Olsztyńska komunikacja miejska w liczbach. Ilu mieszkańców korzysta z tramwajów?

2017-01-17 10:51:56(ost. akt: 2017-01-17 13:03:07)

Autor zdjęcia: Kamil Foryś

Prawie 20 tysięcy osób dziennie podróżuje po Olsztynie tramwajami. Najpopularniejsza trasą wśród mieszkańców jest linia 126. To nie wszystkie statystyki dotyczące transportu publicznego w Olsztynie.
Codziennie tramwajowymi liniami 1, 2 i 3 podróżuje średnio 19 tysięcy pasażerów. Z badań Zarządu Dróg Zieleni i Transportu wynika, że najwięcej osób podróżuje linią nr 1 – blisko 9 tys. pasażerów. Dwójką jeździ codziennie około 8 tys. osób, a linią nr 3 – trochę ponad 2 tysiące.

Tramwaje codziennie realizują 9 procent wszystkich tras olsztyńskiej komunikacji miejskiej, a przewożą w sumie 14,5 proc. pasażerów. Codziennie całą siecią komunikacyjną odbywanych jest 130 500 podróży. W miesiąca jest to ponad 3,3 mln pasażerów.

W dniu roboczym do obsługi trzech linii tramwajowych niezbędnych jest 12
składów (trzy stanowią rezerwę techniczną). Linie autobusowe codziennie, w dniu roboczym w szczycie komunikacyjnym obsługiwane są przez 163 pojazdy (to maksymalna liczba).

W 2016 roku autobusy przejechały w sumie 7,8 mln kilometrów – to ponad 20 podróży z Ziemi na Księżyc. Tramwaje zrealizowały 850 tys. km – co pozwala ponad 21 razy okrążyć Ziemię.

W 2017 roku założenia transportowe są na tym samym poziomie. Autobusy – 7 868 800 tzw. wozokilometrów, a tramwaje – 849 460 w-km.

Najpopularniejsze są trzy linie autobusowe:

126 – 10 965 osób
117 – 10 462 osoby
113 – 8 970 osób

Linie tramwajowe odpowiednio przewożą dziennie:

1 – 8859 pasażerów (4 miejsce wśród wszystkich linii)
2 – 7824 pasażerów (5 miejsce)
3 – 2158 pasażerów (22 miejsce)

Liczba pasażerów/przejazdów dziennie:

2012 roku – 128 301
2014 roku – 128 967
2016 roku – 130 485

Roczny koszt funkcjonowania komunikacji miejskie w Olsztynie:

2017 roku – 83 954 603 zł
2016 roku – 80,5 mln zł
2015 roku – 71,1 mln zł
2014 roku – 71,4 mln zł

Wpływy z biletów:
2014 roku – 32,4 mln zł
2015 roku – 31,6 mln zł
2016 roku – 34 mln zł

Komentarze (38) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. DONPEDRO #2162157 | 81.190.*.* 18 sty 2017 09:07

    Do wszystkich którzy nie rozumieją dlaczego w Olsztynie Piotr I Wielki uruchomił tramwaje dla pospólstwa. Miasto nie ma kasy na remont dróg w mieście, a dzięki rozbudowie nitek tramwajowych wyremontuje się drogi, chodniki, a przy okazji powstanie atrakcja tramwajowa, do której zresztą UE dopłaca 80 proc. Także ciemna maso pomyśl najpierw a potem pisz głupoty !!!!!!!!!!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. 19 tys #2162128 | 79.184.*.* 18 sty 2017 08:24

      jeździ tramwajem, miasto ma 170 tys, więc połowa z tego stoi w korku, żeby ten ułamek klasy robotniczej mógł jak święta krowa przejechać przez miasto. Takiej patologi to nawet za gomółki nie było.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    2. Adam #2162092 | 94.254.*.* 18 sty 2017 07:04

      Czyli 10,50zl za każdy kilometr. Drogo. Skoro we Wrocławiu jest to 7-8zl, a w Szczecinie 6,50zl.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. zdrowy rozsądek #2162074 | 83.9.*.* 18 sty 2017 02:19

        Liczba przejazdów po wprowadzeniu tramwaji (larw) wzrosła 2016/2014 o 1518przej, czyli o 1,1%, a koszty w tym czasie o 9,1 mln zł czyli o prawie 13%. To tylko 5995 zł na każdego dodatkowego pasażera.

        Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

      2. trol warminski #2162045 | 83.6.*.* 17 sty 2017 23:00

        Gierek by się nie powstydził takiej propagandy sukcesu .

        Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (38)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5