Pięć firm chętnych do przebudowy drugiego odcinka ul. Partyzantów
2017-05-30 18:39:20(ost. akt: 2017-05-30 15:44:31)
Pięć firm złożyło dokumenty na przebudowę drugiego odcinka ul. Partyzantów w Olsztynie. Najniższą cenę zaoferowała Skanska — nieco ponad 22,9 mln, zaraz za nią jest Balzola — 23,8 mln zł. Wykonawcę powinniśmy poznać w ciągu miesiąca.
Przetarg dotyczy prac na ul. Partyzantów od ronda Bema do ul. Lubelskiej. Na zadanie zarezerwowanych zostało nieco ponad 26,6 mln złotych.
Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła Skanska - nieco ponad 22,9 mln złotych. Za niemal milion złotych więcej roboty byłaby skłonna zrealizować Balzola (23,8 mln zł). Najdroższą ofertę przedstawił natomiast Budimex - ponad 32 mln złotych.
Prace będą dotyczyć przebudowy ul. Partyzantów wraz ze zmianą przebiegu tej trasy - ta ma skręcać w kierunku Dworcowej i Lubelskiej już na wysokości poczty. Dzięki temu przed szykowanym do przebudowy dworcem kolejowym ma powstać przyjazna przestrzeń. Podczas realizacji zadania powstanie także węzeł przesiadkowy, który integrować będzie różnego rodzaju transport - miejski, lokalny i dalekobieżny, zarówno kołowy, jak i szynowy. Inwestycja powinna zostać zrealizowana do końca następnego roku.
Na początku maja otwarto oferty na przebudowę pierwszej części ul. Partyzantów, czyli na odcinek między ul. 1 Maja a rondem Bema. W tym przypadku trwa ocena formalna złożonych wniosków. Jej modernizacja również ma potrwać do końca następnego roku.
***
Remont Partyzantów zakłada przebudowę na odcinku od ul. 1 Maja do pl. Bema (o długości ok. 815 m) oraz przebudowę ul. 1 Maja na odcinku od ul. Partyzantów do przejścia pod torami kolejowymi.
Jezdnia Partyzantów ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku bez wyspy dzielącej, wydzielone pasy dla autobusów oraz bezzatokowe przystanki dla autobusów. Wykonawca ma także wykonać obustronne chodniki, jednostronną ścieżkę rowerową, miejsca parkingów i uporządkować zieleń.
Koszt inwestycji to około 25 milionów złotych, z czego 85 procent do pieniądze unijne.
Koszt inwestycji to około 25 milionów złotych, z czego 85 procent do pieniądze unijne.
Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Edo #2256145 | 188.146.*.* 30 maj 2017 18:54
Te najtaniej potem bokiem wychodzi ale Grzym arbuz komuszy wie lepiej
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
observer #2256152 | 88.156.*.* 30 maj 2017 18:59
Skanska? To ta firma od torów tramwajowych? To brać, nie czekać :) Chociaż będzie pewne, że po zakończeniu budowy ludzie dalej będą mieli pracę :) Przy poprawkach.
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
bont #2256202 | 88.156.*.* 30 maj 2017 20:19
Brać najtańszą, będą mniejsze straty.
odpowiedz na ten komentarz
OL #2256217 | 83.9.*.* 30 maj 2017 20:48
Jak dobrze, że są jeszcze w Olsztynie miejsca, gdzie nie ma tych zielonych larw, gdzie można normalnie odjechać samochodem, zrobić zakupy i załadować cały bagażnik, podjechać pod sam dom :-)
Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz
ja #2256251 | 185.140.*.* 30 maj 2017 21:43
na rysunkach szeroko a tak naprawdę zostanie po jednym pasie ruchu
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz