Przetarg na budowę nowych linii tramwajowych w Olsztynie został przesunięty

2018-07-01 13:01:46(ost. akt: 2018-07-01 13:02:15)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi zamówienia przedłużono okres składania ofert na rozbudowę linii tramwajowej. Będą przyjmowane do 5 lipca.
Oferty na rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie miały być przyjmowane do 12 czerwca. W związku z zapytaniami oferentów termin zmieniał się kilkukrotnie. Ostatecznie ustalono go na 5 lipca.

Przypomnijmy, że inwestycja obejmuje nie tylko budowę sieci tramwajowej, ale także przebudowę sieci podziemnych, odwodnienie ulic, budowę nowych chodników i ścieżek rowerowych. Trasa będzie się rozpoczynała od pętli autobusowej przy ulicy Wilczyńskiego i biegła na Pieczewo, gdzie zaplanowano przystanek końcowy z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym.

Na pierwszym odcinku linia będzie przebiegała środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego aż do skrzyżowania z ulicą Sobocińskiego. Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy Krasickiego do skrzyżowania z ulicą Murzynowskiego powstanie estakada o długości około 270 metrów. Tam tramwaje pojadą nad skrzyżowaniem ulic Krasickiego z Synów Pułku. Do poziomu jezdni dojadą na końcowym odcinku ulicy Synów Pułku, a od ulicy Wyszyńskiego torowisko będzie przebiegało poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy aż do skrzyżowania z aleją Piłsudskiego. Tam linia tramwajowa będzie zlokalizowana między jezdniami, tworząc trambuspas i połączy się z istniejącym torowiskiem na skrzyżowaniu z ulicą Kościuszki.

Tym sposobem w mieście pojawią się dwie kolejne linie. Linia numer 4 kursować będzie z Pieczewa do Dworca Głównego, natomiast linia numer 5 z Pieczewa pod Wysoką Bramę. Prace mają rozpocząć się w 2019 roku i potrwać do 30 września 2020 roku.

pj

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij

Komentarze (48) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. jan #2550396 | 37.47.*.* 6 sie 2018 15:48

    ta linia tramwajowa wcale nie musi odrazu powstac na pieczewo z powodu mniejszych srodkow mozna by bylo na razie z centrum powiedzmy na nagorki zeby nie stracic tych 246 mln i wlasnie za nie wybudowac a potem przy nastepnej perspektywie finansowej-przedluzyc na pieczewo i byc moze zbudowac jeszcze torowisko na wilczynskiego

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Do antyleming #2529935 | 188.146.*.* 3 lip 2018 13:10

    Nie wiem czy wiesz, ale artykuł jest o tramwajach a nie o autobusach :) "Solaris nie daje pod stołem" - jeśli masz dowody to możesz je złożyć w prokutaturze

    odpowiedz na ten komentarz

  3. antyleming #2529793 | 94.254.*.* 3 lip 2018 09:04

    Pewno w ratuszu nie wiedzą, że w Polsce od dawna produkowane są elektryczne autobusy jeżdżące po całym świecie ????? No tak - ale ale Solaris nie daje pod stołem......

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  4. bum #2529694 | 81.190.*.* 3 lip 2018 06:43

    Nie umie się przygotować przetargu to jest dużo pytan

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  5. metro #2529608 | 31.0.*.* 2 lip 2018 22:37

    A ja zacząłem kopać metro, już wykopałem pół metra.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (48)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5