Sobota, 21 października 2017. Imieniny Celiny, Hilarego, Janusza

Przejazd pod wiaduktem sposobem na zakorkowane rondo? Drogowcy sceptyczni

2017-05-22 19:16:36 (ost. akt: 2017-05-22 17:34:44)

Autor zdjęcia: Kamil Foryś

Przepustowość na rondzie Ofiar Katastrofy Smoleńskiej w Olsztynie, zdaniem naszego czytelnika, zwiększyłaby się po otwarciu przejazdu dla samochodów pod wiaduktem tuż przy skrzyżowaniu. Drogowcy są jednak sceptyczni w sprawie takiego pomysłu.

Zobacz także: Nieoczekiwane utrudnienia na rondzie OKS. Samochód "przestawił" bariery Nieoczekiwane utrudnienia na rondzie OKS. Samochód "przestawił" bariery Sporo zamieszania narobił samochód, który w środę po południu uderzył w bariery dzielące pasy ruchu na rondzie Ofiar Katastrofy Smoleńskiej w...
Zobacz także: Rondo turbinowe jednak bezpieczniejsze? Tak twierdzi olsztyńska policja Rondo turbinowe jednak bezpieczniejsze? Tak twierdzi olsztyńska policja Minął ponad miesiąc, od kiedy jeździmy po zmienionym rondzie Ofiar Katastrofy Smoleńskiej. W związku z zamknięciem ulicy Pieniężnego, drogowcy...
Od początku kwietnia na rondzie obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu poprzez wprowadzenie elementów ronda turbinowego. Zmiany wymusiła przebudowa ul. Pieniężnego.

Jednak na samym rondzie, jak również na ulicach dojazdowych, szczególnie rano i po południu tworzą się duże korki. A to, jak wiadomo, denerwuje kierowców. — Istnienie takiego ronda jest zasadne tylko wtedy, gdy dojazd do niego ma trzy pasy, inaczej nie ma mowy o przepustowości ruchu — uważa pan Jacek, pracownik firmy kurierskiej. I dodaje: — Dwa tygodnie temu jechałem ul. Bałtycką, trzydzieści metrów przejechałem w 30 minut, bo jeden z samochodów przestawił zapory na tym rondzie.

Do opisywanego przez naszego czytelnika zdarzenia doszło 10 maja, a wezwani na miejsce policjanci kierowali ruchem. I właśnie olsztyńscy funkcjonariusze twierdzą, że nowa organizacja ruchu na rondzie poprawiła bezpieczeństwo.

— Sześciokrotnie zmniejszyła się w tym miejscu liczba zdarzeń drogowych — mówi Rafał Prokopczyk z KMP w Olsztynie. — W ciągu ostatniego miesiąca odnotowaliśmy dwie niegroźne kolizje, zaś w analogicznym okresie w ubiegłym roku było ich 12. Apelujemy o to, żeby kierowcy byli dla siebie bardziej życzliwi i umożliwiali sobie płynniejszą jazdę.

Tymczasem kolejne rozwiązania na to skrzyżowanie zgłaszają nasi czytelnicy. Jak już informowaliśmy, mieszkańcy proponują m.in. budowę estakady z Artyleryjskiej do al. Schumana i budowę prawoskrętu z Artyleryjskiej w Bałtycką. Z kolei w urzędniczych pomysłach widnieje standardowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną i rondo z sygnalizacją na wzór ronda Bema przy dworcu.

Ostatnio pomysł podrzucił pan Tomasz. — Należy umożliwić przejazd po wiaduktem przy rondzie, by z Grunwaldzkiej kierowcy mogli pojechać w Artyleryjską — mówi nasz czytelnik. — Ruch powinien być jednokierunkowy i tylko dla samochodów osobowych. Wiem, że to nie jest rozwiązanie idealne, ale mniej aut przejeżdżałoby to przez rondo.

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu sceptycznie podchodzi do tego pomysłu, dodając, że otworzenie przejazdu pod tunelem kolejowym to kosztowna inwestycja. — W tej chwili nie ma tam jezdni, a jest nawierzchnia betonowa. Zapewne konieczne byłoby obniżenie gruntu, by zachować niezbędną skrajnię pod wiaduktem — mówi nam Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT.

Jak mówi, dodatkowo trzeba byłoby przebudować wjazd od strony Grunwaldzkiej i zjazd w Artyleryjską. — Ta druga to droga krajowa o dużym natężeniu ruchu, więc konieczna byłaby budowa pasa włączeniowego, analogiczne do prawoskrętu z Bałtyckiej w Schumana — dodaje Paweł Pliszka.

Kolejny problem, zdaniem drogowców, stanowiłaby zatoka autobusowa przy Artyleryjskiej. Ponadto dzisiaj pod wiaduktem przechodzą piesi i przejeżdżają rowerzyści, a umożliwienie przejazdu dla samochodów prawdopodobnie odbyłoby się ich kosztem. — To rozwiązanie wiązałoby się więc z dużą i kosztowną inwestycją, która przyniosłaby niewielki efekt w postaci odciążenia ruchu z Grunwaldzkiej w Artyleryjską — kończy Paweł Pliszka.

Mateusz Przyborowski

Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (93) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Adik #2251112 | 213.184.*.* 23 maj 2017 18:56

    Olsztyn dla pieszych a nie dla samochodów!

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. AntoniKosiba #2251067 | 37.47.*.* 23 maj 2017 17:32

      Przywrócić normalny ruch, na normalnym rondzie. Słusznie TeX napisał, że jak się zatrzyma ruch do "zera", to i wypadkowość zmaleje do zera. Genialne! Oby tylko taczka z "Grzybem" mogła przejechać!

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    2. AP #2251041 | 81.190.*.* 23 maj 2017 17:05

      Wybudować prawo skręt z artyleryjskiej w Bałtycką. Miejsca wystarczy. Teraz jest tam trawnik i ścieżka rowerowa szersza od ulicy - peleton kolarski się tam zmieści. Myśleć.

      Ocena komentarza: warty uwagi (11) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    3. filipiada #2251035 | 83.6.*.* 23 maj 2017 16:47

      Ręce opadają jak czytam komentarze. Patrzeć ,myśleć i jechać a nie pisać smsy,rozmawiać telefonicznie, czy z pasażerem. Pierwsze rozliczmy siebie z zachowania na drodze a dopiero potem narzekajmy.F

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    4. . #2250968 | 178.36.*.* 23 maj 2017 14:41

      Zmieńcie nazwę tego ronda na: RONDO OFIAR KATASTROFY KOMUNIKACYJNEJ.

      Ocena komentarza: warty uwagi (8) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (93)

      Zagraj w GRY.wm.pl

      • Goodgame Empire
      • Goodgame Big Farm
      • Goodgame Poker
      • Shadow Kings - The Dark Ages