+/-Olsztyn. Obwodnica powinna być naszym kręgosłupem

2018-05-19 08:00:00(ost. akt: 2018-05-18 14:24:11)
Lubię powtarzać, że moimi ulubionymi środkami komunikacji w Olsztynie są tramwaje i mój rower. Dlatego żałuję, że budowa linii tramwajowych idzie tylko po osi północ-południe. To jednak inna historia.
Tym razem chcę się zająć obwodnicą. Wybrałem się mianowicie rowerem do Kudyp. I przy okazji zobaczyłem to, co widzicie państwo na foto czyli obwodnicę Olsztyna w okolicy tej wsi. Przejechałem nią nawet kawałek w kierunku "16". I tam po drodze dopadła mnie myśl, że ta pusta na razie droga zmieni totalnie oblicze Olsztyna i okolicznych wsi. Tak naprawdę powstanie wokół niej (a nawet już powstaje) nowy Olsztyn, który będzie jednak nadal nazywał się Klebark, Kudypy czy Bartąg.

Dzisiaj to chyba główne wezwania dla tych, którzy zasiądą w ratuszu po jesiennych wyborach. Ujrzeć Olsztyn w perspektywie 10-20 lat. I odpowiedzieć na pytanie czy stolica naszego regionu ma się stać centrum aglomeracji czy też po prostu powiększyć obszarowo o tereny wiejskie sięgające obwodnicy.

Pozostawienie tego problemu samemu sobie spowoduje degradację miasta do roli skupiska urzędów. Dlatego Olsztyn potrzebuje nie tylko śmiałej wizji, ale też konkretnych działań, które zamienią ją w realne działania. Inaczej Olsztyn nam zmarnieje.

Igor Hrywna

Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. stelios #2504974 20 maj 2018 12:32

    Olsztyn trzeba powiększyć. Ci którzy mieszkają na tak zwanych przedmieściach, nie będących Olsztynem, zostawiają swoje podatki w bogatych gminach typu Stawiguda. A z miasta korzystają codziennie, przyjeżdżając do pracy,przyjeżdżając na zakupy, znajomych itd. Zatykają miasto, eksplorując je, a de facto nie będąc jego częścią. Dodatkowo Bartąg, Klebark, Stary Olsztyn, Kudypy, Gronity itd zyskały by komunikacyjnie i miały by jakieś planowanie przestrzenne. A nie jak teraz nawet na łamach gazety mieszkańcy narzekają na deweloperów, że budują jak i gdzie chcą, nie budując dróg lub zatykając małe. Olsztyn musi się powiększyć. Kiedyś przyjął Jaroty, Dajtki, Gutkowo itd. I co? Nikt nie neguje, że jest olsztyniakiem. To długi temat. Ale nie ma co zwlekać jak z obwodnicą czy remontami.

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Olsztyn już zmarniał #2504797 | 81.108.*.* 19 maj 2018 21:46

      bo ta obwodnica jest spóźniona o jakieś 30 lat...

      Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

    2. Mieszkaniec #2504737 | 5.172.*.* 19 maj 2018 20:03

      A gdzie Pan widzi tramwaje na osi północ-południe? Jak na razie powstają na osi południe-centrum i nie zanosi się na zmiany. Cały Olsztyn położony za torami jest i pozostanie odcięty komunikacyjnie od reszty Olsztyna.

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. lwx #2504667 | 83.6.*.* 19 maj 2018 16:36

        A ja myślę, że PiS pójdzie jeszcze dalej po kolejnych wyborach. Zlikwiduje część województw a olsztyńskie w pierwszej kolejności. Dlatego jeszcze obecnie można przesunąć granice miasta bo takie siedziby gmin jak Dywity, Purda, Stawiguda nie mają racji bytu.

        odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. olo2650 #2504553 | 31.0.*.* 19 maj 2018 10:28

          Włączyć do Olsztyna wszystkie miejscowości do 30 km od centrum.Pinokio będzie miał dochody z podatków i możliwość rozpieprzenia,bo aktualne terytorium jest za małe.

          Ocena komentarza: poniżej poziomu (-7) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (7)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5