Olsztyn będzie miał węższe tramwaje?

2017-10-19 14:06:05(ost. akt: 2017-10-19 14:16:39)
Zdjęcie jest ilustracją do treści

Zdjęcie jest ilustracją do treści

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

Olsztyński ratusz cały czas przymierza się do zakupu nowych tramwajów. Poprzedni przetarg na nie został jednak unieważniony. Teraz ma ruszyć nowy, jednak być może już na węższe niż dotychczas składy.
W związku z planami budowy drugiej linii tramwajowej miasto chce kupić nowe składy tramwajowe. Jednak w pierwszym przetargu wpłynęła tylko jedna oferta, która znacznie przekroczyła możliwości finansowe miasta. Ratusz zaczął więc szukać nowych rozwiązań, które sprawiłyby, żeby o kontrakt na tramwaje w Olsztynie powalczyli także inni producenci. Możliwe, że takim rozwiązanie stanie się...

zwężenie tramwajów. Miałoby to zwiększyć konkurencję w nowym przetargu, ponieważ Olsztyn zdecydował się na bardzo nietypowe tramwaje. Tramino są najszerszymi tramwajami w Polsce, w związku z tym producenci mogą nie chcieć opracowywać no nowo własnej konstrukcji dla krótkiej serii dla stolicy Warmii i Mazur. Jednak to, czy tramwaje w Olsztynie staną się węższe, nie jest jeszcze ostateczną decyzją.

— Ostateczna specyfikacja nie została jeszcze określona, ale nie wykluczamy przyjęcia rozwiązania o szerokości między 2,4 a 2,5 m. Co ważne - niezależnie od szerokości całego pojazdu, zachowana miałaby być obecna szerokość przejścia, czyli 70 cm. Ale - jak wspomniałem - ostateczne rozwiązania do przetargu jeszcze są ustalane — zaznacza Patryk Pulikowski z Urzędu Miasta.

Przypomnijmy, że kilka dni temu prezydent Piotr Grzymowicz poinformował, że miastu w ramach PO „Polska Wschodnia” została podwyższona kwota na dofinansowanie projektu „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcja szynowa”, do maksymalnego poziomu, czyli 85 proc. Dotychczas było to niecałe 70 proc.

— Kupno nowych pojazdów będzie finansowane z różnych programów. W przypadku tego, do którego dzięki działaniom prezydenta podniesiono finansowanie, poza budową trakcji i rozbudową systemu ITS, sfinansowane ma być kupno dwóch tramwajów. Oczywiście przetarg na tabor - co do liczby - jest przygotowywany jak ten wcześniejszy, a nie tylko na te dwie sztuki — informuje Patryk Pulikowski.
Przetarg na tabor ma zostać ponowiony do końca października.

Komentarze (37) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kik #2358752 | 86.29.*.* 25 paź 2017 12:57

    Zapomniałem dodać, że w starym tramwaju 105Na mieściło się ponad 125 osób, gdzie, w żadnej konfiguracji tramwaju Tramino nie znajdziemy opcji na 125 osób.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Kik #2358741 | 86.29.*.* 25 paź 2017 12:48

    Jak widzę jak wątłe staruszki i dzieci ledwo mieszczą się stopami siedząc twarzą w twarz na tych śmiesznych wąskich siedzonkach, to teraz się zastanawiam jak będą węższe tramwaje, to ciekawe ile tam miejsca w środku zostanie. W Tramino mieści się mniej osób jak w przegubowym Solarisie.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. Aga #2356963 | 95.41.*.* 23 paź 2017 11:54

    Nie wiem po co te tramwaje w Olsztynie. Metropolie chcą zrobić, czy co??? Że Unia na to pieniądze daje.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Zwęzić grzymbaje - DOBRE #2355093 | 88.156.*.* 20 paź 2017 11:18

      Toż sardynki mają większy luz w puszce niż pasażerowie w tym "pełnym" grzymbaju. I jeszcze zwęzić ??? Pytanie nasuwa się samo - CO BY TU JESZCZE SPIER **LIĆ w tym mieście - coby tu jeszcze ....

      odpowiedz na ten komentarz

    2. Dziwne #2355066 | 81.190.*.* 20 paź 2017 10:46

      Wiadomo było już dawno, że węższy tramwaj lepiej radzi sobie na zakrętach, a gdyby był krótszy to nierówności podłoża łatwiej pokona. Wszystko zależy od warunków lokalnych. Nasz teren jest urozmaicony wzniesienia i zakręty są charakterystyczne dla naszego miasta, tu nie jest Mazowsze - "płasko i daleko".

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      Pokaż wszystkie komentarze (37)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5