Olsztyn będzie miał węższe tramwaje?
2017-10-19 14:06:05(ost. akt: 2017-10-19 14:16:39)
Olsztyński ratusz cały czas przymierza się do zakupu nowych tramwajów. Poprzedni przetarg na nie został jednak unieważniony. Teraz ma ruszyć nowy, jednak być może już na węższe niż dotychczas składy.
W związku z planami budowy drugiej linii tramwajowej miasto chce kupić nowe składy tramwajowe. Jednak w pierwszym przetargu wpłynęła tylko jedna oferta, która znacznie przekroczyła możliwości finansowe miasta. Ratusz zaczął więc szukać nowych rozwiązań, które sprawiłyby, żeby o kontrakt na tramwaje w Olsztynie powalczyli także inni producenci. Możliwe, że takim rozwiązanie stanie się...
zwężenie tramwajów. Miałoby to zwiększyć konkurencję w nowym przetargu, ponieważ Olsztyn zdecydował się na bardzo nietypowe tramwaje. Tramino są najszerszymi tramwajami w Polsce, w związku z tym producenci mogą nie chcieć opracowywać no nowo własnej konstrukcji dla krótkiej serii dla stolicy Warmii i Mazur. Jednak to, czy tramwaje w Olsztynie staną się węższe, nie jest jeszcze ostateczną decyzją.
— Ostateczna specyfikacja nie została jeszcze określona, ale nie wykluczamy przyjęcia rozwiązania o szerokości między 2,4 a 2,5 m. Co ważne - niezależnie od szerokości całego pojazdu, zachowana miałaby być obecna szerokość przejścia, czyli 70 cm. Ale - jak wspomniałem - ostateczne rozwiązania do przetargu jeszcze są ustalane — zaznacza Patryk Pulikowski z Urzędu Miasta.
Przypomnijmy, że kilka dni temu prezydent Piotr Grzymowicz poinformował, że miastu w ramach PO „Polska Wschodnia” została podwyższona kwota na dofinansowanie projektu „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcja szynowa”, do maksymalnego poziomu, czyli 85 proc. Dotychczas było to niecałe 70 proc.
— Kupno nowych pojazdów będzie finansowane z różnych programów. W przypadku tego, do którego dzięki działaniom prezydenta podniesiono finansowanie, poza budową trakcji i rozbudową systemu ITS, sfinansowane ma być kupno dwóch tramwajów. Oczywiście przetarg na tabor - co do liczby - jest przygotowywany jak ten wcześniejszy, a nie tylko na te dwie sztuki — informuje Patryk Pulikowski.
Przetarg na tabor ma zostać ponowiony do końca października.
Przetarg na tabor ma zostać ponowiony do końca października.
Komentarze (37) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
zorz #2354501 | 88.156.*.* 19 paź 2017 16:29
A co z peronami? Do jednych będą pasować, do innych będziemy przeskakiwać? Jak zwykle bezmyślność króluje. Czy tu kiedyś cokolwiek zrobiono raz, a dobrze?
Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
ed #2354470 | 31.6.*.* 19 paź 2017 15:55
Wiem jedno w wyborach zagłosuję na tego kto obieca że odstąpi od rozbudowy sieci tramwajowej i zlikwiduje priorytet dla tramwajów na światłach. Priorytet miał dotyczyć całości MPK a nie tylko trampków!
Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)
§ #2354399 | 37.201.*.* 19 paź 2017 14:43
Jeszcze wezsze ? Juz sa waskie i niewygodne, zabudowane w srodku nie wiadomo czym. Ludzie przeciez w tych tramwajach prawie nie ma miejsc do siedzenia, a jak jest siedzenie dwuosobowe to chyba dla dzieci. Popatrzcie sobie jakie tramwaje jezdza na Zachodzie. Czy nie lepiej kupic szersze a mniej tramwai, wyjdzie taniej, wygodniej i przewiezie sie wieksza ilosc pasazerow. co tu duzo myslec, robic posiedzen. trzeba podpatrzyc co kupuje Zachod.
Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
Kebiz #2354416 | 88.156.*.* 19 paź 2017 14:52
To chory pomysł, żeby obecne tramwaiki "dla Wietnamczyków" (bez obrażania nacji - chodzi o parametry fizyczne) z 14 siedzeniami dla szczupłych dzieci jeszcze zwężać! Oczywiście raczej je poszerzać żeby były wygodne, a nie tylko "ładne" z zewnątrz
Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
jak się śmialem z tego #2354457 | 88.156.*.* 19 paź 2017 15:34
że za te szerokie tramwaje będziemy kiedyś płacić jak za żyto, to mnie minusowano i wyśmiewano... Bo wiadomym było od początku że takie szerokie tramwaje dostarczy tylko jeden producent i to on będzie mówił za ile... I co? Miałem rację? Teraz zmienią siwz żeby było więcej chętnych. I będzie, ale co wy w tych tramwajach przeżyjecie.... Sardynki mają luz w puszce :) Oczywiście Grzymowicz nie ma nic sobie do zarzucenia. Poczytajcie w sieci pianie o plusach szerokich tramwajów. Artykuły oczywiście z kiedyś :)
Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz