5 powodów, dlaczego dzieci kochają puzzle Akademii

2018-10-06 09:00:00(ost. akt: 2018-10-05 14:52:04)   Artykuł sponsorowany
— Należą do najlepszych uczniów w klasie, mają dobrą pamięć i koncentrację, szybko czytają ze zrozumieniem – chwali absolwentów kursów Akademii Nauki w Olsztynie, Ireneusz Górski, dyrektor tej placówki.
Patrząc na rosnącą z roku na rok liczbę kursantów oraz szeroką paletę kursów dla dzieci Akademii Efektywnej Nauki — nie ma sensu szukać dodatkowych rekomendacji. Także jedna wizyta na facebookowym koncie Akademii wystarczy, by przekonać się co do skuteczności oferowanych kursów i profesjonalizmu trenerów. Uwagę zwracają także pozytywne opinie i komentarze rodziców po każdy zakończonym kursie, półkoloniach czy obozach.
W czym więc tkwi sekret popularności Akademii Nauki? Jak oni to robią? Jako osoba z natury dociekliwa i uwielbiająca tropienie tajemnic — zbadałam sprawę bardzo dokładnie. Oto moje wyniki.

1. Tradycja

Charakterystyczne niebiesko-pomarańczowe puzzle Akademii Nauki działają już 15 lat. Dyrektor Ireneusz Górski do dziś wspomina chwilę, kiedy wspólnie z trenerami i dziećmi rozsypali na dywanie zestaw kolorowych puzzli. I natychmiast zdał sobie sprawę, że właśnie zajęcia w Akademii są jak te puzzle: łączą naukę i zabawę, a dopasowane w piękny obraz — oznaczają sukces w postaci zdobytej wiedzy i umiejętności, wysokiej średniej na świadectwie lub zdanego egzaminu. Przez te lata w Akademii powstał dobry zespół trenerów i pracowników sekretariatu. To procentuje, bo dziś rodzice polecają Akademię innym rodzicom. Dużo osób trafia tam z polecenia swoich znajomych, koleżanek z pracy czy rodziny. Zdarza się, że Akademię rekomendują także pedagodzy i specjaliści od rozwoju dzieci. Jak wynika z analiz marketingowych — połowa kursantów kontynuuje zajęcia kolejny rok z rzędu.

2. Profesjonalizm

W Akademii Nauki pracują wyłącznie certyfikowani trenerzy efektywnej nauki, programowania, robotyki Lego i eksperymentów naukowych. Mają zarówno wyższe wykształcenie w swojej dziedzinie, ale także doświadczenie w prowadzeniu kursów z dziećmi i młodzieżą. Lubią dzieci, są uśmiechnięci, ale są też lubiani przez dzieci i dostępni dla rodziców. Każdy trener Akademii musi mieć w sobie coś, co sprawia, że dzieci będą się do niego garnąć, wiedząc jednocześnie, że czas zajęć, nowa wiedza i umiejętności — to wszystko odbywa się w miłej, koleżeńskiej atmosferze. Trenerzy na zajęcia przychodzą punktualnie i są starannie przygotowani. Akademia zawarła umowę partnerską z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim na organizację zakończonych właśnie Olsztyńskich Dni Nauki i Sztuki. Jest także twórcą warsztatów dla rodziców pod patronatem Kuratora Oświaty w Olsztynie. Akademią zarządza Ireneusz Górski, absolwent prestiżowych studiów MBA dla top menedżerów.

3. Pasja

Wielu powie, że taki profesjonalizm to oczywiście standard w każdej szkole — a przynajmniej tak powinno być. Ale trenerzy z Akademii Nauki mają jeszcze te cechy, z którymi trzeba się urodzić: radość z tego, co robią, i pasję do kreatywnych poszukiwań w nauce. Doskonale wiedzą, jak motywować dzieci i co zrobić, by każde zajęcia były jeszcze ciekawsze od tych ostatnich. Szukają ciekawych nowinek edukacyjnych i pomysłów na innowacyjne gry i zabawy pomocne w nauce. W czasie zajęć poprzez zabawy i gry fabularyzowane pomagają dzieciom wspiąć się na wyższy poziom edukacyjny i zdobyć kompetencje przydatne w szkole i w życiu. Domeną Akademii jest efektywna-nauka.pl. Jak widać — nazwa takiej domeny internetowej też zobowiązuje.

4. Energia

Zajęcia w Akademii to nie tylko nauka i zdobywanie nowych umiejętności. Dzieci i młodzież zyskują też pozytywną energię do życia. Lubią swoje kursy i z chęcią przychodzą na kolejne zajęcia. Rodzice z kolei nie muszą swoich dzieci zbyt mocno przekonywać, by uczestniczyły w zajęciach efektywnej nauki, szybkiego czytania, technik pamięciowych i rozwoju intelektu czy programowania Minecraft. I to dlatego uczniowie Akademii biją rekordy w czytaniu i zapamiętywaniu. W 15 minut potrafią nauczyć się 20 słówek w języku obcym lub w ciągu trzech sekund podać sumę oczek 120 kości do gry. W Akademii już najmłodsi przeprowadzają ciekawe eksperymenty naukowe: wytwarzają sztuczną krew, obserwują świat oczami owadów, wywołują burzę z piorunami w kubku. W czasie przerw grają dmuchanym balonem czy żonglują. Akademia stwarza też dzieciom możliwość, by wyrzuciły nagromadzone w ciągu dnia negatywne emocje.

5. Elastyczność

Zmiany, które następują w polskim systemie edukacji, nie zawsze są pozytywne dla dzieci i ich rodziców. Choćby taka sytuacja, w której dzieci z zespołem Aspergera nagle nie mogą uczyć się w szkole, a muszą mieć nauczanie indywidualne. Z kolei uczniowie klas szóstych czekali na zmianę szkoły, na nowe wyzwania i znajomości — a zostali w swoich starych placówkach. Tego doświadczają dzieci, rodzice i również trenerzy Akademii. Każda zmiana w systemie edukacji ma wpływ na działanie tej placówki. By zapewnić równy start wszystkim dzieciom, zarówno dyrektor, jak i sami trenerzy zmuszeni są odpowiednio zmieniać i dostosowywać programy swoich zajęć. 15 lat temu Akademia startowała z jednym kursem szybkiego czytania dla dorosłych i z technik pamięciowych. W tej chwili realizuje program dostosowany do każdej grupy wiekowej. Są zajęcia dla dzieci od 4 do 7 lat, dla uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej i średniej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Akademia proponuje też kursy robotyki i programowania. Prowadzi pokazy naukowe, organizuje półkolonie w ferie zimowe i kolonie w wakacje.

A najważniejsze jest to, że moje dziecko właśnie rozpoczęło w Akademii Nauki kurs ortografii i zasad pisania, techniki pamięci i łamigłówek matematycznych. A ja sama rozmyślam nad kursem szybkiego czytania, pamięci i rozwoju IQ. Bo chcemy wiedzieć więcej!



2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5