Piątek, 28 kwietnia 2017. Imieniny Bogny, Walerii, Witalisa

Pieniężnego zamknięta. Sprawdź którym objazdem najszybciej wrócić do domu [NASZ TEST]

2017-04-20 15:29:06 (ost. akt: 2017-04-20 17:52:06)
OKS korki

Olsztyn-zmiana organizacji ruchu - rondo turbinowe OKS i wynikające utrudnienia i korki.

OKS korki Olsztyn-zmiana organizacji ruchu - rondo turbinowe OKS i wynikające utrudnienia i korki.

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

W nocy ze środy na czwartek drogowcy zamknęli Pieniężnego. Tą trasą w ścisłym centrum Olsztyna dziennie przejeżdżało kilkanaście tysięcy samochodów. Aby kierowcom było trochę lżej, na zwiększony ruch miasto przygotowało alternatywne trasy. Przez tą inwestycję powstały m.in. ronda turbinowe na rondzie ofiar Katastrofy Smoleńskiej, otwarto także skrzyżowanie Emilii Plater z Kościuszki. W czwartek, pierwszego dnia obowiązywania zmian sprawdziliśmy ile czasu potrzeba, aby dostać się spod dworca na Jaroty.

Zobacz także: Ulica Pieniężnego zamknięta. Sprawdź jak jeździć [MAPA] Ulica Pieniężnego zamknięta. Sprawdź jak jeździć [MAPA] Od dzisiejszego (20.04) poranka kierowcy muszą na ponad pół roku pożegnać się z ulicą Pieniężnego. W nocy ze środy na czwartek jedna z najważniejszych...
Postanowiliśmy sprawdzić jaką trasą najszybciej przejechać przez Olsztyn. Jako punkt startu wybraliśmy dworzec główny, metę umieściliśmy w środku Jarot na parkingu przed supermarketem przy ulicy Kanta. Ruszyliśmy o godzinie 15 wraz z pierwszą falą samochodów z mieszkańcami zmierzającymi w stronę domów i sklepów.

Zsynchronizowaliśmy zegarki i ruszyliśmy przez miasto. Zasady mieliśmy proste, jedziemy z góry ustaloną trasą bez wyłamywania się, a stopery zatrzymujemy dopiero na mecie. Wyniki możecie zobaczyć poniżej.



OBJAZD Alternatywny



Dworzec - Dworcowa - Pstrowskiego - Synów Pułku - Krasickiego - Wilczyńskiego - Kanta
Długość: 6,37 KM
Średnia prędkość: 12,3 km/h
Czas przejazdu: 31,30 minut

Ta trasa okazała się najszybsza. Najwięcej problemów sprawiła ulica Dworcowa, szczególnie część między dworcem a rondem na placu Inwalidów Wojennych. Pozostała część trasy przebiegła spokojnie, choć zdarzało się stanie przez kilka zmian świateł. Ze względu na ilość samochodów na ulicach nie udało się rozwinąć nawet przepisowych 50 km/h.


I OBJAZD SUGEROWANY PRZEZ MIASTO

Dworzec - Kościuszki - Niepodległości - Pstrowskiego - Sikorskiego - Wilczyńskiego - Kanta
Długość: 6,91 KM
Średnia prędkość: 7,3 km/h
Czas przejazdu: 57,05 minut




Trasa właściwie komentuje się sama, pierwszy kilometr jechałem prawie 23 minuty! Drugi kilometr zajął 13,4 minuty. Im dalej od dworca tym lepiej. Średnia prędkość zaczęła się poprawiać dopiero po skrzyżowaniu z Piłsudskiego. Po drodze strasznie długo czekało się na światłach, a na drodze często gubili się kierowcy. Jeżeli miałbym coś poradzić to moim zdaniem lepiej wybrać tramwaj albo rower. Średnia długość przejazdu zbliżyła się do średniej pokonania tego odcinka pieszo!

II OBJAZD SUGEROWANY PRZEZ MIASTO

Dworzec - Partyzantów - Artyleryjska - Schumana - Armii Krajowej - Warszawska - Tuwima - Sikorskiego - Wilczyńskiego - Kanta
Długość: 10,2 KM
Średnia prędkość: 11,5 km/h
Czas przejazdu: 57,5 minut




























































Pierwszym testem nerwów była Artyleryjska, stałem tam 20 minut. Ulica była całkowicie zablokowana. Kierowcy gubili się przed rondem turbinowym i w ostatnim momencie zmieniali pas, utrudniając tym przepływ aut. Po tym jak pokonałem Artyleryjską, droga była wolna. Wszystko zmieniło się na Tuwima, pas do skrętu w Sikorskiego był zapchany. Na jednej zmianie świateł tylko trzy samochody były w stanie wjechać w Sikorskiego. Ostatni odcinek trasy był w miarę przejezdny.


