Nie lekceważ przepisów. Film ku przestrodze!

2018-09-21 17:16:26(ost. akt: 2018-09-21 19:33:07)

Autor zdjęcia: KMP Olsztyn

W Olsztynie na al. Wojska Polskiego doszło do potrącenia 22-letniej kobiety. Kobieta weszła na przejście dla pieszych na czerwonym świetle. Ku przestrodze policjanci opublikowali film z kamer monitoringu ITS, dokumentujący to zdarzenie.
Lekkomyślne i lekceważące podejście do zasad, przepisów i znaków obowiązujących w ruchu drogowym może bardzo szybko okazać się zgubne tak samo dla kierowców, jak i pieszych. Przekonała się o tym 22-latka z powiatu lidzbarskiego, którą na przejściu dla pieszych w Olsztynie potrącił samochód.

Do tego niebezpiecznego zdarzenia doszło w środę (19.09.2018) kilka minut po godz. 12:00 na al. Wojska Polskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego. Wstępne ustalenia policjantów, jak również zapis z kamer monitoringu systemu ITS, wskazują, że odpowiedzialna za zdarzenie jest 22-latka. Gdy na prawym pasie zatrzymały się auta, kobieta postanowiła przejść na drugą stronę jezdni mimo czerwonego światła. W chwili, gdy wchodziła na drugi pas ruchu została potrącona przez prawidłowo jadącą toyotę.


– Lekkomyślny sposób, w jaki piesza pokonywała przejście, to jedna z głównych przyczyn zdarzeń drogowych, w których głównymi poszkodowanymi są „niechronieni uczestnicy ruchu drogowego”. To właśnie ta grupa jest najbardziej narażona na dotkliwe skutki zdarzeń drogowych – pieszy w zderzeniu z autem ma niewielkie szanse na to, aby wyjść z opresji bez szwanku – przypomina Rafał Prokopczyk z KMP Olsztyn.

22-latka została przewieziona do szpitala w Olsztynie. Jej rekonwalescencja potrwa kilka miesięcy ponieważ kobieta doznała poważnych urazów. Prawdopodobnie, kobieta na długo zapamięta to zdarzenie, a skutki nieodpowiedzialnej decyzji mogą towarzyszyć jej do końca życia. O tej łagodniejszej karze w postaci grzywny, czy obowiązku naprawienia uszkodzonego auta zdecyduje sąd, do którego trafi dokumentacja sporządzona na miejscu tego zdarzenia.

mat. KMP Olsztyn/(rp/tm).


Komentarze (57) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Rozum #2590895 | 37.47.*.* 29 wrz 2018 00:11

    Fakt faktem że może i przeszła na czerwonym ale czy aby kierowca po lewej stronie nie powinien się zatrzymać nawet jeżeli miał zielone

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Sebastian Olędzki #2588271 | 88.156.*.* 25 wrz 2018 08:52

      Kobieta obie dłonie miała na telefonie głowę schyloną by móc czytać wiadomość czy cokolwiek . Doskonale widziałem na sekundę przed co się stanie krzyknąłem ale to już w chwili uderzenia. Nie widać na filmie co dzieje się dalej kierowcy nie którzy omijali chodnikiem kobietę potrąconą i mnie ale najlepiej zachował się kierujący tira przejechał obok jej głowy dosłownie 20 centymetrów....na 100% powinien zostać ukarany przez policje chamstwo straszne.

      odpowiedz na ten komentarz

    2. ty prędkość #2587118 | 81.190.*.* 23 wrz 2018 15:35

      Ty chyba sam sobie powinieneś miarkę wymienić w tym swoim kompie albo ksywę zmienić na krecik ? Ile ci tam droga hamownia wyniosła ? 5-7 m ? Jak ty to niby wyliczyłeś ? Kierowca idąc do poszkodowanej robi ponad 8 kroków, auto jak widać od leżącej poszkodowanej co najmniej jak widać po przejeżdżających obok niej jest w odległości dwóch długości auta , wiec ile te auta mają może ma 4 metry to znaczy że przednie koła zatrzymał się z 8 metrów za leżącą , ale przecież to nie cała droga hamowania , bo nie zaczął hamować od miejsce gdzie leży poszkodowana tylko znacznie wcześniej przed pasami , same pasy też mają kilka metrów nawet jeśli liczyć że hamować zaczął na długość auta przed pasami to już jest w sumie do miejsca zatrzymania ponad 16 m droga hamowania i do tego nie potrzeba wielkiego radaru w kopie żeby że ta drga hamowania była kilkakrotnie większa niż te banialuki jakie wyliczyłeś. Może nawet większa niż 16 metrów bo nie wiadomo kiedy zaczął hamować.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    3. II #2587095 | 81.190.*.* 23 wrz 2018 15:01

      W całej tej historii wielkie brawa i szacunek dla człowieka idącego po chodniku , mimo że widać że kontuzjowany na jedną nogę i ledwo idzie natychmiast szybko kulejąc podbiega do potrąconej kobiety sprawdzić jak może pomóc. Ten jeden gość uratował wiarę w ludzkość. Wielkie wstyd dla miernot przed których autami leżała kobieta na drodze a ci nawet nie spojrzeli tylko omijali i jechali dalej .

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. do furmanów wioskowych #2587084 | 81.190.*.* 23 wrz 2018 14:38

        Prędkość określana znakami ograniczenia prędkości jest prędkością MAKSYMALNĄ z jaką możecie jechać. Kierowca tymczasem zgodnie z obowiązującymi przepisami miał OBOWIĄZEK jechać z taką prędkością dostosowaną do warunków i sytuacji na drodze aby być w stanie zareagować. Do tego w obrębie przejścia dla pieszych macie obowiązek zachować SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ bez względu na światła i pierwszeństwo. Nie uczyli tego was furmany wioskowe kiedy uprawnienia kupowaliście za worek ziemniaków ? Pieją tu jakieś ułomki że prędkość nie ma znaczenia. Otóż prędkość ma fundamentalne znaczenie dla każdego wypadku , decyduje o czasie reakcji , drodze hamowania , i skutkach w postaci obrażeń. Więc w tej konkretnej sytuacji wina pieszej która zasugerowała się pojazdem stającym przed przejściem i weszła na przejście. Ale o wielkości jej obrażeń oraz ewentualnej możliwości uniknięcia tragicznych skutków tego błędy decydowały też czynniki po stronie kierowcy takie jak prędkość z jaką się poruszał , szybkość reakcji itp itd. Dlatego bez względu na błąd pieszej prędkość auta też ma istotne znaczenie dla skutków takiego wypadku.

        odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (57)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5