Poniedziałek, 24 września 2018. Imieniny Dory, Gerarda, Maryny

Modernizacja linii kolejowej. W Olsztynie powstają nowe przystanki

2018-07-06 14:56:33 (ost. akt: 2018-07-06 15:40:11)
Trwa także modernizacja obiektów dla pasażerów na stacjach i przystankach. Na stacji Olsztyn Zachodni zdemontowano konstrukcję peronu nr 1

Trwa także modernizacja obiektów dla pasażerów na stacjach i przystankach. Na stacji Olsztyn Zachodni zdemontowano konstrukcję peronu nr 1

Autor zdjęcia: Archiuwm GO/GC

Trwa modernizacja linii kolejowej z Olsztyna do Olsztynka. Wykonawca wymienił tory i przystąpił do budowy dwóch nowych przystanków kolejowych w Olsztynie. Intensywne prace są również przy modernizacji peronów na stacjach i przystankach.

Trwają zaawansowane prace przy modernizacji blisko 30-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Olsztyna do Olsztynka. Pracuje ciężki sprzęt, w tym 165-metrowa oczyszczarka, która umożliwia sprawne oczyszczenie i wbudowanie kruszywa w torowisko. Są już nowe tory w centrum miasta. Wymieniono już 15 kilometrów szyn oraz 22 tys. podkładów. Oczyszczono ponad 30 tys. ton materiałów.

Nowe przystanki w Olsztynie

Wykonawca przystąpił do prac przygotowawczych związanych z budową dwóch nowych przystanków w Olsztynie. Dzięki nim mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei. Zaawansowane prace toczą się przy przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Dajtki. Prowadzone są prace ziemne. W następnym tygodniu wykonawca rozpocznie układanie ścian peronowych. Na przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Śródmieście wykonawca przygotował wykopy pod fundamenty słupów trakcyjnych oraz prowadzi roboty przygotowawcze.

Komfortowe perony dla pasażerów

Trwa także modernizacja obiektów dla pasażerów na stacjach i przystankach. Na stacji Olsztyn Zachodni zdemontowano konstrukcję peronu nr 1. Nowe perony powstają także w Gągławkach, Bartągu, Gryźlinach, Stawigudzie i Olsztynku. Wykonawca stawia ściany, które tworzą zarys obiektów.

Łącznie przebudowanych zostanie 7 peronów na przystankach i stacjach. Perony będą wyższe i wyposażone w nawierzchnię antypoślizgową, co ułatwi pasażerom wsiadanie do pociągów. PLK zainstalują na nich wiaty, ławki, tablice informacyjne i funkcjonalne oświetlenie. Wszyscy pasażerowie, również osoby o ograniczonej mobilności, m.in. dzięki pochylniom wygodniej skorzystają z dostępu do pociągów. Na przystankach przewidziane zostały także stojaki rowerowe.

Lepsza komunikacja w regionie

Modernizacja linii z Olsztyna do Działdowa to sprawne podróże w regionie. Po pracach wzrośnie prędkość na linii. Pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h, a miejscami nawet do 140 km/h. Skróci się czas przejazdu pomiędzy Olsztynem a Działdowem. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów. W ramach modernizacji poprawi się również poziom bezpieczeństwa na łącznie 47 przejazdach kolejowo-drogowych. Nowe urządzenia pojawią się na 24 skrzyżowaniach drogi z torami. Na 22 z nich przejazdy zabezpieczy sygnalizacja świetlna.
Modernizacja trasy kolejowej z Olsztyna do Działdowa prowadzona jest w ramach zadania „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość robót to prawie 260 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (16) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Dik #2532160 | 37.47.*.* 6 lip 2018 22:55

    Lubię kolej, mieszkam niedaleko od przystanku Dajtki, ale powiem szczerze że nie wiem kto będzie korzystał z niego 30 lat za późno, choć mam nadzieje ze znajdą się jacyś chętni i przystanek przetrwa

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. xyz #2532155 | 81.190.*.* 6 lip 2018 22:36

      Szkoda że z materiału nie mogę dowiedzieć sie w którym miejscu będzie przystanek śródmieście.

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Longina #2532136 | 37.47.*.* 6 lip 2018 21:45

        Remont dwóch pasów jezdni na Leonharda koło Michelina 4.6 mln. Remont całej infrastruktury kolejowej na odcinku Olsztyn-Działdowo 260 mln. O co tu chodzi? Czyżby lanie asfaltu aż tyle kosztowało?

        Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. ols #2532085 | 37.47.*.* 6 lip 2018 19:43

          A za co? Na tramwaje jest kasa z UE a kolej miejską zbudujesz za wszy?

          Ocena komentarza: poniżej poziomu (-6) ! - + odpowiedz na ten komentarz

        2. ..... #2532073 | 77.247.*.* 6 lip 2018 19:24

          Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. O czyżby kolej miejska? Jeżeli nie, to owe przystanki sensu nie mają. A propos nie lepsza byłaby kolej miejska skomunikowna z autobusami zamiast grzymawajów ?

        Pokaż wszystkie komentarze (16)

        Zagraj w GRY.wm.pl

        • Goodgame Empire
        • Goodgame Big Farm
        • Goodgame Poker
        • Shadow Kings - The Dark Ages