+/-Olsztyn. Partyzantów nie dla autobusów

2018-04-07 17:03:33(ost. akt: 2018-04-07 21:12:47)
Brama przy ulicy Partyzantów

Brama przy ulicy Partyzantów

Jako rowerzysta i wielbiciel tramwajów zgłaszam pomysł, który przyszedł mi do głowy w autobusie linii nr 120 na ulicy Kościuszki. Po zakończeniu remontu Partyzantów ta ulica powinna zostać zamknięta dla autobusów.
Moim zdaniem wszystkie autobusy, które kiedyś jeździły tą ulicą w stronę dworca, powinny jeździć buspasami na Piłsudskiego i Kościuszki. Wtedy te pasy nabiorą większego sensu. Nie znam się specjalnie na zasadach ruchu drogowego, ale wierzę w rozsądek olsztyńskich kierowców. Może państwo pamiętają, że niegdyś nie można było zjechać z wiaduktu na Limanowskiego w Zientary-Malewskiej. Nasza Gazeta ruszyła wtedy z akcją, żeby Zientary odślepić. Wtedy spece z ratusza i policja przekonywali, że skończy się to wypadkami co minutę. Nie skończyło się.

Podobnie było z dziwacznym rondem turbinowym na rondzie OKS. W końcu stało się ono normalnym rondem i dzięki temu łatwiej się po nim jeździ. W obu tych przypadkach pytani przez nas kierowcy i taksówkarze byli za odślepieniem i likwidacją ronda. I mieli rację, bo zbiorowa mądrość stoi zawsze wyżej niż urzędnicze nawyki. Dlatego teraz przy okazji naszej akcji #bezpieczneGOdnia zapytamy kierowców, co sądzą o tym, żeby zamknąć Partyzantów dla komunikacji miejskiej.

Prosimy o opinie w komentarzach

Igor Hrywna

Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. kkkmf #2480169 | 88.156.*.* 8 kwi 2018 10:39

    Nonsens. Jeden zepsuty tramwaj na Kościuszki sparaliżuje tą ulicę. i całkowicie zablokuje przejazd do lub z dworca. Partyzantów ma odciążyć obecnie zakorkowaną Kościuszki, a nie stać się osiedlową uliczką.

    Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

  2. Jakub #2479877 | 7 kwi 2018 18:06

    To nie było rondo turbinowe tylko jego marna namiastka, która ograniczyła się do wyłączenia z ruchu jednego pasa. Gdyby było od początku zbudowane jako turbinowe to byłoby szybko i bezpiecznie a tak jest tylko po olsztyńsku. Inne miasta nie miały z tym problemu.

    Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

  3. Nil #2480193 | 213.73.*.* 8 kwi 2018 11:22

    Skoro jest Pan wielbicielem tramwajów, to ja proponuję puścić tam tramwaj i zamknąć ulicę dla samochodów. Będzie ekologicznie i zdrowo.

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

  4. stelios #2480234 8 kwi 2018 12:40

    Nieobiektywny pomysł. Po likwidacji ważnych linii autobusowych na rzecz tramwaju (24, 25, 2) mieszkańcy zarówno Partyzantów, okolic i Zatorza praktycznie tylko stracili. Objazdowa,ciągnąca się przez całe miasto około godzinę obecna 107 (jak by mogła to by jechała przez Ostródę) zwiększyła te straty. Szybkie dojazdu z dworca na prawie Starówkę nie ma (101 co 30-40 min.). Przystanek pod zegarem nie jest tak daleki jak tramwajowy. Ganianie ludzi na silę na Kościuszki (którzy przez tramwaje tylko stracili) to kompletna bzdura i abstrakcja.

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz

  5. Drajwer #2480034 | 94.254.*.* 8 kwi 2018 01:49

    W mojej opinii przy takiej ilości kursów tramwajowych i autobusowych, przy takim buspasie jaki jest na Kościuszki i układzie zatok autobusowych, nie widzę tam bezpiecznego i płynnego ruchu. W godzinach szczytu będzie stał jeden za drugim tramwaj, autobus, blokując bus pas. Chyba, że powstanie sensowne centrum przesiadkowe, ale to nie w Olsztynie...

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (11)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5