PKP rozstrzygnęły przetarg na projekt nowego dworca w Olsztynie

2018-06-12 10:48:24(ost. akt: 2018-06-12 10:54:29)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

PKP rozstrzygnęły przetarg na projekt nowego dworca w Olsztynie. Wykona go konsorcjum firm z Warszawy i Bydgoszczy. Projekt zakłada również plan przebudowy torowiska i peronów. Wygląd nowego budynku poznamy najpóźniej za rok.
Koperty z ofertami na wykonanie projektu nowego dworca PKP oraz przebudowę torów i peronów w Olsztynie otwarto w połowie grudnia 2017. Jednak dopiero teraz PKP ogłosiło firmę, która zrealizuje zadanie. Najkorzystniejszą ofertę złożył Multiconsult Polska z Warszawy wraz z Przedsiębiorstwem Organizacji Inwestycji Allplan z Bydgoszczy. Konsorcjum zaprojektuje nowy dworzec za 5 mln 285 310 zł.

Chęć wykonania projektu zgłosiły jeszcze trzy firmy. Była to warszawska spółka TPF, konsorcjum PIG Architekci z Warszawy z GMT z Mysłowic i BBC Best Building Consultants. Wszystkie propozycje mieściły się w budżecie, jaki przeznaczyło PKP. Ten wynosił 8 mln 278 515 zł brutto.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej inwestycji. Jego pierwsza część obejmuje zaprojektowanie wielobranżowej przebudowy infrastruktury torowo-peronowej. Z kolei druga część, najbardziej wyczekiwana przez mieszkańców, polega na wyburzeniu istniejącego obiektu i budowę nowego budynku dworca wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego.

Przypomnijmy, że przez kilkanaście miesięcy toczyła się batalia o wpisanie olsztyńskiego dworca do rejestru zabytków. Wnioskowali o to lokalni społecznicy. Na początku roku wojewódzki konserwator zabytków uznał jednak, że dworce PKP i PKS wraz z przylegającym budynkiem biurowym nie są zabytkiem, a do rejestru wpisane zostaną jedynie historyczne wiaty na peronach nr 2, 3 i 4. W uzasadnieniu konserwator podkreślił ich wartość historyczną. Wiaty dokumentują bowiem historię pierwszego, XIX-wiecznego dworca w Olsztynie.

— Prace w zakresie elementów objętych ochroną konserwatorską będą odbywały się w porozumieniu z konserwatorem zabytków i przy poszanowaniu prawa — powiedział nam Tomasz Leś z biura prasowego PKP.

Przypomnijmy też, że w ubiegłym roku Krzysztof Mamiński, prezes PKP S.A., zapewniał nas, że powierzchnie przeznaczone do obsługi ruchu pasażerskiego nie zostaną zmniejszone. — W obecnie istniejącym budynku (dworca kolejowego — red.) znaczącą część zajmują niewykorzystane pomieszczenia na poziomie -1 i lokale na I piętrze, którymi najemcy nie są zainteresowani. Wynika to z bardzo prostego faktu: potencjalni klienci nie chcą wchodzić po schodach, aby skorzystać z oferty podmiotów prowadzących swoje punkty handlowe czy usługowe na wyższych niż parter poziomach — powiedział prezes PKP.

Jak zaznaczył, nie zostaną zmniejszone powierzchnie przeznaczone do obsługi ruchu pasażerskiego. — Zgodnie z obecnie stosowaną filozofią, obsługa podróżnych ma priorytetowe znaczenie. Funkcje komercyjne i inne mają charakter uzupełniający. Budowa nowego obiektu ma być wykonana w oparciu o nowoczesne technologie i materiały wysokiego gatunku — dodał prezes PKP.

kuch

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij

Komentarze (41) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Tyle lat w plecy przez FROpentańców #2517742 | 77.111.*.* 12 cze 2018 12:46

    Był już nowoczesny projekt Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, teraz będą musieli nawet śmierdzące wiaty na peronach uwzględniać. Można to tylko nazwać działaniem dywersyjnym na niekorzyść mieszkańców Olsztyna. Jakieś służby powinny się zająć tą szkodliwą organizacją.

    Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz

  2. UWAGA WAŻNY KOMUNIKAT #2517670 | 188.166.*.* 12 cze 2018 11:25

    Przypominam że pomysł zrobienia z ronda OKS ronda turbinowego to pomysł pseudo urbanistów z FRO. Pamiętam doskonale jak przekonywali drogowców, że pomysł sprawdzi się wyśmienicie. W internecie jest sporo materiałów, także i video ze spotkania w sprawie ronda. Zachęcam do zapoznania.

    Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (7)

    1. PYTANKO #2517687 | 159.65.*.* 12 cze 2018 11:40

      KTO Z FRO WYMYŚLIŁ KWOTĘ 20 mln NA NOWY DWORZEC? SKORO PKP NA SAM PROJEKT PRZEZNACZYŁ 8 mln. KTO W TYM STOWARZYSZENIU MANIPULUJE OPINIĄ PUBLICZNĄ.

      Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

      1. trochę pomyslenia #2517663 | 88.220.*.* 12 cze 2018 11:18

        tylko dlaczego urzędasy z Olsztyna nie mogli tak zaplanować torowiska tramwajów aby wjeżdżały od razu obok peronów dworcowych !!!!!!! na jak w Poznaniu - tylko trzeb będzie łazić po po przejściach i schodach przez ulicę do dworca. Czemu trafiają nam się w mieście aż tacy nieudacznicy - chyba że chodzi o kolejne remonty i przeróbki potem za dużą kasę

        Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        1. nareszcie #2517699 | 83.14.*.* 12 cze 2018 11:52

          brawo pkp. burzyć ten ohydny, śmierdzący moczem relikt prlu. Pora na dworzec z prawdziwego zdarzenia.

          Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (41)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5