O bilet miesięczny w Olsztynie nie jest tak łatwo

2017-07-01 13:00:00(ost. akt: 2017-06-30 21:15:11)

Autor zdjęcia: Alicja Piros

Nie jest wcale łatwo kupić nowy bilet miesięczny w automacie. Sprawdziła to jedna z naszych dziennikarek obywatelskich.
Kupno biletu miesięcznego w Olsztynie powinno być jedną ze sprawności harcerskich. Długie kolejki przed budką z biletami miały zakończyć biletomaty. okazuje się, że przy pewnych warunkach kupno biletu nie jest takie proste. Przekonała się o tym na własnej skórze jedna z naszych dziennikarek obywatelskich.

Zacznijmy od tego, że 1go maja nie mogłam kupić biletów miesięcznych (mamy z mężem i córką trzy karty miejskie), bo 8 albo 9 biletomatów w okolicy miało problem z połączeniem. Zwykle pod koniec miesiąca kupuję bilety, ale wtedy kilka dni próbowałam, a pracowałam w godzinach pracy pani "z budki", straciłam kilka godzin w ciągu kilku dni na jeżdżenie po automatach.

Z "budką" zresztą też kiedyś miałam przeboje, bo stałam w kolejce 40 minut, a dwie osoby przede mną pani z okienka zamknęła budkę. Dodam, że straciła ze 20 minut na wykłócanie się z kolejką, żeby nikt już nie ustawiał się (jakieś 5 osób za mną miał być koniec). Buractwo i żenada. Ale alternatywa nieczynnych biletomatów nie napawa optymizmem.

Drugiego maja udało się kupić bilety, ale tylko połowicznie. Sieciówka na miesiąc maj była już niedostępna (co jest dla mnie niezrozumiałe, powinnam mieć możliwość kupienia biletu miesięcznego przynajmniej do 5go dnia miesiąca, to mój problem, że tracę kilka dni). Kupiłam bilet 30-dniowy. Z przyczyn ode mnie niezależnych, pomimo miesiąca 31-dniowego, bilet 30-dniowy zaznaczył się aż do 1go czerwca. Kupiłam więc bilety 30-dniowe na 31 dni. Z tego z kolei wynikł kolejny problem. Na czerwiec znów musiałam kupić bilety 30-dniowe, bilety weszły z datami 02.06-01.07.2017r.

Od kilku dni na każdej tablicy na przystankach wyświetla się komunikat, że od 1go lipca bilet miesięczny i bilet 30-dniowy będą kosztować 80zł. Jest też informacja, że nowe bilety są już dostępne w biletomatach.

Wczoraj pojechałam do biletomatu. Biletu miesięcznego w nowej cenie na czerwiec nie mogłam kupić, ponieważ poprzedni bilet mam do 1go lipca i miesięczny z nową ceną dostępny jest dopiero na sierpień.

Zaznaczyłam więc bilet 30-dniowy i daty 02.07-31.07.2017r. Okazuje się, że jednak nie mogę kupić biletu na lipiec w nowej, tańszej cenie, biletomat takiej opcji w czerwcu nie ma.

1go lipca biletów nie kupię, bo mijamy się z mężem, a krążyć po biletomatach przed 23 nie chcę. Już kiedyś biletomat o 23 nie przyjął mi płatności za sieciówkę, pomimo środków na koncie i kupienia dwóch wcześniejszych biletów tuż przed 23. W dwóch kolejnych również wtedy się nie udało.

Spróbuję kupić bilety 2go lipca, mam nadzieję, że znów nie załadują mi się bilety do 1go sierpnia czyli na 31 dni...

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: Tigrina

Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ja #2276627 | unknown, 213.184.*.* 1 lip 2017 13:59

    Polecam zakup przez internet :) Zero stresu i dużo czasu na aktywację biletu.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. ja #2276933 | 95.40.*.* 1 lip 2017 22:38

      z biletami jednorazowymi ten sam problem, ale tylko w biletomatach na przystankach (w autobusie odziwo udało mi się kupić nowy bilet)

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    2. "Pannica" #2276949 | 81.190.*.* 1 lip 2017 23:02

      Cały artykuł ze zdjęciami tutaj: "https://gazetaolsztynska.pl/profil/Tigri na/21068,Nowe-bilety-w-automacie.html". Bilety udało się dziś kupić, do 31 lipca, bałam sie, że jutro znów wyskoczy 31-dniowy do 1 sierpnia, spotkaliśmy się z mężem w połowie drogi :-) Nie narzekam, jak co niektórzy myślą, po prostu daję sygnał, że coś jest nie tak. Miało być sprawniej, szybciej i kulturalniej niż w budce, a ciągle jest problem... Ale nie poddaję się, od sierpnia znów będzie miesięczny, przynajmniej do czasu, aż znów biletomaty będą się zawieszać na przełomie miesiąca ;-) Najcenniejsze są komentarze innych próbujących kupić bilet, którzy podchodzą do biletomatu i mówią: "i widzisz, ten też nie działa!"... Pozdrawiam wszystkich myślących pozytywnie, oby tylko takie problemy mieć i oby ktoś je w końcu rozwiązał :-)

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. do kata #2277006 | 188.146.*.* 2 lip 2017 07:32

        Buractwem i żenadą jest wrzucanie na fujzbuka informacji, co się teraz robi. Wpieprza kanapkę itp. Albo dodawanie zdjęć "pierwszej kupy dziecka w nocniku". Nie ma buractwa i żenady w tym, że przyjaźnie nastawiona osoba informuje innych ludzi, że coś działa niepoprawnie. Buractwem i żenadą jest hejtowanie artykułów, którre mogą doprowadzić do poprawy działania czegoś. I nie ma tu znaczenia, czy ktoś jest, czy nie jest po studiach dziennikarskich!

        Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz

      2. -.- #2277019 | 109.241.*.* 2 lip 2017 08:07

        Wspaniała organizacja ZDZiT!!! Po porostu pogratulować!!! Mi przy zakupie biletu 10-cio przejazdowego (zakup rano 01.07.2017) biletomat wydrukował 9 biletów normalnych jednorazowych w cenie 2.90 i dopiero bilet zasadniczy jest oznaczony jako 10-cio przejazdowy. Ciekawe jak się teraz będę tłumaczył kanarom bo nie zamierzam tracić kasy na zakup nowego biletu.

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (8)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5