Czytelnicy skarżą się na niedziałające biletomaty w Olsztynie. "Żeby kupić bilet, musiałam pojechać samochodem do centrum"

2018-04-04 07:00:00(ost. akt: 2018-04-03 15:11:10)
Zdjęcie jest ilustracją do treści

Zdjęcie jest ilustracją do treści

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Co kilka dni otrzymujemy od naszych czytelników informacje o niedziałających biletomatach w różnych częściach miasta. W poniedziałek (02.04) pani Marlena chciała na ulicach Kołobrzeskiej, Dworcowej oraz w pobliżu planetarium kupić potrzebny jej bilet, jednak wszystkie trzy biletomaty, z których chciała skorzystać, były nieczynne. Koniec końców po bilet musiała pojechać do czynnego biletomatu w centrum. Czy doszło do awarii? Sprawdziliśmy.
— Z okazji świąt wolne zrobiły sobie olsztyńskie biletomaty. Jutro pierwszy dzień pracy w nowym miesiącu, więc bilet wypadałoby kupić — pisze pani Marlena. —Udałam się więc do biletomatu na przystanku Kołobrzeska (na Dworcowej) a tam niespodzianka - biletomat "zawisł" komuś na komunikacie o błędzie wczytywania karty. Nie było więc szans na zakup biletów. Udałam się na Dworcową, a tam standardowo komunikat "Proszę czekać" i biletomat niesprawny. Finalnie musiałam wziąć samochód i pojechać do centrum, gdzie pod planetarium trafiłam na kolejny niesprawny biletomat (czarny ekran). Na szczęście pod Aurą udało mi się kupić bilet na kwiecień. Strasznie to przykre, gdyż trzeba mieć wyjątkowo dużo czasu i cierpliwości by skorzystać z tak propagowanej komunikacji miejskiej — dodaje.



O to, czy ta sytuacja była wynikiem większej awarii, zapytaliśmy w olsztyńskim Zarządzie Dróg, Zieleni i Transportu.

— Nie było awarii systemu operacyjnego biletomatów. Być może doszło do chwilowych utrudnień w ich pracy — wyjaśnia Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT. — Jedynie automat na przystanku „Planetarium” jest nieczynny dłużej, o czym informujemy na stronie internetowej ZDZiT. Wymieniany jest twardy dysk automatu — tłumaczy.

Jednocześnie wyjaśnia, że:

— Biletomaty są objęte gwarancją i jeżeli dochodzi do usterek urządzenia niewynikających z ich nieprawidłowego użytkowania, naprawa jest realizowana przez producenta (tak jest w przypadku automatu przy Planetarium). Gdy uszkodzenia następują w wyniku aktów wandalizmu, naprawa jest realizowana z pieniędzy z ubezpieczenia — mówi.

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij

Komentarze (41) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. zorz #2476971 | 109.241.*.* 3 kwi 2018 15:07

    Pan Pliszka tak wyjaśnił,że nic nie jest jasne. A czy w ogóle pan Pliszka panuje nad tym, co nadzoruje? Nad brudnymi autobusami też nie.

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. maciek #2476975 | 88.156.*.* 3 kwi 2018 15:12

      komunikaty "płatnosc karta niemożliwa, blad komunikacji z centrum rozliczeniowym" na przyst, Armii Krajowej to norma i co wszystko jest ok? nie ma awarii ? to skąd te kolejki w punktach obsługi klienta i wkurzeni ludzie na niedziałające biletomaty...

      Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

    2. Magda #2477349 | 188.146.*.* 4 kwi 2018 07:04

      Pan Pliszka z wyglądu taki sympatyczny facet , a jak się odezwie to wyłazi straszna buta i arogancja urzedasa. A gdzie zwykle: przykro nam za zaistniałą sytuację

      Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. 555 #2477350 | 88.156.*.* 4 kwi 2018 07:07

        Potwierdzam biletomaty nie działają tak jak powinny! Po drugie ich ekrany nie są czyszczone! Jeden wielki syf.

        Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz

      2. Falisty #2477357 | 4 kwi 2018 07:24

        Podobnie wygląda sytuacja z aktywacją biletu doladowanego przez Internet. Albo brak komunikacji, albo info o braku środków, gdy bilet doladowany dwie doby temu a środki są widoczne na koncie. Nie wiem po co da dodatkowa aktywacja.

        Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (41)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5