Gdzie powinna znajdować się tramwajowa krańcówka? Są dwie propozycje

2016-12-06 20:09:35(ost. akt: 2016-12-07 09:40:02)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Autor zdjęcia: Przemysław Getka

Wraz z planami rozwoju sieci tramwajowej w Olsztynie, wrócił temat umiejscowienia jej krańcówki. Pod uwagę brane są dwa rozwiązania, dlatego prezydent Piotr Grzymowicz poprosił o opinię urbanistów i architektów.
Jak podaje Urząd Miasta, jeszcze w grudniu złożony zostanie wniosek o dofinansowanie rozbudowy sieci tramwajowej w Olsztynie. Według założeń, prace mają być zrealizowane w latach 2017-2019. Wraz z planami rozwoju transportu zbiorowego, wraca temat odpowiedniego umiejscowienia tramwajowej krańcówki. Przypomnijmy, że według pierwotnych założeń, przystanek końcowy miał powstać przy Wysokiej Bramie. Jednak jak mówią urzędnicy, plan nie został zrealizowany przede wszystkim ze względu na odkrycia archeologiczne, znajdujące się w jej pobliżu.


— Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Na ul. 11 Listopada tramwaj wygląda świetnie, widziałbym go nawet wjeżdżający na Stare Miasto, ale to teraz niemożliwe. W przypadku przeniesienia krańcówki na pl. Jedności Słowiańskiej robi nam się w tym miejscu taki mały dworzec — mówił Sławomir Hryniewicz.

Za pomysłem utworzenia peronów na pl. Jedności Słowiańskie optował między innymi Piotr Gadomski, przewodniczący Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Olsztynie. — Ta funkcja wydaje się najlepsza. To sygnał, że tu jest właśnie staromiejski węzeł. Nie ograniczamy też przestrzeni wzdłuż ul. 11 Listopada, którą właśnie dzięki tej inwestycji udało się odzyskać na rzecz pieszych i rowerzystów. Zresztą sam zauważam zmianę swoich zachowań i nie wjeżdżam do Śródmieścia samochodem w godzinach szczytu — mówił.

Opinię dotyczącą lokalizacji tramwajowej krańcówki, urbaniści i architekci w ciągu najbliższych dni mają przekazać prezydentowi Piotrowi Grzymowiczowi.

Które z zaproponowanych rozwiązań byłoby najlepsze?
Pozostawienie krańcówki w obecnym miejscu
32.89%
Przeniesienie krańcówki na pl. Jedności Słowiańskiej
67.11%

Źródło: UM Olsztyna

Komentarze (78) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. janusz #2205999 | 37.47.*.* 21 mar 2017 16:28

    koncowka tramwaju pl jednosci slowianskiej i polaczenie zatorza linia tramwajowa

    odpowiedz na ten komentarz

  2. wer #2157364 | 83.28.*.* 11 sty 2017 14:32

    "Zresztą sam zauważam zmianę swoich zachowań i nie wjeżdżam do Śródmieścia samochodem w godzinach szczytu" - bo się nie da wjechać do Śródmieścia samochodem w godzinach szczytu :P

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. nino #2156423 | 37.47.*.* 10 sty 2017 13:29

    TORY DOPROWADZIĆ DO DZIURY POD WYSOKA BRAMĄ I TAM TRAMWAJ ZASYPAĆ !

    odpowiedz na ten komentarz

  4. nino #2156416 | 37.47.*.* 10 sty 2017 13:21

    TRAMWAJOWA KOŃCÓWKA POWINNA SIE ZNALEŚC NA PRZECIWKO DOMU ARBUZA NA BRZEZINACH!

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  5. kto #2153575 | 81.190.*.* 7 sty 2017 13:03

    Najlepsze rozwiązanie to gabinet Pana Prezydenta Olsztyna. Może niech postoi w korkach, które stworzył przez tramwaje, a nie jeździ jak uprzywilejowany. To mu się odechce swoich górnych pomysłów. Choć za chwilę skończy się jego kadencja i będzie stał w korkach, a wówczas będzie się walił po swoim łbie

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (78)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5