Podczas sobotniej (11.03) konferencji prasowej wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita oraz Ireneusza Merchela, prezesa spółki PKP Polskie Linie Kolejowe padło sporo konkretów dotyczących infrastruktury kolejowej na Warmii i Mazurach. Jakich?
Do 2023 roku na Warmii i Mazurach ma zostać zmodernizowanych kilka głównych linii kolejowych. W Krajowym Programie Kolejowym znalazło się pięć dużych inwestycji w naszym regionie. Ich wartość to prawie półtora miliarda złotych
Do końca marca PLK ma ogłosić przetarg na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej elektryfikacji linii Ełk—Korsze. Inwestycja będzie realizowana w latach 2020-2023. A dzięki niej skróci czas przejazdu z Olsztyna do Ełku o 37 minut, do ok. 1 godzin 47 min.
Wcześniej kolejarze przebudują linię Szczytno — Ełk, która będzie gotowa w 2020 roku i pociągi będą mogły tu jechać 120 km/h.
Do 2020 roku powinna zostać też przebudowana linia Gutkowo —Braniewo i tu też czas jazdy skróci się o ok. pół godziny. Więcej już wiadomo na temat przyszłej kolei aglomeracyjnej w Olsztynie. Kolejarze mocno szykują się bowiem do rewitalizacji 8-kilometrowego odcinka Olsztyn – Gutkowo. PKP będzie szukało pieniędzy na tę inwestycje, a to ok. 30 mln zł.
Według założeń zostanie wybudowane przejście pod torami na ul. Jeziornej i kilka przystanków. Przystanek po roboczą nazwą „Szkoła” będzie znajdował się na wysokości „elektronika”, a czas przejazdu tu z dworca wyniesie ok. 7 minut. Powstaną przystanki Likusy, Redykajny oraz Śródmieście ( na wysokości przejścia podziemnego). Jednak ten ostatni będzie budowany przy okazji modernizacji linii Olsztyn — Działdowo. A prace na tej linii zakończą się wiosną 2020 roku i pociągi będą mogły jechać z prędkością 120-140 km/h. Dzięki temu do Warszawy dotrzemy z Olsztyna w 2 godziny i kilka minut. Warto dodać, że przy okazji modernizacji linii do Działdowa zostanie wybudowany też przystanek Dajtki zlokalizowany w rejonie ul. Bławatnej.
Jak powiedział prezes Merchel możliwe jest przedłużenie kolei aglomeracyjnej choćby do Jonkowa czy do Dobrego Miasta.
Andrzej Mielnicki
Do końca marca PLK ma ogłosić przetarg na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej elektryfikacji linii Ełk—Korsze. Inwestycja będzie realizowana w latach 2020-2023. A dzięki niej skróci czas przejazdu z Olsztyna do Ełku o 37 minut, do ok. 1 godzin 47 min.
Wcześniej kolejarze przebudują linię Szczytno — Ełk, która będzie gotowa w 2020 roku i pociągi będą mogły tu jechać 120 km/h.
Do 2020 roku powinna zostać też przebudowana linia Gutkowo —Braniewo i tu też czas jazdy skróci się o ok. pół godziny. Więcej już wiadomo na temat przyszłej kolei aglomeracyjnej w Olsztynie. Kolejarze mocno szykują się bowiem do rewitalizacji 8-kilometrowego odcinka Olsztyn – Gutkowo. PKP będzie szukało pieniędzy na tę inwestycje, a to ok. 30 mln zł.
Według założeń zostanie wybudowane przejście pod torami na ul. Jeziornej i kilka przystanków. Przystanek po roboczą nazwą „Szkoła” będzie znajdował się na wysokości „elektronika”, a czas przejazdu tu z dworca wyniesie ok. 7 minut. Powstaną przystanki Likusy, Redykajny oraz Śródmieście ( na wysokości przejścia podziemnego). Jednak ten ostatni będzie budowany przy okazji modernizacji linii Olsztyn — Działdowo. A prace na tej linii zakończą się wiosną 2020 roku i pociągi będą mogły jechać z prędkością 120-140 km/h. Dzięki temu do Warszawy dotrzemy z Olsztyna w 2 godziny i kilka minut. Warto dodać, że przy okazji modernizacji linii do Działdowa zostanie wybudowany też przystanek Dajtki zlokalizowany w rejonie ul. Bławatnej.
Jak powiedział prezes Merchel możliwe jest przedłużenie kolei aglomeracyjnej choćby do Jonkowa czy do Dobrego Miasta.
Andrzej Mielnicki
Komentarze (65) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
No ... #2201871 | 46.169.*.* 14 mar 2017 14:00
Nareszcie .
!
odpowiedz na ten komentarz
ok #2201869 | 89.228.*.* 14 mar 2017 13:52
O.K.
!
odpowiedz na ten komentarz
realista #2201863 | 213.5.*.* 14 mar 2017 13:47
Wszystkie te inwestycje kolejowe to bardziej na pokaz. Czy ktoś pomyśłał o stworzeniu prawdziwej kolei regionalnej, gdzie wszystkie miasta powiatowe mają połączenie kolejowe ze stolicą wojewodztwa czy miastami wzrostu Elblągiem i Ełkiem. Do tego potrzebna jest oprocz planowanych ,rewitalizacja lini Czerwonka Mrągowo Orzysz Ełk. Budowa lini kolejowej Dobre Miasto Lidzbark Warmiński Bartoszyce/najkrótsza trasa/ Odbudowa lini kolejowej Gołdap Węgorzewo z rewitalizacją Węgorzewo Kętrzyn. Rewitalizacja lini Gołdap Ełk. Budowa lini okręznej wokół Olsztyna tak aby pociągi przyjeżdżające z różnych kierunków wjężdżały na nią odciążając transport miejski. To samo należałoby uczynić w Elblągu a może również w Ełku. Spójny system taktów czasowych pociągów z każdego zakątka województwa ograniczy transport samochodowy i stworzenie prawdziwego transportu publicznego a nie udawanego. Ale są to tylko marzenia niestety.NIc nie można zrobić przy sześciu liniach kolejowych w całym województwie. Wstyd , wstyd i jeszcze raz wstyd.
Ocena komentarza: warty uwagi (5) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
mazurtrain #2201612 | 46.151.*.* 14 mar 2017 07:42
Czerwonka-Mrągowo-Mikołajki-Orzysz ???
Ocena komentarza: warty uwagi (6) !
odpowiedz na ten komentarz
Tom #2201606 | 145.237.*.* 14 mar 2017 07:33
A może czas pomyśleć o SKM a tu trzeba zaległości sprzed 60 lat naprawiać.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) !
odpowiedz na ten komentarz