Znajdź swój objazd. Zobacz schemat ulic:


Sprawdź też jak jeździć po zmianach:
>> Rondo Ofiar Katastrofy Smoleńskiej w Olsztynie turbinowe - jak jeździmy
>> Nowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu Konopnickiej z Grunwaldzką w Olsztynie
>> Minironda na ul. E. Plater w Olsztynie - jak jeździmy


Ze zmianami muszą się również liczyć pasażerowie komunikacji miejskiej. Trasy zmieniły autobusy linii kursujących dotychczas ul. Pieniężnego. Artyleryjską pojadą: 101, 136 i 309, natomiast ulicą Kościuszki: 105, 107, 109, 111, 113, 116 i 128.

Zobacz przebiegi objazdowych tras:




Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (105) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. bonieq #2228076 | 22 kwi 2017 12:43

    Należy ludziom wyjaśnić o co chodzi z tymi dwoma buspasami na skrzyżowaniu Piłsudskiego z Kościuszki. Tragedia.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Pytek #2227886 | 88.156.*.* 22 kwi 2017 08:59

    Czy tego zjełczałego niusika nie dałoby się wymienić na coś nowszego. Czy GO ciągle musi nas szokować wiadomościami sprzed kilku czy kilkunastu dni. Do roboty Drogie Redachtory

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. youreq #2227834 | 83.6.*.* 22 kwi 2017 07:37

    Proszę osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście o uzasadnienie zasadności ograniczenia przepustowości ronda artyleryjska bałtycka schumana poprzez urządzenie tzw. ronda turbinowego bez dołożenia dodatkowego pasa . Czy była przeprowadzona analiza skutków ? Kilka dni funkcjonowania tego rozwiązania ewidentnie pokazuje absurdalność tego pomysłu. Korki które tworzyły się przed rondem w ciągu ulicy Artyleryjskiej w godzinach 14-17 teraz trwają przez cały dzień , dodatkowo „stanęła” również ulica Schumana na której dotąd nigdy się nie korkowała. Pomysłodawca tego tzw." usprawnienia" powinien co najmniej podać się do dymisji. Panie Prezydencie : kto jest odpowiedzialny za organizację ruchu w Olsztynie w trakcie KONIECZNEJ modernizacji ulic w naszym pięknym mieście ? Może w końcu w odpowiednim wydziale należałoby zatrudnić fachowców, nawet za duże pieniądze ? A tak aby poprawić przynajmniej w niewielkim stopniu sytuację i przepustowość tego ronda należaloby natychmiast rozebrać te wszystkie barierki przeszkadzajki i tymczasowo urządzić dodatkowy pas zjazdowy z artyleryjskiej w bałtycką taki sam jaki jest z Bałtyckiej na Schumana z pominięciem samego ronda , chociażby z płyt betonowych , a docelowo wybudować estakadę w ciągu artyleryjska-schumana z rondem pod nią ponieważ w kontekście odłożenia na św. nigdy budowy obwodnicy północnej budowa nowobałtyckiej będzie tylko wyrzuceniem pieniędzy w błoto. PS . „znalezione” na nowobałtycką pieniądze należy przesunąć na budowę estakady która wydaje się zdecydowanie pilniejszym zadaniem niż poprawienie dobrego samopoczucia mieszkańcom Redykajn i Gutkowa z całym szacunkiem dla ważności tych pięknych skądinąd osiedli.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. sk53 #2227651 | 81.190.*.* 21 kwi 2017 21:31

    Dzisiaj przyglądałem się zachowaniom kierowców jadących Artyleryjską prawym pasem na Bałtycką. Połowa kierowców zatrzymywała się na wjeździe na rondo mimo, że przejazd jest bezkolizyjny.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Szef wszystkich Szefów #2227403 | 21 kwi 2017 16:19

      nauczyć się jeździć patałachy a potem narzekać na ronda jakoś codziennie jeżdżę po rondzie OKS i to w różnych godzinach i nie widzę tam problemu z poruszaniem się

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      Pokaż wszystkie komentarze (105)

      Zagraj w GRY.wm.pl

      • Goodgame Empire
      • Goodgame Big Farm
      • Goodgame Poker
      • Shadow Kings - The Dark Ages