Captur na drodze ciągle w modzie

2017-07-03 00:00:00(ost. akt: 2017-07-03 11:53:53)   Artykuł sponsorowany

Autor zdjęcia: Wojciech Kosiewicz

Nasza jazda\\\ Samochód szyty na miarę to taki, który ma interesującą sylwetkę, nadaje się do zatłoczonego miasta, jak i na drogi szutrowe oraz dobrze się prowadzi. Renault wie, jak taki zaprojektować. Prezentujemy model captur po faceliftingu.
Odkryć sekret renault captur? Dlaczego cieszy się tak wielką popularnością i schodzi jak świeże bułeczki? Jest co najmniej kilka powodów. Renault captur na rynku obecny jest od 2013 roku. Ostatnio przeszedł facelifting, który upodabnia go do starszego brata — kadjara. Francuzi zaserwowali nam kompaktowe auto o nieco podwyższonym prześwicie (17 cm), którym bez problemu można pokonać pierwszą lepszą szutrową drogę, nawet rozmokniętą. Koleiny pomaga pokonywać również stosunkowo niewielki rozstaw osi — 2,6 metra. Brawa za styl. Jeżeli w przyszłości w podręcznikach do historii będą opisywali auta z początku XXI wieku, na pewno znajdzie się tam miejsce dla captura. Podobnie rzecz ma się z jego wnętrzem. Naprawdę może się podobać, i to nawet wybrednemu klientowi. Znajduje się tu także wiele pomysłowych schowków, które przydadzą się zapewne w codziennym użytkowaniu. Główny przed pasażerem z przodu otwiera się niczym szuflada... Jej pojemność to aż 11 litrów!


Captur to auto, które wręcz idealnie nadaje się na piknik czy wakacyjny wypad. Jego bagażnik pomieści 455 litrów. Jeżeli myślimy o biwakowaniu, zapewne przyda się box dachowy. W przypadku, gdy podróżują nim tylko dwie osoby, składamy tylne siedzenia i wówczas pojemność przestrzeni ładunkowej wzrasta aż do 1235 litrów. Trzymiejscowa tylna kanapa jest dzielona w układzie 1/3 oraz 2/3.

Jeżeli chodzi o nowoczesne technologie, nowy captur po raz pierwszy oferuje system kontroli martwego pola, który jest dostępny w opcji. Działa przy prędkościach od 30 do 140 km/h i zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Jego czujniki wykrywają również jednoślady. Pod maską renault captur montowane są silniki energy, z których część, jak twierdzi producent, wywodzi się bezpośrednio ze świata ...Formuły 1. Wierzymy na słowo. My do testów otrzymaliśmy auto z jednostką benzynową o pojemności 1,2 litra i mocy 118 KM przy 5 tys. obr./min. zespoloną z manualną 6-biegową przekładnią, która pracowała jak szwajcarski zegarek. Średnie spalanie silnika podawane przez producenta to 5,5 litra paliwa, a przyspieszenie do setki zajmuje poniżej 10 sek. Rezultat całkiem dobry, jak na crossovera.

Warto zwrócić uwagę na wersję Initiale Paris, która wyróżnia się chromowaną osłoną chłodnicy. Osłony podwozia otrzymały = specjalne, bardziej dopracowane wykończenie w szarym, metalizowanym odcieniu. Ten sam kolor powtarza się na obramowaniach szyb ilistwach u podstawy szyb z czarnym, lśniącym wykończeniem.


Wnętrze captura IP to unikatowy wystrój z podgrzewanymi, obitymi skórą nappa fotelami. Kierownica również jest obszyta skórą. Wersja dodatkowo wyposażona została w system nagłośnienia Bose Sound System oraz w = najnowszą wersję systemu multimedialnego R-LINK Evolution, która jednym ruchem umożliwia dostęp do wszystkich treści multimedialnych.

W crossoverze od Renault zamontowano również kamerę cofania, która ułatwia manewry podczas parkowania. Nowością jest system wspomagania parkowania bez użycia rąk, tzw. Easy Park Assist, dostępny w bogatszych wersjach wyposażenia. Kierowca sam wskazuje miejsce postojowe oraz to, w jaki sposób auto ma zaparkować: równoległe, prostopadłe lub ukośne. System sam oblicza i kontroluje tor jazdy samochodu. Kierowca nie musi nawet dotykać kierownicy, tylko steruje pedałami gazu i hamulca.


Renault captur w ubiegłym, roku był najlepiej sprzedającym się crossoverem w Europie. Nabyło go ponad 215 tys. klientów. Czy wersja po liftingu będzie cieszyła się równie dużym powodzeniem? Po pierwszych wynikach sprzedaży okazuje się, że tak.

Zapraszamy na stronę Alcar Renault http://alcar-renault.pl/

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5