145 mln złotych na rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie. Jesienią początek budowy
2017-02-27 15:13:27(ost. akt: 2017-02-27 13:48:31)
We wtorek (28.02) podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Adam Hamryszczak podpisze umowy o dofinansowanie z funduszy unijnych transportu miejskiego i infrastruktury drogowej w Polsce Wschodniej. Wśród projektów, które zostaną ostatecznie przypieczętowane, znalazł się także ważny projekt dla Olsztyna, czyli rozbudowa linii tramwajowej. Miasto otrzyma 145 mln zł.
„Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcja szynowa” to jeden z projektów, który zostanie przypieczętowany podczas podpisywania umów o dofinansowanie z funduszy unijnych transportu miejskiego i infrastruktury drogowej w Polsce Wschodniej.
"Nasz projekt pozytywnie przeszedł wszelkie oceny i otrzymał niemałe dofinansowanie ze środków unijnych, sięgające blisko 145 milionów złotych, co stanowi prawie 70 proc. kosztów kwalifikowanych" - podkreśla na swoim blogu prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz.
Realizacja projektu będzie kosztować łącznie 255 milionów złotych. Obejmie m. in. budowę linii tramwajowej od pętli "Pieczewo" do skrzyżowania z ul. Kościuszki oraz przebudowę i rozbudowę infrastruktury drogowej i energetycznej.
Ulice, przez które będzie przebiegała linia tramwajowa:
- Krasickiego
- Synów Pułku
- aleja Piłsudskiego
- Krasickiego
- Synów Pułku
- aleja Piłsudskiego
"Ponadto zostaną kupione dwa zestawy tramwajowe oraz rozbudowany zostanie system informacji pasażerskiej, a także poprawione będą warunki jazdy rowerzystów i komfort pieszych. Słowem – budowa nowych torowisk w układzie południe – północ po wschodniej części miasta, pozwoli na połączenie osiedli południowych z centrum miasta oraz z węzłem dworcowym i z fabryką Michelin." - zapowiada prezydent.
Czas realizacji projektu to lata 2017-2019. Pierwsze działania rozpoczną się więc jesienią.
Komentarze (67) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
janusz #2586986 | 37.47.*.* 23 wrz 2018 12:00
mysle ze w tej sytuacji jezeli kwota rozbudowy tramwajow przewyzsza kwote zadeklarowana przez miasto byloby zbudowanie odcinka z centrum do nagorek a przy nastepnej perspektywie finansowej przedluzyc na pieczewo a moze nawet ulozyc tory na wilczynskiego w strone os generalow
odpowiedz na ten komentarz
benek #2191983 | 37.47.*.* 28 lut 2017 21:50
Tak staram się obiektywnie patrzeć na te tramwaję i tą całą inwestycje. Efektywność jest chyba bliska zeru. A obiecywano usprawnić komunikacyjnie miasto. Korki jak były tak są . Jest chyba nawet gorzej.... Te tramwaje to taki "Miś" . Najgorzej że Ratusz brnie w to ciągle. I kolejne pieniądze wyrzucone w błoto. A Olsztyn jak był Polską "C" to nadal bedzie, tyle że z tymi utpoijnymi tramwajami....
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Kibic #2191905 | 79.185.*.* 28 lut 2017 19:56
Po raz kolejny pada pytanie: kto jest dla kogo? Czy w tym ratuszu nie widać tego co widzą mieszkańcy miasta? Przykładów jest nadto tylko niech miłościwie panujący ruszy d.....e i wyjedzie w miasto żeby poczuć na własnej skórze bezsens.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
Olsztynianka #2191873 | 37.47.*.* 28 lut 2017 19:17
skoro tak jest źle a ma być jeszcze gorzej to może czas najwyższy wyjść pod ratusz, bo chyba szanowny prezydent nie widzi niezadowolenia mieszkańców.....
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz
Sir #2191767 | 89.228.*.* 28 lut 2017 16:54
A kiedy połączenie Wilczyńskiego z Warszawską, remont Leonharda, połączenie Zatorza z dworcem remonty chodników z końca lat 90?
Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)