Znów pękła szyna. Tramwajem pojedziemy dopiero we wtorek [ZDJĘCIA i FILM]

2017-04-24 10:17:51(ost. akt: 2017-04-24 17:22:36)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

W poniedziałek rano na ulicy Sikorskiego w Olsztynie pękła szyna. Ruch tramwajów został wstrzymany, a pasażerowie musieli przesiąść się do autobusów zastępczych.
W poniedziałek, 24 kwietnia przed godziną 10.00, na wysokości restauracji KFC pękła szyna tramwajowa.

Jak poinformował Zarząd Dróg Zieleni i Transportu, funkcjonowanie wszystkich linii zastało zawieszone. Uruchomiono autobusową komunikację zastępczą Z1 i Z2. Linia nr 3 nie funkcjonuje. Wysłano w trasy 8 autobusów. Linia Z1 może mieć opóźnienia ze względu na zamkniętą ulicę Pieniężnego- autobusy mogą zawrócić dopiero na placu Pułaskiego i stamtąd ruszyć w dalszą trasę.

Znamy odpowiedź firmy Skanska, która odpowiedzialna była za wybudowanie tego odcinka torów: — Pęknięcie nastąpiło w wyniku naprężenia skurczowego (termicznego) w szynie, które przekroczyło wartość krytyczną. Firma Skanska naprawi pęknięcie w ramach programu naprawczego w ciągu najbliższych 3 godzin — mówiła nam o godzinie 14.30 Anna Strożek, specjalistka ds. komunikacji zewnętrznej firmy.

Jak się jednak dowiedzieliśmy, tramwaje nie będą kursowały już do końca dnia. — Musimy m.in. przeprowadzić jazdę testową, więc, o ile nie będzie problemów, tramwaje wyruszą w trasy we wtorek rano — poinformował nas Cezary Stankiewicz, rzecznik MPK.

Przypomnijmy, że dzisiejsza awaria jest już piątą w tym roku i czwartą na odcinku, który budowała Skanska. Miesiąc temu miasto zleciło ekspertyzę, a prezydent zapowiadał nawet, że sprawa może znaleźć swój finał w sądzie.
Do tego nie doszło, ale w ubiegłym tygodniu olsztyński MPK zamówił wykonanie kolejnych ekspertyz dwóm Instytutom: Kolejnictwa w Warszawie (chodzi o pękniętą w lutym szynę w rejonie skrzyżowania al. Sikorskiego z ul. Wilczyńskiego) i Spawalnictwa w Gliwicach (ws. pękniętej szyny na ul. Obiegowej, do której doszło w styczniu). Wyniki mają być znane za około 15 tygodni.

mp/bc



Komentarze (136) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Soq #2231765 | 37.109.*.* 26 kwi 2017 13:10

    To jest poprostu obopulna kozysc prwneh grupy ceaniakowinwestycje olsztyn.ale tak czy siak by się ich nie uniknelo. Hurtownie budowlane develeporka uwm miasto i kilka firm budowlanych tworza konsorcjum cwaniakowo budowlane olsztyn.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

  2. 123 #2231459 | 37.248.*.* 25 kwi 2017 23:44

    Zapytajcie kolejarzy dlaczego im szyny nie pekają.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. www.skupaut-olsztyn.pl #2231392 | 94.254.*.* 25 kwi 2017 21:59

    oby tam nikt gwozdzi na tory nie wysypal

    odpowiedz na ten komentarz

  4. stary zgred #2231390 | 88.156.*.* 25 kwi 2017 21:55

    Patrząc na dotychczasowe "problemy" z liniami tramwajowymi dziwię się, że dr inż. Piotr Grzymowicz, Prezydent m. Olsztyn (tej miejscowości leżącej koło Ostródy), upiera się, aby przy budowie następnych linii nie było przejść międzytorowych. Drugi problem, to bezsensowne proponowane rozwiązanie nowej linii na skrzyżowaniu Krasickiego-Wilczyńskiego. Dlaczego od razu na skrzyżowaniu nie przejść na lewą stronę ulicy, zamiast od ul. Boenigka? Dlaczego nie przedłużyć aktualnych linii od Kanta do skrzyżowania Krasickiego-Wilczyńskiego i stąd na końcówkę na Pieczewie? Byłaby dużo większa możliwość tworzenia dopasowanego do potrzeb pasażerów układu linii. Tramwaj na ul. Wilczyńskiego jest zbyteczny, pod warunkiem połączenia Kanta z końcówką na Pieczewie. Po trzecie, odnogę na osiedle Generałów trzeba zrobić od skrzyżowania Sikorskiego-Wilczyńskiego prowadząc linię wgłąb osiedla np. do kościoła przy Popiełuszki lub dalej. A teraz odnośnie rozwiązań dla fanów samochodów. Może w końcu warto zrobić skrzyżowania dwupoziomowe, które aż się proszą w następuących miejscach: Wilczyńskiego-Sikorskiego, Pstrowskiego-Obiegowa-Sikorskiego (Pstrowskiego górą), Pstrowskiego-Synów Półku-Wyszyńskiego (górą Pstrowskiego), Rondo OKS (górą Szumana-Artyleryjska). Może warto skorzystać z rozwiązań toruńskich (och, jak chciałbym aby prezydentem m. Olsztyn był Michał Zaleski) link: http://torun.wyborcza.pl/torun/7,48723,2 1561440,jest-zielone-swiatlo-dla-trasy-w schodniej-wizualizacje.html. Toruń jest miastem podobnym wielkością do Olsztyna, ale umiejętnością wykorzystywania funduszy unijnich i nie tylko, perspektywistycznym myśleniem, nowoczesnymi rozwiązaniami bije Olsztyn na głowę. I mają tramwaje i nowoczesne, wygodne rozwiązania komunikacyjne. Jeździ się po Toruniu naprawdę wygodnie, w miarę szybko, bez nadmiaru świateł, tyle, że trzeba uważać przy lewoskrętach. W Olsztynie potraktowaliśmy wszystkich kierowców jak idiotów, którzy nie potrafią zjechać w lewo bez oddzielnych świateł tylko dla nich. Mam cichą nadzieję, że dr inż. Piotr Grzymowicz zapozna się z tym moim komentarzem i przemyśli proponowane mu roziązania. A może radny Krzyszytof Kasprzycki lub radny Leszek Araszkiewicz czy prof. Mirosław Gornowicz mu w tym pomogą? Niestety radna Halina Ciunel woli bawić się w wojenki podjazdowe niż zadbać o właściwe rozwiązania w mieście. A szkoda.

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. benek #2231196 | 5.172.*.* 25 kwi 2017 18:36

      Pomimo krytycznych głosów odnośnie tramwajów było co niemiara, to prezydent się uparł jak osoioł i przeforsował budowę linii. Straszne pieniądze, miasto wyglądało jak po bombardowaniu, a efekty jak widać wątpliwe. Niech więc już nie brnie dalej. Autobusy hybrydowe z wydzielony pasem. I wszyscy będa zadowoleni. No może poza tym co rył ulice.

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (136)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5