Po podwyżce cen biletów w Olsztynie posypały się mandaty
2017-07-19 14:34:18(ost. akt: 2017-07-20 11:33:28)
Lipiec rozpoczął się podwyżkami cen biletów jednorazowych w Olsztynie. Niektórzy o zmianach nie wiedzieli i za swoją niewiedzę musieli zapłacić.
Naszą redakcję miejską przy ulicy Partyzantów odwiedził zdenerwowany mieszkaniec Mrągowa, który w Olsztynie bywa sporadycznie, bo przyjeżdża tu tylko do lekarza. W autobusie skasował oczywiście bilet, który kupił na zapas jeszcze podczas poprzedniej wizyty w Olsztynie, w czerwcu. Skutek jest raczej łatwy do przewidzenia. Mandat.
— Nie wiedziałem, że była podwyżka — przekonywał. — W autobusie nie było żadnej wiadomości. Gdybym był z Olsztyna, to bym się nie kłócił. Ale nie pochodzę stąd, więc czuję się naciągnięty na pieniądze. Skasowałem bilet tańszy tylko o 10 groszy. Nie zamierzałem jechać na gapę i nikogo nie chciałem okradać. Poszedłem się odwołać, ale szanse mam bardzo małe. Będę musiał zapłacić.
Trzeba jednak pamiętać o tym, że nieznajomość przepisów nie zwalnia z odpowiedzialności.
— Kampania informacyjna dotycząca nowej taryfy opłat w komunikacji miejskiej była bardzo szeroka — zaznacza Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT w Olsztynie. — Po raz pierwszy mogliśmy wykorzystać i wykorzystaliśmy narzędzia powstałe wraz z budową systemu ITS. Komunikaty o zmianie taryfy opłat były wyświetlane na elektronicznych tablicach na przystankach. Przez tydzień poprzedzający wprowadzenie nowych cen biletów we wszystkich autobusach i tramwajach nadawany był komunikat głosowy. I będzie nadawany aż do 23 lipca.
Ale nie tylko w autobusach czy na tablicach elektronicznych mogliśmy się zapoznać z nowym cennikiem. Informacje były zamieszczone na plakatach, które wywieszono na wiatach przystankowych. Komunikat jest też nadal zamieszczony na stronie internetowej Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu.
Mimo to Paweł Pliszka przyznaje, że informacja mogła nie trafić do wszystkich. — Dlatego zalecamy osobom sporadycznie korzystającym z komunikacji publicznej, szczególnie tym spoza Olsztyna, by przed podróżą sprawdzały aktualności na naszej stronie internetowej — mówi. — Można telefonicznie skontaktować się z Zarządem, aby sprawdzić, czy nie zaszły istotne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji. Zwłaszcza teraz, kiedy w Olsztynie realizowanych jest sporo inwestycji drogowych.
pj
Komentarze (63) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
pruski dziad #2291821 | 178.36.*.* 21 lip 2017 12:59
Na bilecie nie ma żadnego terminu ważności - sam mam jeszcze kilka sprzed podwyżki (bo korzystam z usług MPK sporadycznie) i nie zamierzam ich wyrzucać, tylko skasować kiedy będę jechał autobusem. Ewentualnie mogę je sprzedać kierowcy lub wymienić na nowe bilety po uregulowaniu różnicy - istnieje taka możliwość?
odpowiedz na ten komentarz
Realista #2291230 | 83.9.*.* 20 lip 2017 20:25
Zakup biletu jest zawarciem umowy o przejazd autobusem MPK !!! Pasażer zapłacił więc za przejazd w chwili zakupu biletu!!!! Bilet był zakupiony w momencie gdy cena była mniejsza , ale to była cena za przejazd w momencie gdy klient za to płacił!!! . Skasowanie biletu stwierdza , że umowa została "skonsumowana" .. Tak więc karanie mandatem jest bezprawne , gdyż pieniądze , które zapłacił pasażer były ceną usługi a ponadto "pracowały" na dobro usługodawcy ..!!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Tylko pytam ??? #2290996 | 88.156.*.* 20 lip 2017 16:31
Ile to łajno będzie jeszcze forum zasmradzało ??? ZUTYLIZOWAĆ !!!!
odpowiedz na ten komentarz
allensteiner #2290846 | 121.222.*.* 20 lip 2017 13:35
Nie zawracajcie glowy zasada "nieznajmomosci przepisow". Czy doprawdy nikt nie znalazl sposobu na humanitarne wykonywanie takich operacji? Poczta honoruje po podwyce niewiadomokiedy kupione znaczki. A MPK nie oglada sie, czy kupujacy bilet skorzysta z uslugi, tylko wydaje utarg na biezaco.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
ojeju #2290650 | 20 lip 2017 10:22
Żądanie dodatkowej opłaty jest nie zgodne z prawem. Zakupiony bilet uprawnia do jednorazowej jazdy autobusem/tramwajem. Zakup był w czerwcu po obowiązującej wówczas cenie. MPK pieniądze otrzymał i tym samym została zawarta umowa na jednorazowy przejazd - BEZTERMINOWO(!) Więc, jak ktoś już napisał w komentarzu - sprawa w sądzie wygrana przez Pasażera. I chciałbym aby taka sprawa kiedyś się odbyła - wreszcie MPK nie będzie OKRADAĆ ludzi (!)
Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)