Uniwersytet ma nowoczesne logo

2017-12-01 18:30:00(ost. akt: 2017-12-01 21:14:56)

Autor zdjęcia: UWM

W piątek, 1 grudnia władze Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego zaprezentowały oficjalnie nowo logo uczelni. Wkrótce uniwersytet będzie miał też nowe godło, sztandar i insygnia rektorskie.
Od 1 grudnia UWM ma oficjalnie swoje nowe logo. Jest zdecydowanie inne od poprzedniego. Nowoczesne, rozpoznawalne. Autorem logo jest architekt grafik Piotr Felszyński, który wygrał konkurs na opracowanie logo olsztyńskiej uczelni. A zwycięską pracę komisja konkursowa, w której zasiadali m.in. plastycy i graficy, wybrała spośród 123 projektów, które napłynęły na konkurs.

— Zależało nam , żeby to eksperci zadecydowali o wyborze znaku, chcieliśmy się opierać na ocenie eksperckiej — mówił na konferencji prof. Jerzy Przyborowski, prorektor UWM. — Logo powiązane jest przede wszystkim z regionem. Stąd też odpowiednia kolorystyka. Z jednej strony kolor czarny, który mówi o dostojeństwie jednostki, jaką jest uniwersytet, z drugiej kolory zielony i niebieski, to odniesienie do walorów naszego regionu. A trzy elementy w logo oznaczają trzy jednostki , z których powstał UWM.

— To nowoczesny znak, oparty na symbolach, ikonografii, wpisujący się w obecne trendy budowania znaków graficznych — podkreślił prorektor UWM. — Taki znak zawsze wywołuje różne emocje i kontrowersje. Każdy może postrzegać znak graficzny zupełnie inaczej.

Autor zwycięskiej pracy otrzymał w nagrodę 5 tys zł. Do tego doszło 3 tys zł, jako wynagrodzenia dla ekspertów. Uczelnia stopniowo będzie wprowadzała nowe logo, nie ma konieczności wymiany od razu wszystkich materiałów opatrzonych starym logo.


Dlaczego uczelnia zmienia logo? — De facto musiała, bo stary znak graficzny, ale też inne jak godło, sztandar i insygnia rektorskie zostały nam wypowiedziane przez poprzedniego autora pana Piotra Obarka — tłumaczył prof. Przyborowski. — Złożył nam wypowiedzenie i do końca 2018 roku powinniśmy wymienić znaki. Niezależnie od tego, od dłuższego już czasu myśleliśmy, żeby zmienić logo, dlatego, że było ono kompletnie niefunkcjonalne.

Dlatego też w w pierwszej kolejności zostało wprowadzone nowe logo, nowy znak graficzny uniwersytetu.

Studentom nowe logo się podoba. — Bardzo podoba mi się nowe logo. Jest nowoczesne, super — uważa Bartosz Floryszczak , student I roku UWM.
— Jest fajne — dodaje Dawid Podolski, też student z I roku UWM.
— Jest bardzo nowoczesne — podkreśla Szymon Naleziński z biotechnologii.
— Bardzo fajne, na pewno przedstawia pewne wartości artystyczne — konstatuje Michał Bęczkowski, który studiuje turystykę.

Andrzej Mielnicki

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5