Są pieniądze na przebudowę Partyzantów i Pieniężnego w Olsztynie

2016-12-08 11:54:21(ost. akt: 2016-12-08 18:38:01)

Autor zdjęcia: Przemysław Getka

W środę prezydent Olsztyna podpisze umowę na przebudowę ulic Partyzantów i Pieniężnego z mostem św. Jakuba. Inwestycja będzie realizowana z tzw. programu ekomobilności miejskiej z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W spotkaniu w Warszawie weźmie też udział minister rozwoju Mateusz Morawiecki.
— Jesteśmy pierwszym miastem wojewódzkim, które skorzysta z działania „Zrównoważony transport miejski” — mówi prezydent Piotr Grzymowicz. Projekt obejmuje nie tylko przebudowę dwóch ważnych ulic w centrum, ale także budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego przy dworcach oraz chodników i ścieżek rowerowych wzdłuż Łyny, od ul. Tuwima do parku Centralnego, które są częścią Łynostrady.

Z tego samego projektu miasto kupi także dwa tramwaje, zostanie też rozbudowany system ITS. Koszt wszystkich przewidzianych w tym projekcie inwestycji to ponad 104 mln zł. Dofinansowanie unijne wynosi 85 proc., czyli nieco ponad 86,4 mln zł.

Partyzantów, przypomnijmy, będzie remontowana od skrzyżowania z ul. 1 Maja do ronda Bema (koszt prawie 25,4 mln zł). Przebudowana zostanie infrastruktura podziemna, ale ulica nie będzie poszerzana. Powstaną cztery pasy ruchu z obustronnymi buspasami na tych skrajnych, ścieżka rowerowa po stronie PCK, chodniki, miejsca postojowe, zjazdy do posesji, bezzatokowe przystanki autobusowe i zieleńce.

Z kolei Pieniężnego zostanie przebudowana od skrzyżowania z al. Piłsudskiego do ul. Szrajbera (koszt prawie 24,4 mln zł). Zachowana ma zostać dotychczasowa organizacja ruchu. Prace obejmą także wyburzenie starego i budowę nowego mostu św. Jakuba. Dzięki nowej ulicy i podwyższeniu mostu o 80 cm powstanie bezkolizyjne przejście pomiędzy parkiem Podzamcze a parkiem Centralnym.

Prace na obu ulicach mają się rozpocząć wiosną. Pieniężnego ma zostać ukończona na koniec 2017, Partyzantów na koniec 2018 roku.

mp



Komentarze (32) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. do Porazka #2135570 | 217.99.*.* 14 gru 2016 21:46

    ta, w Krakowie jest znacznie lepiej jak i na śląsku

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Porażka #2131485 | 94.254.*.* 9 gru 2016 17:26

    Proponuję panu grzymowiczowi odwiedzić kraj cywilizowany, a konkretnie Norwegię, Oslo. A nie bujać w komunistycznej wyobraźni. Już poszły miliony na ścieżki rowerowe. Proponuję przejażdżki w godzinach szczytu i zmierzenie dawki toksyn jakie zafundował grzymowicz użytkownikom tych ścieżek.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. Robert #2131053 | 80.53.*.* 9 gru 2016 08:14

    Obustronne buspasy ?? Czy ktoś z Ratusza może się przejść i zobaczyć skrzyżowanie 1 Maja z Partyzantów ?? Korek po 15 sięga czasami do skrzyżowania z Kajki. I jak będzie autobus zjeżdżał w 1 Maja ?? Kolejny pojazd uprzywilejowany ?? Może lepiej i taniej będzie postawić tablice zakaz ruchu samochodowego i nakaz jazdy MPK. O wyjeździe z Zatorza samochodem będzie można tylko pomarzyć.

    Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

  4. gnom #2130997 | 95.160.*.* 9 gru 2016 00:20

    o ja pieprzę to trzeba bizneś zwijać z partyzantów ...

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. ITS #2130818 | 95.160.*.* 8 gru 2016 21:07

      ITS korkuje miasto, to go jeszcze rozbudować?????? Jakim trzeba być ograniczonym... Przykłady debilnie ustawionej sygnalizacji też można mnożyć. Może by tak ktoś sprawdził kto w Sprincie pracuje? Taka zagadka

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (32)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5