Most na Pieniężnego w Olsztynie zniknie do połowy maja [FILM]

2017-04-27 10:00:46(ost. akt: 2017-04-27 10:26:04)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Minął tydzień od zamknięcia jednej z najważniejszych ulic w centrum. Drogowcy sfrezowali już cały asfalt na Pieniężnego, rozpoczęli też rozbiórkę mostu św. Jakuba. Część pracowników nie będzie miała przerwy nawet w długi weekend.
Mimo że ul. Pieniężnego wygląda jak po wojnie, to obecni na niej drogowcy zgodnie twierdzą, że pierwszy tydzień prac był spokojny. Czasami ktoś podejdzie i zapyta, jak przejść na przykład z parku Centralnego do ratusza.


— Generalnie nikt nam nie przeszkadza, możemy spokojnie robić swoje — powiedział nam wczoraj rano jeden z robotników. — Kierowcy też już się nauczyli przejeżdżać z pl. Jedności Słowiańskiej w ul. 22 Stycznia i nie próbują wjechać, oczywiście nieświadomie, na plac budowy. Poza tym cały teren jest dobrze oznakowany i odgrodzony, więc nie ma możliwości wjazdu. Jest naprawdę dobrze.


W okolicach placu budowy systematycznie pojawiają się też policjanci i strażnicy miejscy. Monitorują teren, ale nie muszą interweniować.

U podnóża katedry św. Jakuba znajduje się centrum dowodzenia, czyli biuro budowy, sprzęt i pracownicze baraki. Na Pieniężnego jest obecnie około 30 pracowników.

Drogowcy sfrezowali już cały asfalt, oprócz fragmentu, którym kierowcy mogą dojechać do ul. św. Wojciecha i wyjechać w kierunku ul. 22 Stycznia. Znajdująca się pod asfaltem stara kostka brukowa leży już w magazynie Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu przy pobliskiej ul. Knosały. — Kostka jest w dobrym stanie, więc można ją jeszcze do czegoś wykorzystać — mówi nam Grzegorz Orłowski z firmy Skanska, kierownik budowy.

Do ZDZiT trafiła też już część zdemontowanych słupów oświetleniowych. A dokładnie cztery, ponieważ zbyt mocno nie można zaciemnić ulicy.
Nadal trwają prace rozbiórkowe nawierzchni i mostu oraz odcięcia sieci, czyli... — ...wody i gazu — precyzuje Grzegorz Orłowski. — Mamy stały kontakt z gazownią, wodociągami i energetykami, a obecnie jesteśmy na etapie przebudowywania gazociągu w rejonie mostu św. Jakuba. Na razie wszystko idzie zgodnie z planem.

Most ma zostać rozebrany do połowy maja. To żmudna robota. — Przez most przechodzi woda, dlatego by móc go rozebrać, trzeba najpierw odpiąć sieci. W Olsztynie jesteśmy jednak od jakiegoś czasu, znamy miasto i wiemy, czego możemy się spodziewać — przyznaje kierownik budowy. — Prace rozbiórkowe będą się odbywały również w długi weekend, więc nie wszyscy pracownicy będą mieli wolne.

Z kolei po majówce rozpoczną się prace sanitarne. Chodzi o przebudowę sieci podziemnych, czyli np. kanalizacji deszczowej. Rozbiórka mostu i przebudowa ulicy są niezależne od siebie, więc robotnicy nie wchodzą sobie w drogę.
Jak wspomnieliśmy, dojazd do św. Wojciecha z al. Piłsudskiego odbywa się wydzielonym fragmentem ul. Pieniężnego, ale w pewnym momencie będzie odbywał się chodnikiem. Wciąż jednak przedłużają się prace elewacyjne na jednym z budynków przy skrzyżowaniu z Piłsudskiego. — Nasi koledzy się uwijają, bo wiedzą, że nam przeszkadzają — mówi kierownik.

Na miejscu jest również obecny nadzór archeologiczny, jednak do tej pory naukowcy nie musieli interweniować, bo robotnicy nie natrafili na cenne znalezisko.

Przebudowa ul. Pieniężnego i budowa od podstaw most św. Jakuba mają zakończyć się do połowy grudnia.

Mateusz Przyborowski

Komentarze (17) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. kurp #2239462 | 88.156.*.* 7 maj 2017 18:38

    Tak głupich rządów Olsztyniacy nie mieli jeszcze nigdy . Po pierwsze - ograniczenie ruch poprzez wprowadzenie komunikacji tramwajowej w centrum miasta , budowa nowych plant prze ul . Pieniężnego a jednoczesnie zapowiedzi rozszerzenia strefy wolnej od samochodów i budowa nowego mostu - to przykład kompletnej indolencji , braku jakiejkolwiek wizji rozwoju centrum miasta - rozwiązanie to : budowa mostu tylko dla pieszych - automatycznie osiągnięto by wszystkie inne cele , które są zakładane , a kupa kasy została by na inne cele . Po drugie - rozwój miasta to nie tylko komunikacja na której opierają swoją strategię p. Prezydent i radni lecz przede wszystkim propozycje skierowane do młodych aby tu zostali - tych jest brak ( przykład - baza sportowa - stadiony i sale sportowe ) - nie zastąpię tego ani scieżki rowerowe ani zagospodarowanie jednego jeziora -gdzie tu miejsce na uprawianie sportów wodnych ( wiosła , kajaki ,żagle ) . PO trzecie - tereny inwestycyjne i problemy jakimi miasto odstrasza potencjalnych inwestorów , Tak można by jeszcze długo .

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

  2. heh #2234221 | 109.241.*.* 29 kwi 2017 07:32

    Wiecej zdjec jakiegos sprzedajnego modela niz z budowy

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. qawsed #2233719 | 46.165.*.* 28 kwi 2017 14:54

      Pytanie, z czystej ciekawości, żadnych podtekstów: ten rozbierany most kiedy powstawał? To jeszcze jakiś poniemiecki czy coś nowszego?

      odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Czy to nie na ten most #2233415 | 79.184.*.* 28 kwi 2017 09:32

        poszło niedawno kilkaset tysi na protezę chodnika? I co, szmalec w błoto?

        Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

      2. asfdgfghjk #2232895 | 95.160.*.* 27 kwi 2017 17:45

        no to się narobili haha odkryli rury i zwineli asfalt, raptem na jedeń dzień pracy, Niemcy lub Holendrzy już by nowy most kładli a u nas dup@ nikomu się nie śpiezy

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

        Pokaż wszystkie komentarze (17)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5