Hyundai stawia kropkę nad “i”

2016-03-22 15:21:11(ost. akt: 2017-03-23 10:07:35)   Artykuł sponsorowany

Autor zdjęcia: Materiały reklamowe zleceniodawcy

Hyundai i30 zaprojektowany, przetestowany i wyprodukowany w Europie. Te słowa mówią wiele. To kompakt, który z definicji ma służyć każdemu, kto szuka uniwersalnego samochodu zarówno do jazdy do pracy, jak i na dłuższe dystanse.
Naciskam przycisk na breloku i niczym uszy wysuwają się lusterka hyundaia i30. Wsiadam i tym razem na desce rozdzielczej naciskam przycisk start/stop, dzięki któremu odpalam silnik. W tym czasie fotel samoczynnie posuwa się w kierunku kolumny kierownicy. Nieźle — myślę sobie — W końcu liczy się pierwsze wrażenie...
A propos pierwszego wrażenia, hyundaia i30 najpierw wypada ocenić z zewnątrz. Widać, że do tego projektu rękę musiał przyłożyć Europejczyk. Dlaczego? Niewątpliwie ma dynamiczną linię cechującą auta koreańskie, ale zarazem można zauważyć tu konserwatyzm Starego Kontynentu, który charakteryzuje konkurencyjne modele spod znaku Made in Germany.


W środku moją uwagę przykuwa centralnie umieszczony 8-calowy ekran dotykowy, który zapewnia szybki i wygodny dostęp do nawigacji, łączności i multimediów. Wszystko na jednym panelu.
Chwytam za kierownicę, która świetnie leży w dłoniach. Naciskam hamulec i wskazującym palcem zwalniam hamulec ręczny w formie przycisku. Przyszła kolej na sprzęgło i drążek zmiany biegów, który również leży jak ulał. Wciskam gaz...


Spod maski cichutko odzywa się benzynowy silnik nowej konstrukcji o poj. 1.4 litra i mocy 140 KM. Jedynka, dwójka, trójka... Przy 60 km/h dostaję na wyświetlaczu informację, abym wrzucił piątkę, przy 80 km/h przychodzi pora na szóstkę. Jest moc, jest przyspieszenie i świetna praca skrzyni biegów. Jeżeli dodamy do tego świetną pozycję za kierownicą, układanka nabierze wyrazistego kształtu.
O nasz komfort dbają należycie wentylowane i zarazem podgrzewane fotele. Całości dopełnia panoramiczne okno dachowe i jeszcze ta przestrzeń, której naprawdę nie brakuje. Oczywiście nie jest to klasa biznes, ale jeżeli już ekonomiczna, to w przyzwoitym wydaniu.


Oprócz wspomnianej jednostki, klient może wybrać turbodoładowany benzynowy silnik o poj. 1.0 litra i mocy 120 KM oraz wolnossący o pojemności 1.4 litra i mocy 100 KM. Turbodiesel o poj. 1.6 litra dostępny jest natomiast w trzech wariantach: 95 KM, 110 KM oraz 136 KM.

Nowego modelu i30 nie byłoby bez technologicznych nowinek, które czuwają nad naszym bezpieczeństwem. Wyposażono go w system autonomicznego hamowania, monitorowania martwego pola czy aktywny tempomat.
Przysłowiową kropką nad "i" nowego hyundaia i30 jest system monitorujący zmęczenie kierowcy. To pierwszy model hyundaia z takim układem, który wykrywa spadek koncentracji podczas prowadzenia pojazdu.





2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5