Umowy na nowy tabor w Olsztynie jeszcze nie ma. Ale są już szkolenia na motorniczych
2018-03-11 08:30:00(ost. akt: 2018-03-11 13:16:12)
Na motorniczych szkoli się obecnie dziewięć osób. Będą oni potrzebni, kiedy na ulice Olsztyna wyjadą nowe tramwaje. Na razie jednak ani nie podpisano umowy na dostawę taboru, ani nie ogłoszono przetargu na rozbudowę trakcji.
Od jakiegoś czasu po olsztyńskich torowiskach jeżdżą tramwaje z napisem „Nauka jazdy”.
— Czy to oznacza, że zwiększy się częstotliwość kursowania tramwajów w ciągu dnia i dlatego są potrzebni nowi motorniczowie? — zastanawia się nasz czytelnik, który zadzwonił do naszej redakcji.
— Czy to oznacza, że zwiększy się częstotliwość kursowania tramwajów w ciągu dnia i dlatego są potrzebni nowi motorniczowie? — zastanawia się nasz czytelnik, który zadzwonił do naszej redakcji.
Jak ustaliliśmy, w tym momencie na szkoleniu motorniczych jest dziewięć osób. — W tej grupie mamy trzy panie. Wszyscy są pracownikami MPK i to szkolenie uzupełnia ich kwalifikacje zawodowe — mówi Cezary Stankiewicz. — Jeśli zajdzie potrzeba, będziemy doszkalać kolejnych pracowników.
Proces szkolenia jest długotrwały. Kursanci muszą zaliczyć 69 godzin zajęć teoretycznych, a także 31 godzin jazdy tramwajem z instruktorem. To nie wszystko, ponieważ po egzaminie i uzyskaniu uprawnień każdy z motorniczych musi przejechać dodatkowo 35 godzin pod okiem instruktora, ale już w normalnym ruchu, czyli z pasażerami.
Miesiąc temu prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz poinformował na swoim blogu, że w lutym zostanie ogłoszony przetarg. Mamy początek marca. — Przetarg na rozbudowę linii tramwajowej powinien zostać ogłoszony w kwietniu — mówi Patryk Pulikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Olsztynie.
Druga nitka miałaby być gotowa w 2020 roku. Z kolei niemal pewne jest, że po torowisku pojadą tureckie tramwaje. Koperty przetargowe zostały otwarte w ratuszu w lutym, ale umowy z dostawcą taboru jak dotąd nie podpisano.
— Trwa jeszcze ocena oferty złożonej przez turecką firmę. Jeśli wszystko będzie się zgadzało pod względem formalno-prawnym, podpiszemy umowę — tłumaczy Patryk Pulikowski.
— Trwa jeszcze ocena oferty złożonej przez turecką firmę. Jeśli wszystko będzie się zgadzało pod względem formalno-prawnym, podpiszemy umowę — tłumaczy Patryk Pulikowski.
Na początek ma być to 12, a docelowo 24 niskopodłogowe tramwaje. Jak informowaliśmy, wpłynęła jedna propozycja od tureckiego Durmazlara.
Zaproponowane przez Turków tramwaje pomieszczą ponad 200 pasażerów i będą spełniały m.in wymogi dopuszczalnego hałasu. Na 12 składów ratusz przeznaczył ponad 110 mln zł, natomiast turecki producent zaoferował prawie 108 mln zł. Zgodnie z zapisami przetargu, pierwszy pojazd ma dotrzeć do Olsztyna 21 miesięcy od daty podpisania umowy.
mp
Zaproponowane przez Turków tramwaje pomieszczą ponad 200 pasażerów i będą spełniały m.in wymogi dopuszczalnego hałasu. Na 12 składów ratusz przeznaczył ponad 110 mln zł, natomiast turecki producent zaoferował prawie 108 mln zł. Zgodnie z zapisami przetargu, pierwszy pojazd ma dotrzeć do Olsztyna 21 miesięcy od daty podpisania umowy.
mp
Czytaj e-wydanie ">kliknij
Komentarze (25) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
janusz #2477626 | 37.47.*.* 4 kwi 2018 14:34
tramwaje to przede wszystkim szybki i ekologiczny transport a jak jade na jaroty samochodem to pod swiatlami flaki mi sie w zoladku przewracaja
odpowiedz na ten komentarz
Tomasz #2463479 | 37.47.*.* 15 mar 2018 19:49
Czytam komentarze i doznaje szoku :O Jak można twierdzić, że tramwaje to niepotrzebna inwestycja ?! Przecież to właśnie tramwaje robią z wiochy miasto. To tramwaje usprawniają komunikacje w mieście, dywersyfikując środki transportu. Tramwaje to cywilizacja wy zacofane wieśniaki. Nie dziwię się, że Polska to jedna wielka wiocha, biorąc pod uwagę mentalność mieszkańców Olsztyna. Nie pozdrawiam.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
olsztyniak #2462891 | 88.156.*.* 15 mar 2018 00:21
A co ten czytelnik taki ciekawski nauki jazdy nie widział czy co . Spokojnie to od władzy zależy czy umie wyciągnąć już wnioski z tramwajów błędów jaki wytykają inni tego nikt nie widzi to wszystko jest prototypem , a co to jest prototyp chyba wszyscy wiedzą no tak myślę , że wiedzą. Sama zajezdnia zaplanuj i zbuduj to chłam po najniższych kosztach byle jak i nie przemyślane rozwiązania co widać na zdjęciach z otwarcia i innych brak zaplecza naprawczego tylko dwa kanały ? co to tramwaje się nie psują to kolejny chłam wciskany ludowi . A co tureckie to będą inne lepsze też będą się psuły jak wszystko w tych czasach jest robione tylko na kasę , a nie na jakość. Ta turecka firma to też prototyp co oni są jaką fabryką otóż nie też zaczynają dopiero , czyli znowu wracamy do początku. Głupie mijanki powinny być bo gdy mamy kolizję to można ominąć , a nie stać i czekać wszyscy stają. A KFC czemu nikt nie zlikwiduje tego wyjazdu na ul. Sikorskiego przecież tam najwięcej kolizji , doszło , gdzie powinni jechać ul. Pstrowskiego . A szkoda czasu i nerwów na nieudaczników
odpowiedz na ten komentarz
do edrju #2461945 | 90.212.*.* 13 mar 2018 22:57
endrju załóż stowarzyszenie poszkodowanych przez tramwaje zobaczymy ile przyjdzie tych biedaków martretowanych przez zielone potwory na szynach? przyjdzą sami maruderzy i ciągle utyskajacy i niezadowoleni siedzący w domu i piszący bzdury na kompie tzw coach potatos (ang) i chiflados (hiszp).Tacy też istniej, no cóż żal za4 litery ściska. pozdrawiam motorniczy
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
endrju #2460114 | 46.171.*.* 12 mar 2018 11:37
Pieprzyć tramwaje !!!
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz