Znamy firmy zainteresowane budową kolejnego odcinka linii tramwajowej w Olsztynie

2018-07-13 15:06:03(ost. akt: 2018-07-13 15:26:13)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

W piątek 13 lipca otwarte zostały oferty na budowę kolejnego odcinka linii tramwajowej w Olsztynie. Teraz czas na ocenę złożonych propozycji i decyzję w sprawie rozstrzygnięcia przetargu.
W wymaganym terminie swoje oferty przedstawiły trzy podmioty. Dwie z firm realizowały prace przy budowie pierwszej części inwestycji.

Na realizację zadania przeznaczonych było ok. 246 mln złotych. Najkorzystniejsza oferta przedstawiona przez konsorcjum Mosty Łódź i Balzolę wyniosła 393,6 mln złotych. Konsorcjum firm Intercor z Torpolem oczekuje za wykonanie inwestycji 507,6 mln, a Strabag - 540,3 mln złotych.

Przypomnijmy, że inwestycja obejmuje nie tylko budowę sieci tramwajowej, ale także przebudowę sieci podziemnych, odwodnienie ulic, budowę nowych chodników i ścieżek rowerowych. Trasa będzie się rozpoczynała od pętli autobusowej przy ulicy Wilczyńskiego i biegła na Pieczewo, gdzie zaplanowano przystanek końcowy z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym.

Na pierwszym odcinku linia będzie przebiegała środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego aż do skrzyżowania z ulicą Sobocińskiego. Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy Krasickiego do skrzyżowania z ulicą Murzynowskiego powstanie estakada o długości około 270 metrów. Tam tramwaje pojadą nad skrzyżowaniem ulic Krasickiego z Synów Pułku. Do poziomu jezdni dojadą na końcowym odcinku ulicy Synów Pułku, a od ulicy Wyszyńskiego torowisko będzie przebiegało poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy aż do skrzyżowania z aleją Piłsudskiego. Tam linia tramwajowa będzie zlokalizowana między jezdniami, tworząc trambuspas i połączy się z istniejącym torowiskiem na skrzyżowaniu z ulicą Kościuszki.

Tym sposobem w mieście pojawią się dwie kolejne linie. Linia numer 4 kursować będzie z Pieczewa do Dworca Głównego, natomiast linia numer 5 z Pieczewa pod Wysoką Bramę. Prace mają rozpocząć się w 2019 roku i potrwać do 30 września 2020 roku.


Komentarze (38) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. docho #2554403 | 83.9.*.* 12 sie 2018 22:45

    Z powodu skomplikowanej sytuacji na linii USA - Turcja i przyspieszonej dewaluacji tureckiej waluty pod znakiem zapytania staje realizacja kontraktu na tramwaje dla Olsztyna. Opatrzność nad nami czuwa.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. mut #2537253 | 213.76.*.* 16 lip 2018 11:33

    Bubzola znow wygra i bedzie jak z partyzantow, ale jaja beda.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. endrju #2537156 | 46.171.*.* 16 lip 2018 09:00

      Pieprzyć tramwaje !!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

    2. zielu-mistrzu #2537144 | 213.241.*.* 16 lip 2018 08:51

      Czy to prawda, że w ramach 2. linii będziemy mieć sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu dworcowa/piłsudskiego?f

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Olsztyniak #2536499 | 37.47.*.* 14 lip 2018 16:52

        No i rynek zweryfikował megalomanię Grzymowicza. Ufff. 150 mln na te swoje kretyńskie pomysly nie urodzi (najtańsza oferta 390 minus 240 (bo tyle ma). Idą wybory. Mam nadzieję że nowy Włodarz zrobi z tym kuresrwem porządek.

        Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (38)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5