Budowa kilometrowej ścieżki pod Olsztynem może przejść do historii

2018-04-29 12:00:00(ost. akt: 2018-04-29 11:21:15)

Autor zdjęcia: Andrzej Mielnicki

Czy budowa około kilometrowej ścieżki pieszo-rowerowej może trwać rok? Tak. Przykładem jest taka ścieżka przy drodze krajowej nr 51 od Dywit do Kieźlin.
Ta inwestycja może zapisać się w historii jako najdłuższa budowa ścieżki pieszo-rowerowej w nowoczesnej Rzeczypospolitej. Bo kto by się spodziewał, że wybudowanie nieco ponad kilometra ścieżki przy drodze krajowej numer 51 na odcinku od Dywit do Kieźlin pod Olsztynem może trwać rok. A jednak... Prace trwają tu od maja ubiegłego roku. Jednak ostatnio pojawiło się światełko w tunelu.

— Prace mają zostać zakończone do 15 maja — informuje Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. — Została już położona warstwa ścieralna, z wyjątkiem 35-metrowego odcinka koło domu kultury. Osiada tam teren. Czekamy na opinię projektanta, ale pewnie trzeba będzie położyć w tym miejscu grubszą warstwę. Trwają też już końcowe prace porządkowe — dodaje.

Przypomnijmy, ścieżka miała być gotowa w październiku ubiegłego roku, ale termin przesunięto na koniec listopada. Pojawił się bowiem problem na budowie. Projekt, który GDDKiA otrzymała od gminy Dywity, nie uwzględniał występowania koło kładki nienośnych gruntów organicznych o głębokości nawet siedmiu metrów. Dlatego teren musiał zostać wzmocniony specjalnym materacem z geotkaniny.

Ścieżka o długości 1200 metrów powstała na zlecenie GDDKiA. Gmina Dywity długo zabiegała o tę inwestycję, wykładając 100 tysięcy złotych na projekt techniczny, pod budowę przekazała też pięć działek. Ścieżka ma 3,5 metra szerokości. Koszt zadania to 1,9 mln zł. Inwestycja finansowana jest z Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.

AM

Komentarze (26) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. pwo #2493790 | 88.156.*.* 29 kwi 2018 12:16

    Do historii przejdzie remont Partyzantów, jako przykład głupoty, braku odpowiedniego nadzoru i wiecznej nieudolności Grzymowicza

    Ocena komentarza: warty uwagi (84) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. gość #2493793 | 88.156.*.* 29 kwi 2018 12:31

      Tam chyba jest jakaś pomyłka, 2 miliony za projekt i wykonanie 1200m ścieżki? To żenujące

      Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. toms #2493794 | 88.156.*.* 29 kwi 2018 12:32

        ścieżka rowerowa gówno mnie obchodzi jak stoję codziennie w niebotycznym korku w Olsztynie

        Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. ja #2493795 | 89.228.*.* 29 kwi 2018 12:32

          Dywity to ci co nie chcieli obwodnicy? Nic im nie budować i nie remontować przez następne 100 lat !!!

          Ocena komentarza: warty uwagi (30) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

          1. To jest sztandarowa inwestycja PiS u :) #2493798 | 5.172.*.* 29 kwi 2018 12:39

            w warmińsko mazurskim szumnie otwierana przez Szmita ... Przez tyle czasu to można wybudować kilometr ekspresówki, a oni budują dróżkę dla rowerów. Oczywiście bo "pogoda zła jest" ;)

            Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

          Pokaż wszystkie komentarze (26)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5