środa, 28 czerwca 2017. Imieniny Florentyny, Ligii, Leona

Skanska wprowadziła program naprawczy olsztyńskiej linii tramwajowej

2017-03-08 07:12:00 (ost. akt: 2017-03-07 16:19:39)
Zdjęcie jest illustracją do treści

Zdjęcie jest illustracją do treści

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Jedna z firm, odpowiedzialna za budowę odcinka pierwszej linii tramwajowej w Olsztynie, odpiera zarzuty ratusza. Na podstawie ekspertyzy, zarzuca jej się złe wykonanie spawów szyn, przez co te pękają. Firma odpowiada, że wprowadziła projekt naprawczy.

Na temat zarzutów ratusza pisaliśmy już w piątek: Szyny w Olsztynie pękają, bo były o połowę krócej spawane. Sprawa może mieć finał w sądzie

Przez ponad rok obecności tramwajów na ulicach Olsztyna 15 razy pękły szyny nowej linii. Najczęściej usterki występowały na odcinkach torowiska za budowę których, odpowiedzialna była firma Skanska. Miasto, żeby znaleźć przyczynę pęknięć, zleciło Instytutowi Kolejnictwa wykonanie ekspertyz. Ich wynik pokazuje, że wina pęknięć leży po stronie wykonawcy. Eksperci, analizując dokumentację dostarczoną im przez firmę, stwierdzili, że ta wykonywała spawanie szyn w czasie od 1 godziny do 2 godzin, gdzie prawidłowe wykonywanie spawów na łączeniach szyn powinno trwać ok 4 godz. Innymi słowy były one wykonywane prawdopodobnie w wyższych temperaturach co osłabiło przekrój szyny w odległości metra od spawu.

Jednak zdaniem Skanski, która wypowiedziała się dla portalu branżowego transport-publiczny.pl ekspertyza dotyczy tylko 1 spawu na 1900, które wykonali jej pracownicy. Zgodnie z rekomendacją ekspertyzy Instytutu Kolejnictwa wyników nie należy odnosić do wszystkich spawów, a jedynie to tego jednego, konkretnego. Aby pokazać jakość spawów należałoby wykonać badanie na większej próbie. Według wykonawcy pęknięcia były na niespełna kilku promilach wszystkich spawów.

Co do programu naprawczego, którego wymaga ratusz firma podkreśla, ze takowy już jest. Składa się z dwóch części: działań doraźnych, które polegają na stałym monitorowaniu stanu szyn i dokonywaniu napraw bez wcześniejszego wezwania zamawiającego oraz działania docelowe czyli odtwarzanie toru bezstykowego.

źródło: transport-publiczny / oprac ad

Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (38) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. bnm #2198028 | 213.73.*.* 9 mar 2017 08:28

    Od trzech miesięcy chodzę do pracy pieszo. Wczoraj, w związku z potrzebą zawiezienia kwiatów koleżankom z pracy, zmuszony byłem pojechać autem. Odcinek 800 m od planetarium do ratusza jechałem 18 minut. Przed tramwajami zajmowało to 3-4 minuty. Współczuję tym, którzy z różnych powodów muszą dojeżdżać tak codziennie.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. kurek #2197989 | 37.47.*.* 9 mar 2017 07:40

    A mi zamknięto mój ulubiony sklep na rogu kościuszki i żołnierskiej sk*rwysyny

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. zenek #2197945 | 83.24.*.* 9 mar 2017 02:00

    Naprawiają tory w nocy na Kościuszki spać nie idzie , zniszczono moją ulice ..... s.....syny .....

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. olsztyn prawie wojewódzki #2197937 | 46.112.*.* 9 mar 2017 00:38

    kiedy referendum i oczyszczenie miasta z szkodników

    ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Tyfan #2197898 | 176.221.*.* 8 mar 2017 22:25

      Jaka firma, taka jakość robót!Pełno w niej przemadrzalych cwaniaków ponizajacych ludzi.Żeby tylko jeszcze dobrze potrafili robić...

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (38)

    Zagraj w GRY.wm.pl

    • Goodgame Empire
    • Goodgame Big Farm
    • Goodgame Poker
    • Shadow Kings - The Dark Ages