Rondo na DK 51. Kierowców czeka armagedon?

2018-09-19 07:12:36(ost. akt: 2018-09-19 10:03:00)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

Na drodze nr 51 koło Dywit będzie rondo. Ma usprawnić ruch na skrzyżowaniu z drogami lokalnymi. Zdaniem kierowców może być odwrotnie. Obawiają się, że rondo może przytkać jeszcze bardziej ruch na tym już i tak zatłoczonym odcinku.

Wjazd do Olsztyna od północy drogą krajową nr 51 zaczyna już śnić się kierowcom nocą. To horror, szczególnie rano i po pracy, sznur samochodów, korki już od Dywit przez cały Las Miejski. A będzie jeszcze gorzej. Niedługo na skrzyżowaniu DK 51 z drogami lokalnymi koło Dywit zacznie się budowa ronda.

Drogowcy właśnie wybrali firmę, która wykona projekt. Ma na to 12 miesięcy. Przetarg na roboty budowlane GDDKiA ma ogłosić na początku 2020 roku. Zakończenie realizacji planowane jest w 2021 r. Szacunkowy koszt to ok. 4,5 mln zł. Połowę kwoty ma wyłożyć GDDKiA, a druga połowę, gmina Dywity i deweloper, który buduje osiedle mieszkaniowe.

Kierowcy mają złe wspomnienia, gdy chodzi o ostatnie inwestycje na DK 51. Budowa ścieżki pieszo-rowerowej Dywity-Kieźliny szła jak po grudzie. Teraz przyszedł czas na przebudowę skrzyżowania drogi 51 z drogą na Kieźliny i drogą do powstającego za Wadągiem dużego osiedla. Ma tam mieszkać ok. 3 tys osób. Pierwsze budynki już stoją. Przebudowa skrzyżowania stała się koniecznością ze względu na coraz większy ruch. Rondo ma go usprawnić, poprawić płynność przejazdu. Czy rzeczywiście tak będzie, bo każde rondo oznacza przecież spowolnienie ruchu? Czy rondo nie zakorkuje ostatecznie ruchu na DK 51? Drogowcy uspokajają.

— Rondo nie będzie generowało korków, pozwoli natomiast na sprawne włączenie do DK 51 ruchu z cmentarza i Kieźlin z jednej strony i z os. Sterowców z drugiej, nie wymuszając zatrzymywania ruchu na drodze krajowej i poprawiając bezpieczeństwo kierowców oraz pieszych i rowerzystów — zapewnia Karol Głębocki, rzecznik oddziału GDDKiA w Olsztynie.

Według rzecznika rondo będzie też jednym z elementów uspokojenia ruchu na odcinku Dywity — granica Olsztyna. — Jest to długi, prosty odcinek, na którym kierowcy mają tendencję do rozwijania nadmiernych prędkości stwarzając zagrożenie zwłaszcza dla osób przekraczających jezdnię drogi krajowej — tłumaczy Karol Głębocki. — Dodatkowo powstaną kolejne przejścia, chodniki i zatoka autobusowa.

Rondo, które ma powstać, będzie rondem o jednym pasie ruchu. Dlaczego nie będzie ich więcej? — Bo droga ma tu po jednym pasie ruchu w każdym kierunku — odpowiadają drogowcy.

DK 51 to jedna z najbardziej ruchliwych dróg w regionie. Według przeprowadzonego trzy lata temu pomiaru ruchu średni dobowy ruch na drodze między Olsztynem a Dobrym Miastem wynosił 9148 pojazdów. Pomiar był wykonywany w Cerkiewniku i trwał rok. A według pomiaru, który na drodze 51 w Dywitach (pomiędzy ul. Grzybową a Barczewskiego) na zlecenie Urzędu Gminy, wykonała specjalistyczna firma, ruch aut na tej drodze jest dużo większy i wynosi 21 271 pojazdów na dobę.

am

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij

Komentarze (48) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. radzik #2734268 | 89.228.*.* 18 maj 2019 16:46

    Tak jest ! Rondo jest OK. Jak nie było świateł na rondzie Bema podczas remontu Partyzantów - (szkoda ze tak krótko) to sie śmigało bez korka. teraz włączyli światła i powrót do przeszłości !!! stoi sie w kolejce jak za komuny ...

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Dara #2584213 | 88.156.*.* 20 wrz 2018 06:03

    budowa tego ronda to śmieszne i marnotrastwo kasy byle laik widzi że na odcinku Olsztyn Dywity należy i to rychło po prostu zrobić dwupasmówkę i wówczas pod nią dopiero budować to rondo ale już większe.Tą drogę gdy budowano to przewidziana była dla furmanek a na dzisiejsze realia to ona nawet śmiesznie wygląda ha ha droga krajowa chyba wiejsko-zagrodowa

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Daras Allenstein #2584212 | 88.156.*.* 20 wrz 2018 05:55

      a połączyć by te Dywity w końcu do Olsztyna

      odpowiedz na ten komentarz

    2. Dywity #2584184 | 185.104.*.* 19 wrz 2018 23:54

      UWAGA! Główny sprawca tej drogowej tragedii, wójt gminy Dywity Jacek Szydło nie zamierza kandydować na następną kadencję. Wie że ludzie pogonili by go z widłami na kopach dlatego startuje do rady powiatu. Pamiętajcie by tam na niego NIE GŁOSOWAĆ, niech odejdzie w niebyt. Ale zdążył namaścić swojego zastępcę Daniela Zadwornego. Jest on tak samo "umoczony" jak Szydło więc nie głosować na tego gościa bo nic się w naszej gminie nie zmieni! Głosujcie na kogo chcecie ale starą ekipę, która infrastrukturalnie zniszczyła gminę Dywity wywalcie w niebyt!

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    3. droga wąska jak do wioski #2584077 | 89.228.*.* 19 wrz 2018 21:06

      ta droga przez las jest za wąska dla tirów i autobusów prawie ocierających się o siebie przy wymijaniu i miejscami koleiny rzucają pojazd na bok jeśli się jedzie za szybko. Droga wjazdowa do tak dużego miasta powinna mieć po dwa pasy w każdą stronę przynajmniej od Dywit do Olsztyna.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      Pokaż wszystkie komentarze (48)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5