Nowe ścieżki rowerowe i tramwaje w Olsztynie

2017-04-12 09:31:20(ost. akt: 2017-04-12 09:41:16)

Autor zdjęcia: Andrzej Sprzączak

W Urzędzie Marszałkowskim prezydent Olsztyna podpisał umowę na dofinansowanie kolejnych zadań z planu ekomobilności w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Olsztyna.
Oznacza to, że miasto dostanie pieniądze na budowę ścieżek dla rowerów, traktów pieszych, energooszczędnego oświetlenia ulicznego oraz infrastruktury rowerowej (np. stojaki). To również zakup niskoemisyjnego taboru.

Dzięki wsparciu unijnemu z Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego zbudowany zostanie m.in. fragment Łynostrady - od ul. Tuwima do Parku Centralnego (1 667 m). Nowe drogi rowerowe i chodniki powstaną również przy ul. Witosa, al. Obrońców Tobruku, a także w obrębie Gutkowa w ciągu ulic Gościnnej, Kresowej, Wołodyjowskiego, Żurawiej, Perkoza. Z pieniędzy zakupione zostaną także cztery tramwaje.

Celem inwestycji jest również zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu komunikacyjnego rowerzystów i pieszych. Włączenie kolejnych obszarów miejskich do sieci ścieżek rowerowych oraz budowa bezpiecznej infrastruktury odseparowanej od ruchu samochodowego ma zachęcić kolejne osoby do korzystania z roweru, nie tylko w celach rekreacyjnych, ale również do codziennego funkcjonowania.

Koszt inwestycji to ponad 42 mln zł z czego dofinansowanie wynosi ponad 30 mln zł. Prace mają zakończyć się do końca 2018 r.

Źródło: UM Olsztyn

Komentarze (34) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. stary zgred #2222210 | 88.156.*.* 12 kwi 2017 18:38

    Dlaczego budujemy, czy rozbudowujemy Olsztyn "bez głowy"? Skrzyżowanie Bałtyckiej z Artyleryjską tzw. rondo OKS aż się prosi, by być dwupoziomowym. Skrzyżowanie Sikorskiego Tuwima to samo, skrzyżowanie Wilczyńskiego i Sikorskiego również powinno być dwupoziomwe. To samo na Pstrowskiego-Sikorskiego i Pstrowskiego-Wyszyńskiego. To tylko kilka przykładów. Ciągle boimy się dobrych rozwiązań. A może w końcu nasi włodarze wezmą przykład z innych miast jak budować. Przykładowo Toruń: http://torun.wyborcza.pl/torun/1,79568,1 9880373,czy-to-san-francisco-nie-tak-ma- wygladac-torun-wizualizacje.html. A my zamiast zrobić tunel pod torami z 1 Maja do Wojska Polskiego powielamy XIX-wieczne niemieckie rozwiązania, które w obecnej dobie nie rozwiązują żadnych problemów, korki jak były, tak są.

    Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz

  2. asiek #2222099 | 82.160.*.* 12 kwi 2017 16:25

    patrząc na kierunek inwestycji w naszym kochanym mieście, odnoszę wrażenie, że mieszkańcy to albo cykliści albo użytkownicy transportu miejskiego. O kierowcach nikt nie pamięta, właśnie funduje się nam kolejną drogę przez mękę przy okazji budowy następnych linii tramwajowych i ścieżek rowerowych

    Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Heh #2221839 | 109.241.*.* 12 kwi 2017 11:18

      Dlaczego jeszcze trzymane na stanowiskach są osoby odpowiedzialne za ten kominikacyjny kataklizm w Olsztynie?

      Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. kris #2221741 | 213.73.*.* 12 kwi 2017 10:03

        "Celem inwestycji jest również zwiększenie bezpieczeństwa i KOMFORTU komunikacyjnego rowerzystów i pieszych." - stanie co chwilę na światłach dzięki tramwajom jest bardzo komfortowe dla rowerzystów. Tak samo komfortowe jak niewybudowanie ścieżki rowerowej wzdłuż Kościuszki bo przecież tramwaj jest najważniejszy.

        Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz

      2. mieszkanka #2221894 | 83.0.*.* 12 kwi 2017 12:08

        zamiast budować nowe odcinki tramwajowe najwyższy czas naprawić nasze drogi dziura pogania następną dziurę niektóre ulice nie były remontowane już wieki te tramwaje to tylko kula u nogi

        Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (34)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5