Nasi czytelnicy nie zostawili suchej nitki na pomyśle radnego
2018-08-20 07:11:36(ost. akt: 2018-08-19 18:11:32)
Skrzyżowanie ul. Tuwima z al. Sikorskiego jest jednym z najbardziej zakorkowanych w mieście. Radny Tomasz Głażewski wie, jak zmienić ten stan rzeczy.
Według danych z kwietnia 2018 roku na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego, Synów Pułku i Tuwima w ciągu doby przejeżdża 58 tysięcy pojazdów. Z kierunku Jarot na wprost przejechało ich prawie 13 tysięcy. Skręcających w lewo z Sikorskiego na Tuwima ponad 3,5 tysiąca. — Kto wraca po południu w kierunku Jarot, to wie, jak to boli — mówi radny Tomasz Głażewski. I proponuje zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu Sikorskiego i Tuwima przy Galerii Warmińskiej. Chciałby dodać po jednym pasie do skrętu z Tuwima w Sikorskiego i z Sikorskiego w Tuwima.
Na naszym facebookowym profilu poprosiliśmy naszych czytelników o ocenę propozycji radnego. Nie zostawili na niej suchej nitki. Przeważały komentarze krytyczne i bardzo krytyczne.
Opinię czytelników podziela Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT. — Rozwiązanie na ul. Sikorskiego z dwoma pasami do skrętu w lewo w ulicę Tuwima byłoby irracjonalne. Ponad 3 razy więcej pojazdów jedzie prosto.
Potwierdzają to dane. Z Tuwima na ulicę Sikorskiego w prawo skręca dziennie około 4,5 tysiąca aut, a na wprost prawie dwa razy więcej. Co więcej, w przypadku gdyby został dodany kolejny pas do skrętu w prawo, musiałaby zostać usunięta strzałka warunkowego skrętu. Tymczasem dzięki niej możemy skręcić dwa razy w ciągu cyklu. Usunięcie strzałki nie usprawniłoby ruchu, a spowolniło.
W komentarzach na FB nasi czytelnicy zarzucają radnemu, że twierdzeniu, że ta zmiana miałaby być ułatwieniem tylko dla Jarot, brakuje logiki. Inni, że Tomasz Głażewski, wyszedł z propozycją dopiero przy okazji zbliżających się wyborów.
karo
Czytaj e-wydanie
">kliknij

Komentarze (38) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
MAX #2567217 | 83.9.*.* 29 sie 2018 17:40
TEN FACET JEST NIE NORMALNY ,,PANIE IDZ DO PSYCHIATRY I SIĘ LECZ NA KURESTWO UMYSŁU
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Real #2560430 | 88.156.*.* 21 sie 2018 22:30
Wyłączcie większość sygnalizacji a płynność ruchu poprawi się o 50%! Sygnalizacja jest dla NIEKUMATYCH. Dla takich kierowców, którzy """potrafią""" stosować się do reguły "prawej strony" na drodze oznakowanej znakami pierwszeństwa i podporządkowanej!!!!!! A na rondo wjeżdżając NIE kumają kto ma pierwszeństwo i kiedy, bo NIE rozumieją oznakowania i zasad!!!! To pokłosie zapewne wielu szkół "nowocześnie" przygotowujących do prowadzenia aut i zdających bezstresowe egzaminy.
odpowiedz na ten komentarz
docho #2559941 | 83.9.*.* 21 sie 2018 10:32
kiedys nie było ulicy Tuwima , nie było Obrońców Tobruku i nie było problemu ze skrętem w lewo. Olsztyn przyspiesza bez żadnych planów, buduje sie drogi do nikąd jak ostatni fragment ulicy Obiegowej co się kończy na Piłsudskiego ,a jak wiadomo Piłsudskiego ma byc zwężona na całym przebiegu do 2 pasów na wzór ciągle zakorkowanej autostrady przy CH Aura.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
macx #2559848 | 94.254.*.* 21 sie 2018 08:13
rondo turbinowe im. Piotra G 'tramwajarza ps. 10%"rozwiąże problem
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
akoo #2559775 | 77.115.*.* 21 sie 2018 04:31
Większość jedzie prosto bo nie da się jechać w lewo. (Sikorskiego w Tuwima). Badania nie są obrazem potrzeb, lecz rzeczywistości, do której kierowcy chcąc nie chcąc muszą się dostosować - nie tylko na tym skrzyżowaniu.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz