PKP SA – wyburzenie istniejącego dworca kolejowego oraz budowę nowego budynku dworca kolejowego wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego i niezbędną infrastrukturą. Ma również powstać połączenie z Zatorzem (kładka, albo przedłużenie przejścia podziemnego). Jeżeli zdecydowano by się na kładkę, zniknie istniejący tunel.

Multiconsult Polska zaproponował 7,726 mln zł brutto, a TPF – 7,786 mln zł brutto. Obie mieszczą się w kosztorysie zamawiającego (8,532 mln zł brutto). O wyborze decydują cena (80 proc.) oraz doświadczenie (20 proc.). Dokumentacja projektowa ma powstać w ciągu 12 miesięcy. Nowy dworzec ma być gotowy za 51 miesięcy od podpisania umowy.

Przypomnijmy, że sprawą dworca wciąż zajmuje się konserwator zabytków.
Sprawę chce zakończyć jeszcze w 2018 roku. W lutym tego roku, ochroną konserwatorską objęto już co prawda jedynie trzy wiaty na peronach numer 2, 3 i 4. W uzasadnieniu konserwator podkreślił ich wartość historyczną. W jego opinii dokumentują historię pierwszego, XIX-wiecznego dworca w Olsztynie.
Decyzja konserwatora nie była jednak prawomocna, więc strony postępowania skorzystały z przysługującego im prawa do odwołania. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego uchyliło decyzję konserwatora ze względów formalnych.
W sprawie dworca interpelację złożył też Jacek Protas, poseł i szef PO na Warmii i Mazurach.

Zwraca w niej uwagę m.in. na kwotę przetargu.
„Z informacji, która pojawiła się w mediach branżowych 5 listopada 2018 roku wynika, że oferty w ponowionym przetargu na sam projekt budowy nowego dworca i przebudowy stacji Olsztyn Główny opiewały na kwoty ponad 7,7 mln zł, co o 2,5 mln zł przekracza kwotę wynikającą z poprzedniego, odwołanego postępowania” — czytamy.

Protas zwraca też uwagę na niedoszacowanie inwestycji (32 mln 565 tys. zł — red.) i prosi o zwiększenie alokacji w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia. Wskazuje m.in. na wzrost cen na rynku budowlanym.
Do tematu będziemy wracali.

PJ
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (59) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Olsztynianka #2621616 | 83.9.*.* 11 lis 2018 14:31

    Najbardziej denerwujące są wypowiedzi osób, które nie miały i nie mają nic wspólnego z Olsztynem. Dworzec PKP i PKS są bardzo dobrze zaprojektowane, tylko BARDZO ŹLE ZARZĄDZANE. To, że jest brudno, że są budy jarmarczne w hali głównej, że nie ma wind i podjazdów dla niepełnosprawnych to wina ZARZĄDZAJĄCYCH, a nie samego dworca. Atakujcie tych, którzy są winni zaniedbań, a nie zmuszajcie budżetu miasta do inwestowania pieniędzy społecznych w prywatne kieszenie i wyobrażenia o własnej wielkości.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Przyjezdny #2621571 | 83.6.*.* 11 lis 2018 12:17

    Co to za koszmarne miasto, a dworzec PKP ruina socrealizmu. Jak ci ludzie się na to godzą. Chyba nie maja jakiegokolwiek poczucia estetyki. To skansen tak jak i całe zatłoczone miasto. Jak najdalej stąd. Nigdy tu nie przyjadę.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Grzym #2621525 | 88.156.*.* 11 lis 2018 10:12

      Juz 3 lata pytam :Kto zbuduje dworzec autobusowy.Przeciez dla PKP autobusy sa konkurencja.Dojdzie do sytuacji ze autobusy beda wyjezdzaly z placu przy RATUSZU.Czekam na powazna odpowiedz.

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    2. Olsztyniak #2621375 | 80.7.*.* 10 lis 2018 20:56

      Już dawno ta ruina powinna zniknąć z Olsztyna parę lat wcześniej to jest wizytówka Olsztyna qurwa a tu ludzie przyjeżdżają i co widzą obciach. Niech powstanie piękny dworzec PKP I PKS razem żebyśmy byli dumni z tych obiektów a nie wstydzić się jak do tej pory. Inne miasta mają dawno piękne Dworce i Stadiony i Hale a my co wielkie gów.....

      Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. olsztynianin #2621367 | 88.156.*.* 10 lis 2018 20:41

        GR ZYMOWICZ DO MAŁKOWSKIEGO PRZED SAMYMI WYBORAMI PAD NA KOLANA RATUJ NAS , BO WYPIJ POSADZI NAS W BARCZEWIE NA PARE LAT ZA OSZUSTWA I PRZEKRESTWA , CZESIU DUZO ZA TOBA JEST BARDZO DUZO CZBKOW GŁUPKOWATYCH RATUJ NAS OD CIEZKIEJ PRACY

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (59)

      Zagraj w GRY.wm.pl

      • Goodgame Empire
      • Goodgame Big Farm
      • Goodgame Poker
      • Shadow Kings - The Dark Ages