Znamy przyczynę zmian w olsztyńskiej komunikacji

2018-09-30 10:40:00(ost. akt: 2018-09-30 11:12:40)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie zerwał współpracę z firmą przewozową KDD, która obsługiwała niektóre linie komunikacji miejskiej. Decyzja zapadła po niewyjechaniu na ulice żadnego autobusu prywatnego operatora
Bezpośrednią przyczyną zerwania umowy było niezrealizowanie żadnego z kursów autobusowych przypisanych operatorowi. To niezgodne z umową działanie, do którego doszło 20 września, pozwoliło na rozwiązanie współpracy w trybie pilnym.

Na szczęście jednak... — ...sytuacja ta w żaden sposób nie wpływa na komfort podróży pasażerów olsztyńskiej komunikacji — uspokaja Paweł Pliszka, rzecznik Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie. — Autobusy firmy KDD, które powinny obsługiwać wybrane linie komunikacji miejskiej, zostały zastąpione pojazdami MPK oraz Meteor/Irex-3 (prywatny przewoźnik — red.). Wszystkie połączenia są realizowane planowo i zgodnie z rozkładami jazdy.

Od kilku miesięcy często zdarzały się przypadki nierealizowania kursów przez operatora. — ZDZiT za każdym razem nakładał kary umowne. Ich suma w ostatnim czasie była tak duża, że znacząco obniżył się poziom wynagrodzenia, które było należne wykonawcy usługi. Stąd, prawdopodobnie, przedstawiciel KDD poinformował, że firma zawiesza wykonywanie świadczenia usług transportu publicznego — mówi Paweł Pliszka. — I rzeczywiście w czwartek 20 września żaden autobus przewoźnika nie wyruszył na trasę obsługiwanych przez firmę linii. Konsekwencją takiego działania było zerwanie przez nas umowy.
O nierealizowanych przez KDD kursach pisaliśmy w „Gazecie Olsztyńskiej” wielokrotnie. W lipcu o linii 136, w lutym o linii 107, choć przykładów było więcej. Przyczyną absencji autobusów na ulicach miał być między innymi brak kierowców. Za każdy niezrealizowany kurs ZDZiT nakładał na KDD 400 złotych kary. Każdy przypadek był odnotowywany i uwzględniany w rozliczeniach z operatorem. Przewoźnik otrzymywał wynagrodzenie wyłącznie za wykonane kursy. Przypomnijmy, że tylko w styczniu tego roku suma kar wobec KDD wyniosła 61 tys. 200 zł.

Wielokrotnie zgłaszanym problemem były też brudne autobusy przewoźnika, o czym informowali nas czytelnicy. Zgodnie z umowami z operatorami kontrole czystości pojazdów przy wyjeździe z zajezdni prowadzi ZDZiT. Każdy przypadek wyjazdu nieumytego autobusu jest traktowany jako uchybienia, które — podobnie jak w przypadku braku wyjazdu na ulice — prowadzi do nałożenia kar finansowych. W tym przypadku zwracano jednak uwagę na obszar, w którym poruszały się autobusy — przebudowywana ulica Towarowa, przy której zlokalizowana jest zajezdnia konsorcjum Meteor/Irex-3, oraz miejsce, gdzie stacjonowały samochody KDD.

Obsługę transportu miejskiego firma KDD realizowała od października 2013 roku. Zadania przewozowe wykonywała jako operator uzupełniający wraz z MPK Olsztyn i Meteor/Irex-3. KDD dysponowała trzynastoma autobusami, z czego znaczna większość napędzana była gazem ziemnym LNG.
Z prezesem KDD nie udało nam się skontaktować.

pj

Komentarze (17) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. kierowca bombowca #2592120 | 78.159.*.* 1 paź 2018 12:39

    Apeluje do Olsztyńskich kierowców, na litość Boską ruszajcie bardziej żwawo ze skrzyżowań nie jesteście sami na drodze szanujcie innych uczestników. Przecież im szybciej ruszycie tym więcej samochodów przejedzie, tym mniejsze będą korki. Ludzie w Olsztynie ruszają jak banda zniedołężniałych emerytów. Dziś za jednym takim ruszałem to myślałem że auto mi się popsuło i stoję, aż upewniłem się zerkając na licznik Pozdrawiam Ps jak ktoś miał okazje pojeździć p warszawie to tam ruszanie ze skrzyżowań wygląda wzorowo. Mam pytanie do czytelników. Czy w Olsztynie był urządzany jakiś konkurs z chipsami? Bo mam wrażenie że co 3 kierowca prawko w chipsach znalazł :)

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. I tyle #2592079 | 88.156.*.* 1 paź 2018 11:12

      We wsi Olsztyn -tej koło Iławy - gadają ,że Grzymek planuje wprowadzić do komunikacji bryczki z napędem na baterie słoneczne

      odpowiedz na ten komentarz

    2. :) #2591972 | 193.227.*.* 1 paź 2018 07:42

      I dodajcie jeszcze, że to KDD popsuła nam tramwaje.

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    3. obserwator #2591897 | 88.156.*.* 30 wrz 2018 22:35

      ACHA PRYWACIAZ CHCIAŁ WIECEJ , OSZUSCI I KRECIAZE NIE DALI ZA MAŁO DO POPODZIELENIA SIE

      odpowiedz na ten komentarz

    4. Mieszkanka #2591849 | 5.173.*.* 30 wrz 2018 20:34

      Poleciła bym poprawić artykuł i dane ponieważ nie firma KDD teraz upadła firma nazywa się inaczej....

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (17)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5